Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

pris for opstaldning af føl
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 16:08

Hejsa

Er der nogen her som tager føl ind i opstaldning og hvad tager i for det..vi har selv et par føl og nu er der en som gerne vil have dem som legekammerat men vi har kun store heste i opstaldning dem tager vi 1100 for alt incl. tænkte om 750 var helt hend i vejret følfoderet er jo væsentlig dyre end vedligeholdelse foder og der er jo lige meget arbejde ved dem, trækken på fold mm.

Erfaringer /gode råd vedr. emnet modtages gerne

DV er sagen..
0
0
Svar på denne tråd

det samme
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 16:48

Hej Berit

Jeg tager det samme for et føl som en voksen hest. Den optager stadig en boks, sviner ligeså meget, som du selv er inde på, så skal den jo også stadig på fold, selvom det er et føl og decideret følfoder er ofte meget dyrt.

Til sammenligning koster mine føl/plage også nøjagtig det samme at have stående som mine avlshopper.

MVH Nanna ;-)

Stald Teglvang

0
0
Svar på denne tråd

føl boks
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 17:02
hej jeg har et dv hoppe føl i løsdrift til 1050 kr mrd .og det er med alt incl brug at ridehus ...og wap og alderes svarene foder ... lene
0
0
Svar på denne tråd

har lige hentet
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 17:34

hoppe med føl, hoppen har jeg købt, og føllet skal stå her til april. De kommer til at gå i løsdrift og jeg tager 800 kr for det pr. måned.

mvh Hanne

Flis til ridebane, gangstier, m.v, sælges
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor billigere for føl
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 22:46

Hvorfor skulle det være billigere at opstalde et føl end en voksen hest? Den bruger jo stadig hele boksen, skal have strøet, muget ud, fodres og trækkes til og fra fold. Eneste forskel er at den ikke skal rides. Men til gengæld kandet godt være lidt sværere at håndtere et føl mht at trække det på fold og lign.

Jeg skal selv have bedækket til foråret og regner med at beholde føllet. Men jeg har da aldrig forventet at jeg kan have føllet stående billigere end hoppen.

0
0
Svar på denne tråd

område ?
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 10:07

det handler vel dybest set mest om hvilket område man befinder sig i og hvad prisniveauet er der.

det meste vedr.heste er foreksempel dyrere på sjælland end i resten af landet.

så en følejer i Hillerød kan ikke bruge det til ret meget at man kan have et føl gående for 500 kr om måneden i Brovst... medmindre altså man vil sende føllet til jylland.

mvh janni

Følbørnehave tilbydes,

løsdrift under ordnede forhold sammen med tre hoppeføl fra 2006.

gode muligheder for trafikfrie gåture i området.

0
0
Svar på denne tråd

umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 10:48
er det ofte dyrere at fodre korrekt på et føl kontra en voksen hest i vedlighold. (højt behov for protein, vitaminer og mineraler sammen med godt hø ad libitum) Så jeg kan ikke se nogen grund til, at det skulle være billigere at have et føl opstaldet.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider