Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Salg af føl??
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 11:15

Jeg har et føl fra i sommers, som der nu er kommet henvendelser på...da jeg ikke har prøvet at sælge føl før har jeg følgende spørgsmål:

Kan jeg sikre mig selv - ved fx en kontrakt - at jeg ikke skal tage føllet retur indefor 2 år iflg. købeloven eller gælder den ikke her - hvis der skulle opstå problemer ?

Her tænker jeg på at føllet kan få mus i løbet at de 2 år hvor køber har føllet - er jeg så forpligtet til at tage føllet retur ?

Hvis jeg vælger at røngentfotografere føllet + handelsundersøgelse kan jeg så blive fritaget fra at skulle tage føllet retur ?

Nu skal det ikke lyde som om, at jeg under ingen omstændigheder vil have føllet retur - men som avler kan jeg godt frygte at få et føl tilbage, som måske ikke har været fodret rigtigt, opdraget eller måske slet ikke har været i menneske hænder i to år - derfor vil jeg gerne sikre mig selv...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 12:17

Det er ikke normalt at man benytter købeloven på denne måde i hestehandel. Der kan ske meget uforudset i en 2 årig periode med en så ung hest. Og i tilfælde deraf, skal køber jo ligeledes kunne bevise, at fejlen er opstået i dit eje... Så det ville jeg ikke være slet så bekymret for.

Men få skrevet en normal salgskontrakt, jeg mener at der er en kladde tilgængelig her på HN.

Afhængigt af din salgspris er det køber selv, der skal afholde omkostningen i forbindelse med en handelsundersøgelse.

Man kan evt. aftale at hvis dit føl ikke godkendes er det dig som sælger der påtager dig omkostningen ellers er det souverænt købers omkostning ligeledes.

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Dejlig rød hingsteplag på 15 mdr. sælges - efter DH mor og fuldblodsfar, mild af sind og velgående.

0
0
Svar på denne tråd

salg af føl
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 12:34

Der ligger en rigtig god kontrakt her: www.muffogpartnere.dk/ps.shtml

Bruger både den og sundhedserklæringen...

Hvis du opfrodrer køber til at få handelsundersøgt hesten incl røntgen, har du fraskrevet dig så meget som muligt...

mvh. Heidi, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Blis DS 5040 efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider