Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Valg af hingst, igen...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 09:40

Så blev det min tur til at søge råd/vejledning til valg af hingst.

Jeg overvejer kraftigt at sætte min lille hoppe ifol til næste sæson, for at se om hun egner sig som avlshoppe.

Planen er så at når hun har opfostret føllet at jeg vil ride hende igen.

Føllet skal gerne bruges som ridehest og gerne med potentiale

udi dressuren.

Hoppen er efter BH Hertug og med MidtWest IbiLight som morfar.

Hun er kåret RDS med 7 i helhed, hun har et godt temperament 3 gode solide gangarter lidt over middel.

Hun er kun 160 på stang og dermed også med lidt knappe rammer.

Der er billeder på min præs. med desværre ingen uden rytter, jeg

håber at I trods alt vil komme med jeres, som sædvanlig, gode bud

på hvilken hingst som kan tilføre endnu mere gang, lidt mere

størrelse og måske lidt "gnist" men stadig med det gode

temperament bibeholdt.

På forhånd tak for jeres bud og for at I vil bruge lidt tid på

overvejelser.

Med venlig hilsen

Anita

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 10:00

Der er da en flot lille hest - det er da den, ikke?!

Jeg har ikke så meget forstand på dressur, men vil tro at Zardin/Gribaldi ville være en mulighed (lange ben, god front samt gode gangarter).

Eller hvad med Sandro King - han er i hvert fald stor :-) Men jeg kender ikke noget til ham ellers (udover at han er flot, velgående og sort)...

Uno Don Diego måske også en mulighed?!

Hvis det er første føl, skal du nok også overveje hvor mange penge du vil bruge på ifoling (eftersom du ikke ved om den er til at få i fol).

-Mia

*** Mangler din hest en dygtig rytter et par gange om ugen?? ***

Bor den i nærheden af København??

-Så vil jeg meget gerne hjælpe dig! :-)

0
0
Svar på denne tråd

Det er hende
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 10:15

Jo det er min lille "prinsesse".

Det er det første føl, men uanset så jeg er ret villig til at bruge en god hingst, til lidt flere penge, også selv om det måske viser sig at hun ikke er så let at ifole.

Jeg vil hellere bruge lidt flere penge og så få et rigtig godt føl, hvis hun holder, frem for at spare og få et godt føl men som måske viser sig ikke helt at opfylde de drømme jeg har til afkom.

Uno Don Diego, kender jeg lidt til da han har stået i den stald hvor jeg kommer, han har et godt temperament, men jeg er bange for at han måske bliver for kraftig.

Zardin/Gribaldi, kommer på listen over se nærmere på.

Tak for dit indspark

Anita

0
0
Svar på denne tråd

desværre
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 12:53

Zardin er ikke en mulighed, han har Schwardroneur(?) tæt på, min prinsesse har Schwardroneur på både mor og far siden, som linie avl så det er jeg ikke intresseret i.

Han (Zardin) lød ellers rigtig lækker.

0
0
Svar på denne tråd

Flere oplysninger...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 13:01

Hej Anita!

Sikken en fin lille hest, du har dig der

Kan også godt lide trensen...hehe..jeg har en magen til

Kan du ikek give os alle hendes kåringskarakterer og eventuelle bemærkninger?

Og hvad synes du selv er hendes gode og dårlige sider (hvad skal forstærkes og forbedres i føllet)?

:-) Christina

Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs

- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

kåringskarakterer
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 13:18

7 i alt undtagen rammer her fik hun 6,

skridt 7, trav 8, galop 8.

Af bemærkninger har hun fået : kønt hoved, lang skrå skulder, god overlinie, muskuløs, tørre lemmer, velformet kryds, lang hals, umarkeret manke.

Det er hvad jeg lige kan huske i hovedet, skriver det mere præcist engang i aften når jeg kommer hjem til min egen PC og mine papirer.

Ønsker : bedre skridt, også gerne trav og galop men ihvertfald skridten.

Lidt mere størrelse, bedre rammer, samme gode temperament hun er meget rolig og kigger aldrig.

Hun har tildens til at "trykke" sig liddt når vi komme i byen forstået på den måde at hun bevæger sig meget forsigtigt og måske ikke altid får vist sig helt som hun kan bevæge sig.

Denne "trykken" vil jeg gerne af med altså lidt mere "gnist", håber at det er forståeligt.

Igen Tak

Anita

0
0
Svar på denne tråd

prøv at kigge på Rosentanz
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 17:59

Ham har jeg fået anbefalet til min lille hoppe. Han er en rigtig flot herre med et supert temperement. Han fik 10 både i temperament og ridelighed til kåringen i Tyskland.

Kig på :

www.hphorses.dk

Der står en masse om ham, og der er både billeder og video.

Hilsen Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Gribaldi
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 17:36

Gribaldi har bl.a. via Zardin vist at han passer godt til hopper med Schwadroneur blod, så han var måske ikke et skidt valg... :-)

mvh. Heidi, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Blis DS 5040 efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 00:38

mia - sandro king er ikke sort, men meget mørk brun. jeg har passet ham, så jeg ved det . jeg synes han er meget smuk, og kan fortælle at han er meget mild og samarbejds villig under rytter og fra jorden - men lidt hingstet er man vel han har tre flotte gangarter og var godt i gang med passage, piaff og changementer da jeg passede ham (starten af året) synes han er dejlig, men har ikk forstand på avl, så vil ikke blande mig, ville bare lige sige det her ^ mvh

sandra

- den heldige ejer af verdens bedste pony Tequila,

Og 1 stk lækker plag efter capetown S, Midnights Medina.

Nu med halvpart på Nerenia (Monty)

Og den heldige springrytter til

Okholms Gaia og Marbækkens Iben

0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 09:41

1000 tak for jeres svar og overvejelser, jeg må nok sige at ham Rosentanz ser for lækker ud, han er helt klart med i mine overvejelser.

Gribaldi ser også godt ud, han er også med i opløbet.

Sandro King, ja han er stor, men det er egentlig også det hele, jeg synes næsten at han er for stor, så ham i Herning sidste år og han sagde mig ikke rigtig noget.

Endnu engang tak, jeg går nu seriøst i tænkeboks.

Med venlig hilsen

Anita

0
0
Svar på denne tråd

Hej. Et godt råd
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 11:34

jeg vil starte med at tage en bioposiprøve,for at se om den er ren/ uren. for hvis den er uren kan du komme til at betale for hingste uden at få noget ud af det, kommer af med unødvendig penge.

valg af hingst solo landtinus. hilsen jena

0
0
Svar på denne tråd

Biopsi
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 13:05
En biopsi er ikke lige der man starter, det er noget man tager hvis der er problemer. Man kan tage en svaberprøve, men der vælger man ved maiden-hopper oftest at sondre mellem hopper der har gået med vallakker eller ikke.
0
0
Svar på denne tråd

bioposi
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 13:40

men skal man bare sætte hoppen til hingst betale 1.rate og finde ud at der er noget galt, og ikke få føl.siger ikke det er sådan hver gang. men synes bare det er mange penge at bruge på hingte, så vil er heller finde ud af hvordan hopper er og hvis den er uren behandle den og vente til året efter. Bare en ide. men skive hvis du har noget andet. har selv en hoppe. jena

0
0
Svar på denne tråd

Biopsi
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 13:45

Jamen, en biopsi er da heller ingen garanti. Eller den anden vej, min veninde fik taget en biopsi på sin hoppe, den var i næstringeste gruppe. Min veninde valgte dog at prøve alligevel.

Surprise...hoppen blev drægtig i første hug med frostsæd. I teorien burde det ikke kunne lade sig gøre.

Jeg anbefaler jo netop en svaberprøve, som i 99% af tilfældene vil give den ønskede oplysning. Jeg synes at en biopsi af en maiden-hoppe vil være at skyde gråspurve med kanoner.

Derudover kan der jo være 100 andre årsager til at hoppen ikke bliver drægtig. Fodring fx.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider