Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hjælp til valg af hingst mv.
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 14:06

Jeg har en lille LU hoppe efter Trakehnerhingsten Chopin, som jeg muligvis kan få kåret i DS næste år. Hendes mor er nemlig afstamningsmæssigt blevet godkendt til kåring i araberforbundet og vil derfor efterfølgende kunne kåres i DV. Har jeg ret i, at moderen mindst vil kunne kåres i F3? Moderen er pånær sin MM (som er DV) fuldstammet OX.

Nu har jeg derfor overvejet at beholde min lille hoppe og ifole hende til foråret og derefter kåre hende næste efterår med føl i maven, idet jeg regner med at drægtigheden ikke vil være særlig synlig.

Men hvilken hingst ville I vælge til sådan en lille dame? På billedet er hun 3 år, i dag er hun fire. Jeg synes selv, hun er en ret harmonisk hoppe med god muskelfylde. Hun er modig og meget selvstændig, kan være noget egenrådig. På minussiden er hendes højde, 157 ca., og så er hun en smule indfodet på vf. Endvidere synes jeg, hun er lidt lavstammet. Hendes gangarter er ok uden at være flyvende.

Har selv tænkt på Armano, men er ellers lidt blank.

Venlig hilsen

Ann

0
0
Svar på denne tråd

Ingen forslag?
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 19:09
Er der slet ikke nogen, der har nogen forslag til mig
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tvivler
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 19:58

...på at mor vil kunne kåres i mere end F1, da jeg ikke mener at DV godkender Araberrace som din hoppes mor er/vil blive.

Mht. hingst så ville mit umiddelbare foreslag være Don Diego. En stor velgående "dreng".

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte: Det troede jeg
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 06:51

men er heller ikke så velbevandret endnu. Derfor er det rart at kunne søge hjælp herinde. Hvis nu M havde været ren fuldblodsaraber, var hun så blevet godkendt? Vil min hoppe i så fald kunne kåres i F2 og få krone og bølge? og hendes afkom i F3? Hvis jeg kårer hende ved en hjemmekåring i år, hvor hendes mor endnu ikke er kåret, vil hun så automatisk rykke et trin op af stigen, når moderen bliver kåret? Altså fra F1 til F2? Vil det være bedre at vente?

Synes du Armano et dårligt valg? Jeg havde kig på ham for at blive i trakehnerblodet. Men ellers synes jeg også selv, at Uno Don Diego er en rigtig dejlig hingst. Har tænkt lidt på at bruge ham til min Pablo/Eldorado hoppe, som jeg har nævnt i en tidligere tråd. Men mente du, at det ville være bedre at bruge fuldblod på hende?

VH Ann

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 07:20

Hej Ann

Din hoppe kan aldrig blive berettiget til krone og bølge heller ikke efter en kåring til F2.

Jeg ville slet ikke overveje at fremstille denne hoppe før hun har et føl ved siden efter en DV hingst. Det kan lette hende vejen rent karaktermæssigt, hvis hun kan fremvises med et godt og velgående føl.

Som jeg ser hende på billedet, synes jeg at hun har meget tilfælles med en pony, men hvad kan en slankekur måske hjælpe på af det... Den er i alt fald ikke i kåringsform på det billede, du har vist hende frem med. Charme eller ej!

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/ Nu med hesteejendom!

Dejlig rød hingsteplag på 19 mdr. sælges - efter DH mor og fuldblodsfar, mild af

0
0
Svar på denne tråd

Kåringsregler
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 10:59

Tak for svaret Tina. Grunden til min "vildfarelse" er nedenstående, som jeg har sakset fra DVs mærkningsregler. Hvordan skal det så forstås?

...Desuden skal LU-hopper, der kåres til F2, F3, DR, DS og DH brændes med Krone og Bølge på venstre lår...

Man kan nemt blive lidt forvirret som ny avler.

Du har da ret i, at hun er for kraftig på billedet som jo også er taget for et år siden. Hun er blevet både større og mere færdig at se på siden. Jeg har bare ikke fået snøvlet mig sammen til at tage et nyt billede. Synes du, jeg skal droppe tanken om at avle på hende? At det ikke vil være umagen/pengene værd? Hvis nej - har du så et forslag til en hingst?

VH Ann

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider