Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Bedækning med 1-års hingst
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 10:13

Jeg sad for sjov og kiggede på HN's markedsplads over 'Bedækning tilbydes'.

To af de dyreste hingste på listen er 1-års araberhingste. Og så undrer jeg mig meget. Ikke over prisen, for jeg har intet forstand på arabere. Jeg kan kun se, at der er stor forskel i bedækningspriserne på de forskellige araberhingste.

Jeg ved dog godt, at indenfor arabere har man ikke krav til kåring, materialeprøve osv.

Men kan det virkelig passe, at man bedækker med 1-års hingste??

Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter!

Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!

0
0
Svar på denne tråd

Janne...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 10:28

Tror de står til rådighed fra næste år - dvs. når de er 2 - netop når fuldblodsarabere er 2 år er de også automatisk avlsgodkendte.

Der kører faktisk en debat på fuldblodsaraber.dk i øjeblikket, dog om bedækningspriser - du kan se den her : www.fuldblodsaraber.dk...IC_ID=4790

Ret spændende debat, og kunne da også være spændende at høre hvad ikke araberfolk har at sige til det.

Venlig hilsen,

Juliette

2 OX-hingste med pragtfuldt temperament, tilbyder bedækning for sæson 2007 - Rabat ydes ved booking inden 1/2-07. Se mere om hingstene på www.Richelieu-arabians.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vil det sige,
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 11:27

at man bare bedækker med araber hingste, som man ikke aner en disse om.

Når jeg vælger hingst (DV), kigger jeg da på materialprøven også, og de forskellige karaktere hingsten har fået til kåringen. I øvrigt, ser jeg det som en blåstempling, at hingsten er kåret. Det må jo have en betydning for det fremtidige avlsarbejde, at de forskellige forbund har godkendt hingsten.

Det er i mine øjne dybt useriøst, at et forbund automatisk giver hingste avlsgodkendelse, når de fylder 2 år.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det gør man
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 13:26
det kan jo være derfor der er så mange der ikke er særligt gode, arabere altså og priserne så lave.

E

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 19:13
Er de slet ikke interesseret i - ligesom andre racer - at avle så godt som muligt??

Hilsen Frederikke

Hvor er Valentin/Congo? Brun Trakehner, ca 7 år, 160 cm

Solgt til Sandi, solgt videre til Brædstrup, Midthylland
www.heste-nettet.dk/fo...698/95698/

0
0
Svar på denne tråd

kåring af
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 21:45

man er begyndt at kårer araber hingste også. Har nu gjort det i nogle år. Der bliver de kåret på ligefod med andre hingste som der er i det forbund de stilles til kåring i.

Man kan stadig bruge en araber hingst selvom at han ikke er kåret. Men så får du kun papirer/ reg. af dit afkom hvis hoppen er araber.

Der findes stor variatet indenfor arabere, engelske,russiske, egyptiske, show, brugs,anglo osv Og naturligvis lige så stor kvalitet og pris forskel.

Hilsen

Marianne Olesen

Stald-Maribo

PalominoAraber hoppeføl sælges

Cremello Hingst sælges

Se annoncerne på www.Palomino.Dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 06:27

DSAH er underlagt den internationale bestemmelse, så de kan ikke, hvor gerne de måske ville, lave om på, at en araber pr.automatik er avlsgodkendt

Kåring og materialeprøve foregår på frivillig basis.

Mener dog at der i visse lande er en bestemmelse for, at hingsten kun kan bruges af avleren til egne hoppe, men der må de mere kloge komme ind og forklare.

Gunni.

Er det ikke en araber er det bare en hest.

www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider