Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Neumünster
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 20:41

Andre end mig der var i Neumünster...?

Hvilke var dine favoritter?

Selv kunne jeg/vi godt lide nr. 1, en Lauries Crusador xx/Hohenstein ved navn Krokant og nr. 46 , en K2/Hohenstein ved navn Prinz K3, som blev købt af Jørgen Steen på auktionen.

Ellers var der mange gode heste dernede i år.

Jørgen Retoft, Skibby, købte et Lauries Crusador xx/Caprimond hingsteføl. Dette ved navn "Immens".

Hilsen Katrine, Lærkegaarden.

0
0
Svar på denne tråd

ja - jeg er
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 21:13

lige hjemkommet - og mine favoriter er lidt de samme som dine. Prinz K3 synes jeg rigtig godt om - selv om jeg synes, at den er en anelse lang af midtstykke. En hingst med format, hingstudtryk og gangarter. Det glædede mig, at den blev købt til DK.

Vinderen Songline efter Summertime synes jeg også var en dejlig hingst som efter min mening gerne måtte have været lidt mere ædel/trakehner præget. Hingsteudtryk, gangarter, storrammet, kraftigt fundament og meget harmonisk sat sammen. Den bliver en stor herre med megen masse, når først den er færdigudviklet og vil nok passe bedst til de meget ædle hopper, som kan bruge en forstærker hingst.

Jeg kunne også rigtigt godt lide Okavango efter Hibiskus/Sixtus. En smart ædel, langbenet model - og den blev jo også købt til DK, så det er ikke så skidt for den danske avl.

Måske er det bare mig - men umiddelbart syntes jeg, at kvaliteten af hingstene var lidt højere sidste år. En del af årets hingste havde eksteriør, der kunne have svaret til en DV afstamning. Dette er dog kun min mening - smag og behag er heldigvis meget forskellig.

0
0
Svar på denne tråd

Hvem??
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 21:27
Købte Okavango efter Hibiskus/Sixtus??

Ungheste og Følhopper fra førende tyske avlere formidles.

Se mere på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Hingstene
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 22:30

Nu når i er et pr. stykker der har været der,så kan i måske fortælle hvad i syntes om følgende hingste:

Lugani

Stresemann

Contis

Herzglanz

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 08:57

Hej

Ved i hvordan det gik med de danske hingste der blev stillet til kåring???

Mvh

Rikke

WWW.Unikrideudstyr.dk

Jeg har netop overtaget butikken og sortimentet er under udviddelse. Der vil primært blive lagt vægt på god kvalitet til fornuftige pris. Der vil være beklæding op til str. 52

0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 09:22

Du kan se her hvilken hingste der blev kåret

www.trakehner-verband.de

0
0
Svar på denne tråd

DAnske
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 09:28

Det gik desværre ikke så godt for de danske hingste, der var ingen af dem der blev kåret.

Der var flere der eftgerfølgende var uforstående over at den danske hingst Hobart (Induc * Arthus) ikke blev kåret, jeg synes personligt han var en fin hest, men tror dog han bliver meget stor og kraftig når han er færdigvokset.

Gabbani (Hertug * Ibikus) var rigtigt godt gående, men alt for ufærdig og pindet og se på i forhold de andre hingste.

Okawango (Hibiskus * Sixtus) der blev anden reservefløj ( lækker lækker hingst) er dog halvt dansk ejet, og blev som ovenfor nævnt købt til DK.

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 09:58

er der nogen der kan fortælle hvordan det gik en hingst der hed ovambo?

Maria og Neilons
Kommende stjerneekvipage
stald shadock
www.foto4you.dk/

0
0
Svar på denne tråd

okawango
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 12:00

nogen der ved hvem købte ham? blue hors var ude og kigge på ham ved os inden han tog afsted.

Han er bare mega lækker, hvis jeg havde råd havde jeg købt ham, og han er bare god som dagen er lang!

Maria og Neilons
Kommende stjerneekvipage
stald shadock
www.foto4you.dk/

0
0
Svar på denne tråd

det var
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 13:42

Søren Nissen selv (medejer inden aktionen), der købte Okavango for 50.000 €

Lugani e. Guzzi/Napoleon Quatre blev solgt til Ukraine. Han er en dejlig hingst med et smidigt bevægelsesforløb og en meget kraftig hals og nakke som sikkert ikke bliver mindre med alderen og ridning.

Stesemann e. Hibiskus/Charly Chaplin er en meget smuk hingst med en meget velansat hals og tre gode gangarter med op ad bakke tendens. Kåringskommissionen roste ham bl.a. for hans gode temperament.

Contis e. Interconti /Michelangelo er en mindre (164) ædel hingst med meget trakehner udtryk. Han var selvfølgelig velgående, men kunne ifl. min vurdering bruge væsentligt mere haseaktion.

Herzglans e. Sciffon/Tivano var en meget harmonisk bygget hingst med et rummeligt løsgjort bevægelsesmønster - især traven var rigtig god.

Det var det jeg lige havde fået noteret ned om hingstene

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 14:23
Søren kan selvfølgelig have budt for en anden - så det er jo ikke sikkert, at Okavango havner i Skals, men Søren så ualmindelig glad ud, da han endelig havde det højeste bud
0
0
Svar på denne tråd

nissen
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 14:29

Søren havde også en anden hingst med, en skimmel, jeg aner ikke hvad han hedder for han havde intet navn i sit pas

Han er skimmel, sort hal og man. Nogen der så ham?

Maria og Neilons
Kommende stjerneekvipage
stald shadock
www.foto4you.dk/

0
0
Svar på denne tråd

sidste nyt
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 08:35

Det er Søren og Helen Nissen der har købt Otawango og det er meningen at han skal blive i Skals som avlshingst. Han stiller til kåring i DV til foråret.

Så ham lige i stalden igår og han er godt nok blevet en dejlig basse i løbet af de sidste måneder i træning.

Den anden de havde med skimmelen (kan ikke lige huske navnet) blev ikke kåret og blev i stedet solgt som ridedyr til en tysk dame for ca. 23.000 euro.

Det er lige sidste nyt - jeg var ude og aflevere mine øjesten hos Nissen igår hvor de skal på ferie og nu venter vi selv bare på flyveren til Carribean :-) Syntes bare lige i skulle vide det... hihihi nu hvor det er blevet rigtig efterår og vi skal ned i 30 grader

Mvh

Rikke

WWW.Unikrideudstyr.dk

Jeg har netop overtaget butikken og sortimentet er under udviddelse. Der vil primært blive lagt vægt på god kvalitet til fornuftige pris. Der vil være beklæding op til str. 52

0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 23:45

Spændende kåring.

Så har jeg lagt lidt billeder fra kåringen under 'opslag og billeder' - de kan ses her

Flere billeder på www.rigola.dk under 'blandede hestebilleder'.

- Yuki

Med den lille salathest - ENDELIG i genoptræning

Med billeder på www.rigola.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider