lige hjemkommet - og mine favoriter er lidt de samme som dine. Prinz K3 synes jeg rigtig godt om - selv om jeg synes, at den er en anelse lang af midtstykke. En hingst med format, hingstudtryk og gangarter. Det glædede mig, at den blev købt til DK.
Vinderen Songline efter Summertime synes jeg også var en dejlig hingst som efter min mening gerne måtte have været lidt mere ædel/trakehner præget. Hingsteudtryk, gangarter, storrammet, kraftigt fundament og meget harmonisk sat sammen. Den bliver en stor herre med megen masse, når først den er færdigudviklet og vil nok passe bedst til de meget ædle hopper, som kan bruge en forstærker hingst.
Jeg kunne også rigtigt godt lide Okavango efter Hibiskus/Sixtus. En smart ædel, langbenet model - og den blev jo også købt til DK, så det er ikke så skidt for den danske avl.
Måske er det bare mig - men umiddelbart syntes jeg, at kvaliteten af hingstene var lidt højere sidste år. En del af årets hingste havde eksteriør, der kunne have svaret til en DV afstamning. Dette er dog kun min mening - smag og behag er heldigvis meget forskellig.