Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Er der nogle der kan hjælpe mig
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 12:51

Hej jeg søger oplysninger om min hoppe...

Jeg kender kun hendes navn og fødselsdato..

Hun heddet Mai og er en oldenborghoppe fra den 1 april 1995...

Håber der er nogle der kan hjælpe mig

Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd

registrering
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 13:22

Det er ikke sikkert der er nogle oplysninger at finde. Hvis hun ikke er registreret nogen steder. Er hun brændemærket? Fik du et pas med i købet?

Marie

"hvorfor gøre tingene nemt, når det kan gøres besværligt"
0
0
Svar på denne tråd

ksksks
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 13:50

hun er ikke brændemærket og jeg har ikke fået noget pas til hende...

Jeg ved godt der nok ikke er noget at finde men havde et lille håb da der er mange der kan finde ud af noget uden særlig mange oplysninger:-)

0
0
Svar på denne tråd

Maj Sønderlyng
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 14:20

Jeg kan finde en oldenborghoppe ved navn Maj Sønderlyng født. 1/5 1995. Hun er dog mærket 095.

Hvis hun ikke er mærket, hvordan har du så fået dine oplysninger? Nu er jeg ikke så meget inde i oldenborgavl, men jeg troede alle oldenborgere blev brændemærkede?

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 14:40

Jeg har fået min oplysninger af den gamle ejer..

Jeg kender heller ikke noget til avl, men jeg ved hun ikke er brændemærket...Kan ikke finde noget på hende ihvertfald

0
0
Svar på denne tråd

Brændemærkning
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 15:02

det er ikke nær alle Oldenborgere der bliver brændemærket. Det er - gudskelov - også tilladt i oldenborgavlen at få sine afkom blodtypebestemt i stedet for. Endnu en forskel til DV, hvor man synes, man ikke kan undvære reklameværdien .

I oldenborgavlen har avlerne frit valg.

Hvis det er et EU-afkom, kan der sagtens kun være brændemærket et nr.

Mvh

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Nå, der kan man bare se
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 15:26

Man skal lære noget nyt hver dag

Maj Sønderlyng som jeg fandt er sort ligesom din hest, men hvis du er sikker på den ikke er mærket, er det jo nok ikke den.

Jeg har nu også fundet en 100% oldenborghoppe Mai, der ikke er mærket - Hun er dog født 23/5 1994

Men uden brændemærke/chip, bliver det nok meget svært at finde noget om din hoppe - Desuden er det slet ikke sikkert det er en fordel for dig, med mindre du vil avle, da man ikke må starte stævner på en hest med stamtavle med mindre man har papirerne (ok, jeg må indrømme jeg ikke er helt sikker på det, men man må i hvert fald ikke starte på en brændemærket hest uden papirer, så jeg kan forestille mig at du også skal ud og fremskaffe nye papirer selvom din hest ikke er mærket - hvis du altså begynder at finde ud af en masse om hende...)

0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:20
Mange tak for hjælpen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider