Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Foslag til hingst
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 10:32

Nogen der kan komme med nogle gode ideer til hvilken hingst I ville bruge på en Lobster/Lagano hoppe??

Det skal være en der gerne giver lidt gang og en smule fylde videre idet det er hoppens "svage" punkter.

Derudover er det med det formål at lave en god springhest på omkring 170 ca. Hoppen selv er ca. 166 og går selv springning på LA MB niveau pt.

Jeg har selv nogle favoritter men vil meget gerne høre jeres mening...

På forhånd tak.

Hilsen Camilla

Skal giftes d. 28.10.06

Tag et kig her:

www.123.hjemmeside.dk/Camillaogkurt

0
0
Svar på denne tråd

Corratus...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 11:20

Hej Camilla

Mit umiddelbare bud vil være Corratus. Hans springevner kan der jo ikke være tvivl om, han har selv gode gangarter, og giver, synes jeg, passende fylde til sine afkom.

Mit andet bud vil være Willemoes (selvfølgelig :-)). Mange af hans afkom har rigtig gode gangarter, flere afkom er solgt til top dressurryttere. Derudover giver han en god front, et dejligt temperament og selvfølgelig super springevner.

Carano og Landtinus kunne også være et bud, hvor jeg tror du får dine ønsker opfyldt.

MVH Nanna ;-)

Stald Teglvang

0
0
Svar på denne tråd

Mit valg.
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 20:32

Det er altid spændene når man skal vælge en hingst til sin hoppe.

Hvis man vil bruge en afprøvet hingst der har vist hvad den selv kan i spring og hvordan den avler skal man bruge en af de lidt ældre hingst, de er selvfølgelig også nogle gange lidt dyre end en unghingst.

Casir Ask og Carano er gode hingste der har vist sig i sporten og har vist at deres afkom også kan. (begge er elitehingste)

En anden jeg har stor kærlighed til er Crelido op fra katrinelund, en smuk hingst der kan springe og har god sving og bæring.

Jeg fik selv et føl efter en unghingst sidste år og var selv godt tilfreds med resultatet. Jeg brugte Celebration F. Damgård e Casir Ask med Carano som morfar, samt Celebration har en meget stærk morlinie.

En anden unghingst der fangede mit øje da jeg var på "hingste jagt" var Coronet Ask. Meget smuk hest der løssprang helt fantastisk og som også har gode gangarter.

Det er altid et sadts når man bruger unghingste hvor man ikke har set noget afkom der har gået i sporten endnu, og man ved ikke om de avler meget uens, men hvis ens hoppe har en god og stærk morline skulle dette ikke være noget problem.

Hilsen Gitte.

PS. der er altid en god ide at kontakte en avlskonsulent inden for den race man avler.

En hest er altid en hest,

en rytter uden hest er bare et menneske

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg.
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 21:16

Ja jeg er også med på "Casir Ask vognen"... HAN er da en fantastisk hingst

Men jeg ville også mene at disse hingste kunne være gode til din hoppe:

Ulysses M2S.

Condios M2S.

Wang Chung M2S.

www.morningside-stud.c...epage.html

Carson Ask.

www.stutteriask.dk/

Winningmood Van de Arenberg.

www.dorperheide.be/index_ned.php

Contendro I.

Concetto Famos.

www.gestuet-famos.de

Forresten, må man se et billede af damen???

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 22:01

Det er desværre ikke min egen hoppe - men blev spurgt om jeg kunne hjælpe med forslag og synes derfor også det kunne være spændende at høre andres meninger.

Jeg havde selv tænkt på hingste som Carano, Crelido, Coronet Ask og Corratus (sikke en masse "C"-navne ).

Men synes også sådan en som Equest Carnute kunne være spændede at kigge nærmere på til den type hoppe.

Ulrich Z har også været oppe og vende i hovedet.

Hilsen Camilla

Skal giftes d. 28.10.06

Tag et kig her:

www.123.hjemmeside.dk/Camillaogkurt

0
0
Svar på denne tråd

Ulrich Z
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 00:09
Ulrich Z er en smuk hingst. Men han har ikke fået de bedste karakter i bevægelse: 7-6-7. Men han har vist at han kan springe og er hutig med Jenierfer i sadlen. Det er en dejlig hingst, men der findes springheste med bedre gang.
0
0
Svar på denne tråd

Carano
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 11:17

-Jeg støtter helt klart forslaget om Carano...-Hvis du vil have et springbetonet føl. Han avler kanon springteknik og kapacitet, samtidig med at det gode samarbejdsvillige temperament følger med. Han giver desuden, modsat mange andre springhingste,- 3 gode gangarter med i købet. Jeg har set flere Carano-afkom som får en karriere som dressurheste, fordi de simpelthen er så velgående.

Jeg ved dog ikke om han giver meget fylde...

0
0
Svar på denne tråd

Prøv evt noget
Forfatter: 
Dato:  27-10-2006 22:54

fuldblod... Hvad med Secret Destination XX Han har det du søger, dog er han "kun" 165 cm men hvem ved hvor stort afkommet vil blive.

Jeg ved godt det ikke er et traditionelt valg, men hvorfor ikke ha noget de andre ikke har.

Arina den smukke.....
0
0
Svar på denne tråd

Hvis Springning
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 08:37

ønskes kan jeg ikke se hvorfor Ulrich Z skal afvises pga gang. Mere ridelig og velspringende hingst findes ikke i Danmark og med den smidighed, ja så kan jeg ikke forstå hvorfor ikke flere bruger ham, rytterne vil have ham og hans afkom er ikke til at opstøve for penge.

Jeg ville dog som Arina nævner bruge fuldblod, feks Esteban, der har vist at han kan avle fuldblod, der mangeler lethed med den afstamning og fuldblod forringer ikke springningen.

www.stutteri-hjaelmsbjerg.dk

Pia

0
0
Svar på denne tråd

Ham hér
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 22:11

Ja, jeg helt crazy med ham hér som springhest.

Champ Of Class:

VIDEO: www.horse-flirt.de/vid...ov2636.mpg

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy <3' - Elsker Dig Og Vil ALDRIG Glemme Dig :'(<3'

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider