Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Florestan I
Forfatter: 
Dato:  23-09-2006 13:41

Heej..

Er der nogen der har noget info om Florestan? evt. billeder?

0
0
Svar på denne tråd

Florestan I
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 11:58

Flori er efter min mening én af varmblodsavlens allerbedste hingste. Jeg har besøgt og beundret ham flere gange på Warendorf. I 2007 venter vi vores tredje Florestan-føl og håber denne gang på en hoppe. De første to blev hingsteføl og er begge solgt som rideheste.

Florestan er ikke så meget benyttet af de danske avlere. Den dansker, der har opdrættet flest Florestan-afkom, er Karsten Bundgaard, Skanderborg, som vel har lavet 12-15 stykker.

Florestans mest kendte sønner er vel Fidermark og Fürst Heinrich, men der er jo mange mange flere, bl.a. French Kiss, Flavio mv. I Danmark har vi jo Blue Hors Future Cup og Frindship.

Ved Dansk Varmblods eliteskue i år var en af de allersmukkeste hopper den meget velfungerende Falsett L, der fik sølvmedalje som fløj i det ældre hold. Avlskonsulenten udtalte i mikrofonen, at hoppen var særdeles velspringende PÅ TRODS AF FLORESTAN I og det skær noget i mine ører! Man bør jo ikke overse, at selv om Florestan overvejende er brugt i dressurhesteavlen, så er han selv via sin direkte faderlinje igennem Furioso II meget velspringende og vandt således sin materialprøve som nr. 1 i begge dicipliner og med højste score i springningen. Har har også lavet flere S-springheste, så det "på trods af" var jeg meget ked af :)

Ved WEG i Aachen i år var Florestan-sønnen Floriano under amerikanske Stephen Peters meget højt placeret i kür-finalen. En vidunderlig hest.

Hermed billeder af herren selv :

Vores ældste Flori-afkom (i mindre flatterende opstilling) :

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

Lige lidt flere billeder...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 12:10

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

formidler
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 12:56

hej..

super lækker afkom og hvilke udtryk.. flot..

Hvem formidler sæd fra florestan?

MVH

Christina Jensen

Stald Solheim

GRATIS OPSTALDNING MOD DIV. HJÆLP. SE PRÆSENTATION.

0
0
Svar på denne tråd

Der er 2 Florestaner
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 15:05

eller er Florestan II afkåret ???

Nu er det godt nok snart 10 år siden jeg så dem på Landgestüt Warendorf, men en af beriderne fortalte længe og meget om de to helbrødre, som var SÅ forskellige.

Florestan I er jo også far til Future Cup, så mon ikke man kan finde lidt info der.

Der er desuden en super godt gående Fidermark hoppe til salg her på HN.

Mvh

Lene

Sælges - Super smukt sort hoppeføl efter Come Back II

0
0
Svar på denne tråd

Florestan
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 15:19

Hej Thomas,

Hvad koster Florestan at bruge?

Er det muligt at få transportsæd efter ham, eller er der kun frost til rådighed?

Herligt afkom i har fået efter ham.

MVH Louise

0
0
Svar på denne tråd

Florestan
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 20:41

Vi taler om Florestan I - DEN Florestan! Den sorte lillebror Florestan II blev aldrig kendt og døde så vidt jeg ved ret ung.

Jeg har selv købt frostsæd på Warendorf (i 2001) og det er af fremragende kvalitet. Andre danske avlere har brugt fersk sæd efter ham, men efter at være blevet tappet hårdt i mange år, skete der forrige år det, at Florestan pludseligt ikke længere producerede den sædvanlige tip-top kvalitet sæd og kunne slet ikke få nogen hopper ifol. Det er måske ændret igen nu. Det ved jeg slet ikke, men jeg vil tro, at man kan købe sæd efter ham igennem Euro-Hingstesæd hos Helmuth Zelnieck. På Fyn tror jeg, at Aage Ørum, Nørrelund formidler sæd efter Florestan.

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider