Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

ang Cavalet
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 09:23

Er der nogen,der har viden/information/erfaring med ridelighed hos afkom af Cavalet ?

Jeg hørte igår fra en berider,at de efter sigende skulle være lidt stride og stejlende !

Er der noget om snakken ?

Mvh Graven

Sød Hestepasser søges til lækre,velgående,søde og rare Welsh cobs !

0
0
Svar på denne tråd

jeg har hørt
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 13:47

at han selv skulle være meget speciel mht. temp. men at han alligevel skulle avle et godt temp.

Hilsen Heidi
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 21:40

Han har ikke været brugt ret meget i avlen, men det har derimod hans noget mere kendte halvbror BH Cavan. Samme far...

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Dejlig rød hingsteplag på 15 mdr. sælges - efter DH mor og fuldblodsfar, mild af sind og velgående.

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 22:51

Til tinave :

Ved du hvorfor han ikke har været brugt så meget som Cavan ?

Ja jeg kan nok tænke mig at Cavan har mange flere rideresultater men ellers ?

Mvh Graven

Sød Hestepasser søges til lækre,velgående,søde og rare Welsh cobs !

0
0
Svar på denne tråd

Omvendt
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 07:20

Det er faktisk omvendt. Cavalet har 214 registrede afkom, BH Cavan har 89.

Men fælles for dem begge er at de har været ude af avlen pga. ridning. Cavalet har gået som springhest.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 07:58

Det lyder da imponerende Charlotte! Altså at BH Cavan ikke har haft flere afkom efter den avlskarriere i Dk - sport eller ej.

Men Cavalet har faktisk tilbragt en del af sin levetid i udlandet, idet han blev eksporteret for en del år siden og altså kom tilbage sidenhen.

Cavalet står hos Milton Nielsen ved Horsens, han kan fortælle dig alt det, du gerne vil vide om Cavalet.

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Dejlig rød hingsteplag på 15 mdr. sælges - efter DH mor og fuldblodsfar, mild af sind og velgående.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Karina.
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 08:15

Du kan huske nok det der kæmpe ridedyr Topaze, jeg kom på til Ravnholtsjagten.

Han er efter Cavalet. Han er yderst ridelig, og har et rigtig godt sind. Der er intet ondt i ham.

Du skal da være velkommen til at komme ned og se ham. Prøve ham kan du nok ikke, da han render rundt og døjer med lidt ondt i ryggen.

Jeg ved godt at folk ikke altid har snakket pænt om Cavalet, men de afkom jeg har mødt på min vej. Har været skam været fine, og ridelige.

Overvejer faktisk at bruge ham næste år, på en af mine pintohopper. Så vi kan få noget nyt blod ind i pintoavlen.

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af plettede

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

0
0
Svar på denne tråd

Cavalet...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 08:29

Jeg var engang ude at kigge på en efter Cavalet og fik den forklaring, at han var blevet redet for hårdt (mener han startede som dressurhest?), og derfor til sidst gik helt i baglås, men senere var der så en anden rytter, der fik ham på ret køl igen, dog som springhest.

Jeg troede faktisk heller ikke, han havde så mange afkom. Angående Cavan så har han vel ikke været i avlen vanvittig længe. Først dumpede han vsit matr.prøven op til flere gange og blev så kåret senere pga rideresultater, og så blev han kastreret, og frostsæden er ret dyr.

0
0
Svar på denne tråd

skårupgård
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 18:38

jeg kan huske ham fra min tid på rideskole, hvor han blev redet af Lise Larsen på Skårupgård, dengang var jeg vildt benovet over den flotte hingst, men det var jo nok også den første hingst jeg havde set live *G*, så ham aldrig gå, men man kunne godt høre ham i stalden.

Har vel ikke så meget at fortælle, andet end at de troede på en fremtid som hingst dengang, men pludselig var han væk, og lise var stadig på skårupgård, så jeg antager at han røg videre.

På gården hvor mine hypper stod inden vi flyttede syd på, var der en Cavalet vallak, Langbenet hyp, godt gående, men noget varm.. tror det var for meget for ham at komme fra et liv som boks hest, og så ud på en kæmpefold med 15 andre heste.

-Ariann

DV Hingste liste A'la mig selv under arbejde www.123hjemmeside.dk/o...kov/125087

0
0
Svar på denne tråd

Cavalet...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 19:10

alle dem vi (min bedre halvdel) har redet og kender har alle været meget ridelige - Han har trods alt redet mange fordi han har redet på Højmark hvor Cavalet boede engang

Selv har jeg kun redet én Cavalet - super dejlig hest

Cavalet selv - er noget af en børste.

Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

STALD NORDAHL

0
0
Svar på denne tråd

Her er et eksemplar
Forfatter: 
Dato:  21-10-2006 12:42

Hun er tilredet som 5 års og her ses hun et år efter i hendes LA debut (Jysk Rideuge 2006) - hun er simpelthen den nemmest hest og fantastisk samarbejdsvillig. En hest med både spring og dressur egenskaber!

Cavalet startede som springhest i Belgien, hvor de var meget hårde ved ham med barrings osv., derefter fik Lise Larsen ham og fik ham lavet til en fin dressurhest - til sidst røg han tilbage til Stald Højmark hvor en litauer red ham op i spring. Mener han nåede at gå et par grandprixer! Han var desværre blevet meget splittet i sit hoved ved hans ophold i Belgien.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider