|
|
| Lando DH |
|
|
Hej. Er der nogle herinde der ved, hvor Lando er henne af i Verden? Jeg ved han blev solgt til Tyskland efter OL, men hvad skete der derefter? Samt startede han flere stævner? Samt, er der nogle der ved, hvor mange afkom han ca har? Jeg har en hoppe efter ham, derfor er jeg nysgerrig, da jeg ikke ved meget om Lando. Ang. temperament, så har min hoppe et lidt varmt temperament - uden slukknap!!! Og har jeg snakket med to andre, som også har Lando-hopper, og de skulle vist være mere eller mindre sindsyge (den ene skal aflives, så skør er den!) Så er det generalt, at han nedarver sådan et temperament? Min har vi opgivet at ride på, så den skal kun bruges til avl. da det er en vildt lækker hopp, med meget stor og rummelig gang, og så springer hun huse. Men hun er langtfra stabil, desværre. Men hvis der er nogle der kan fortælle mig noget om Lando, så er jeg interesseret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskyld... |
|
|
Já undskyld jeg spørger, men hvorfor dælen avle på en hoppe der er umulig at ride?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi... |
|
|
Hovedproblemet under rytter er ikke hendes temperament, som jeg har lært at styre, men hendes gamle ejer var bange for hende, så hun fik lov til ALT. Og så nu, nå vi siger nej til hende, så bliver hun forvirret og så bliver hun farlig. Og hun er for gammel til, at man kan rette det. Desværre. Hun fik føl for to år siden, som slet ikke er sådan. så min hoppes største problem er, at den er blevet "forkert forkælet" fra den er født, og til den fyldte ni! Hendes temperament kan også være et problem, hvis man som rytter ikke kan takle et varmt temperament, men det er jeg vant til. Håber du forstår 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lando. |
|
|
Jeg ved ikke så meget om Lando selv, andet end han springer rigtig godt, og stadig bor i Tyskland. Han har startet flere stævner med sin Tyske rytter, som jeg ikke lige kan komme på hvad hedder. Vi har også en hoppe efter Lando. Hun var rigtig godt springende inden hun fik en skade, der satte en stopper for det. Der har aldrig været problemer med at stoppe/ride hende. Hun er meget følsom på hjælperne,og meget selvgående, men hun har aldrig været dum. Vi har nu 2 afkom efter hende, de er begge vågne og opmærksomme, og har meget nem ved at lære, samtidig med at de er meget kontaktsøgende. Vi tænker meget over hvad vi skal bruge af hingst til hende,har hvis skevet til dig engang før og sagt, at jeg synes du er modig med hensyn til dit hingstevalg.Men spændende er det. Men jeg synes da godt nok det er træls, hvis Lando har/får ry for at avle sindsyge afkom, dette synes jeg ikke er tilfældet.
Mvh Jytte Stald Topclass.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lando. |
|
|
Har søgt lidt på google.de Lando's tyske rytter hedder Otto Becker, det ser ud som om han stadig starter lidt på ham, selvom han er blevet 18 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Okay. Jeg ville også have at vide, om rygtet passede eller ej. For mht. de andre så kan, i hvert fald den ene, være ejernes skyld. Jeg har forsøgt hende ifolet med BH Romancier, som skulle lave meget ridelige afkom, og så er han lidt højtstillet. Men hun tabte føllet! Næste år prøver jeg med Churchill på hende. Han skulle lave gode afkom.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Temperamentet |
|
|
Jeg kender en, der har en hoppe efter Lando. Den er også kulret i hovedet. Den fik spat i en ung alder og rides derfor ikke, men var vist også rimelig "spændende" at ride. Så ja de har ry for at være småskøre, eller det der er værre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lando.. |
|
|
Hej igen.. Sjovt nok har jeg haft en vallak efter Lando, havde ham i 6 år. En dejlig hest, som egentlig var nem at omgås.Især fra jorden var han blid som et lam. Han havde/har rigtigt meget udstråling, særligt når man red ham ville han gerne vise sig. Han havde meget nemt ved at lære alle øvelser, men aligevel har han været den hest, jeg har haft, som var sværrest at ride. Omvendt også den hest jeg har lært mest af, da han krævede at man som rytter ikke lavede den mindste fejl. På ryggen af ham skulle man virkelig have føling på alt hvad man lavede. Han kunne skifte meget i sind, når man red ham. Den ene dag en stjerne, næste dag var alt meget vanskeligt osv. Sådan ved jeg godt alle heste kan være, men han var nu lidt speciel på det område. Derfor tog det også lang tid med ham at komme opad i dressurklasserne. Men han vil altid have en speciel plads i mit hjerte . Det er ikke hver dag man støder på sådan en hest. Vh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Churchill er et rigtig godt valg tror jeg, han burde både give nogle springevner og nogle gangarter videre, samt et roligere temperament. jeg har overvejet ham på vores Lando hoppe, men jeg var bange for at afkommet blev for lille, vil gerne at slutmål min. er 165 cm. Men det kan være jeg skal tage ham op til overvejelse igen, især efter at hoppen har lavet et, der er pæn stor efter Come Back II, bliver nok ca 170 cm. Come Back II kan også lave både meget store og meget små afkom. Der er billeder på min præsentation af vores Lando hoppe. Hun hedder Lana, der er også billeder af hendes 2 afkom. Great Prayer efter C.B.II og C'est La Vie efter Corratus. Held og lykke med ifolingen, glæder mig til at se Churchill føl i 2008.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg mener os |
|
|
albert voon, har redet lando en overgang, var det iik til ol i sidney
juhhuu hoppen er ifol, den heldige far er feinbrand.. Sælges: rigtig flot stævneskab, i brunt træ, med en del rekalme klsiter mærker på, 800kr... SÆLGES: Dejlig traver vallak, brun med blibs, fra 1992,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ved jo reelt ikke, hvor stork et problem mht. min hoppe, der skyldes temperament, og hvor meget der skyldes at hun er uopdraget. Men hun er blevet meget nem at omgåes fra jorden nu, og så må vi jo bare droppe ridningen. Men det lyder somom, at han laver "spændende" afkom. Mht. hende her, så har hun kanon gode gangarter og så springer hun huse. Men plejer han ikke også at lave allround heste? Jo, det var Albert Voorn der red OL på ham, og derefter blev han så solgt til Tyskland. Avler han egentlig endnu?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Jeg mener den blev solgt til Schockemöhle dengang, som nu bruger den på udvalgte hopper, hvor Otto Becker så skulle ride den. Herhjemme i DK var det jo Johnny Hansen der red ham, og jeg tror han altid vil have en stor stjerne hos ham  Jeg har selv haft en Lando hoppe, som ikke kan beskrives som ridelig. Men hun nåede da op at hoppe lidt MB.Hun kan ses på min præs, det er La Mirage. Vi lagde Carano på, og fik det mest fantastiske temperament. Den voksede så bare fra hinanden. Mht BH Romancier må jeg sige at det kan jeg ikke forstå du har valgt til en Lando hoppe. De afkom jeg har kendt efter ham har også haft et rigtigt dårligt temp, og ridelighed i bund. Churchill er slet ikke et dårligt valg, Casir Ask skulle også give et godt hoved. Jeg ville ikke være bange for størrelsen.
Mvh Katharina
Der må jo være en vis spildprocent i alt hvad man foretager sig, IKKE?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang. Lando |
|
|
Har jeg været så heldig at være nede i Albert Voon's stald, dengang Lando stod der inden OL. Jeg var med som staldhjælper for en springrytter som var til kursus der, de gange jeg så ham under rytter i dagligdagen var han meget ridelig og ja, som i ved super godt springende. De havde et par afkom eft. ham, som også virkede til at have et godt hoved.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der har gået... |
|
|
-en dejlig Lando hoppe i Aalborg. Den er nu aflivet da den havde ekstrem dårlig hornkvalitet og det meste af dens sidste tid knapt kunne gå. Den var ridelig og køn (til den "buttede side") og sprang utroligt godt og korrekt. Skal man sige noget galt om den så var den lidt for lille og skulle rides en del frem for ikke at miste modet og stoppe. Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blot et billede... |
| Forfatter:  |
dressuravler |
| Dato:  |
07-10-2006 11:06 |
|
...og ingen kloge ord fra mig  
Mvh Thomas www.macohl.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Casir Ask etc... |
|
|
Ja Casir Ask laver dejlige afkom. Vi har brugt ham på en meget varm og sensitiv hoppe og der kom den skønneste hingst ud af det (Casagrande på min præs). Han har arvet sin mors ridelighed, sensitivitet og lethed ved øvelser osv men Casir's gode temp,bygning og udseende. Vi har igen i år ifolet samme hoppe med ham og venter spændt på næste føl fra hende. Vi håber på en hoppe  HVis jeg skulle vælge hingst til din hoppe ville jeg udover at have Casir i baghovedet også overveje disse hingste: Caitano. Cardento. Balou Du Rouet. Heartbreaker. og Concetto Famos. Du kan se dem alle på min præs og har du spm. ang dem, kan du lægge en privat besked til mig og jeg skal hjælpe dig bedst muligt. Mvh Louise Nielsen Aaggard Stables
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det vil sige, at min har et "normalt" Lando-temperament, samt hun ved siden af er uopdraget! Ikke en god blanding. Jeg har selv set Lando flere gane som ung.Min hoppe ligner ham meget, både farve, blis og de to sokker, hvor den ene dog er flyttet på et forben. Louise: Jeg har overvejet Heartbreaker, men jeg ønsker at lave et dressurafkom, især fordi min hoppe har størst talent indenfor dressuren. Den har kæmpe gangarter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kawango |
|
|
Hvad så med noget Sandroblod??? Der er jo en del lækre hingste efter ham..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har... |
Mette, (Roksi) |
10-10-2006 22:02 |
|
en vallak efter Lando, mf. er Royal Z II. Ja, han kræver en rytter der, som Lennert skriver, helst ikke laver fejl. Men stadig 100% ærlig og skønt temperament! Han elsker at arbejde og opleve og så er han nok den hest jeg kender med mest personlighed. Han er rigtig godt gående, springer alt og nem at have med i byen. Lando har gjort det godt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lando... |
|
|
Jeg har en dejlig hoppe efter Lando ..Lotus , som hun hedder, er da en vågen hest, men ikke noget problem...Desværre fik hun en skade sidste år, og er nu blevet avlshoppe.. Hun venter sit første føl efter Quidam De Revel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min Lando |
|
|
Var mit et og alt. Vi startede med spring og endte til træning på 160 cm. så blev jeg ramt af en bil og skiftede til dressur hvilket han gjorde sig stor umage med at glæde mig i det daglige arbejde men kunne godt mærke det ikke var hans yndlings beskæftigelse. Så skiftede vi til western som han klarede kanon godt vores første stævne en måned efter vi havde skiftet over fik vi en 3 og en 4 plads. Han var det mest kærlige og ærlige og vidunderlige. altid sikker på tur om det var i skov eller på vej altid cool altid til at stole på. Jeg kunne ride ham på stubmarkerne kun i grime. Calando var virkelig en ven for livet og er savnet hver eneste dag. Han sov ind 2 februar i år kl 10.58. han blev aflivet pga kissing spines desværre. Calandos mor var hovedstambogs trahkener og han var bare så nem at have med at gøre smuk som bare det og ALLE vendte sig om efter min dejlige dreng, altid nem og ja som i kan høre savner jeg ham stadig helt vildt... Det var en ære at være i Calandos liv. Desværre alt for kort tid.. min dejlige dreng: 
Hilsen Christina American Quarter Horses for life
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min Lando (2) |
JumpingGirl |
12-10-2006 19:24 |
|
Jeg kan kun nikke genkendende til det Boons Lill Dee siger! Min hoppe efter Lando er nøjagtig på samme måde, virkelig nem og dejlig. Ingen unoder, perfekt temperament, og en super springhest! Mange snakker om min pga. dens springtalent, og nogle har da også spurgt til den. Men den er også virkelig unik. Jeg har redet andre Landoer, alle har været fine, dog lidt speciele - men ingen dumme eller direkte onde! Jeg har dog hørt rygtet om Landoer, men mon dog det er værre end så mange andre(?) Lando selv var jo, hvad rygtet siger, heller ikke helt nem. Mine oplevelser med Landoer har kun været positive. Men jeg har fået fortalt, at min var meget svær at tilride. I dag er den den mest rolige og nemme pony/hest jeg nogensinde har haft (og jeg har da haft en del), og også den der har gjort det bedst til stævnerne. Louise(hera): Jeg er lidt misundelig, ville også rigtig gerne ned til Albert Voorn. Har dog set ham undervise i Danmark.
Efterlyser min DVhoppes føl: 1 pinto, 1 frederiksborger, 1 efter muligvis royal z - de skal have Lando som morfar og "ukendt" mor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|