Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

2 føl i samme boks?
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 15:23

Hej..

Mit føl fra i år skal fravænnes når han er 6 mdr og da der kun er store rideheste eller gamle hopper på stedet,overvejer jeg at købe et ven til ham,men kan jeg ha de to til at gå i samme boks også selvom de ikke har haft deres første 6 mdr sammen og hvor lang tid kan de gå sammen?

Mit føl er nu 125 cm,han er 3 mdr så hvor ¨lille¨ må den anden være..

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Milan...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 15:33

... blev lukket i boks med et andet føl da han "blev vendt fra". Milan ville blive 170 cm, mens Marie ville blive ca. 120-125 cm.

Men det skal lige nævnes at det var i store bokse.

Mvh

Trine og Mr. Milan

Afkom efter Imagic PIH 50 søges.
Se her:
www.mrmilan.webbyen.dk/ under SØGES!!!

En pony er et barns drøm.

En hest er den voksnes eventyr.

0
0
Svar på denne tråd

boksen
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 16:05

det kommer meget an på hvor stor boksen er, og om det kun er et par mdr eller om det er hele vinteren...

Sælges : 1, 7 års RDH hoppe - drægtig, 1 hingst ´05 e Ivanhoe. Se min præsentation

Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd

Ja da..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 16:13

Det er der ikke noget problem i.

Min hun stod i boks med et andet føl fra hun fra 5 måneder til hun var 10 måneder.

0
0
Svar på denne tråd

Vores føl
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 12:42

Vi har skillevægge i boksene der kan køres til side - det gør vi hver gang føllene skal vænnes fra. I år slår jeg 4 bokse sammen til 5 varmblodsføl. Har 5 krybber sat op med en snor til hver og så bliver de bundet til fodring. Her skal hingste og hopper gå sammen så længe som muligt - Vi har før haft 3 hingste at gå sammen til de fyldte 3 år på samme måde.

Når vi kun har 2 føl kommer de i en boks med en krybbe hver og opbinding til fodring. På den måde lærer de også at stå bundet.

0
0
Svar på denne tråd

vores 2 føl
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 13:17

går pt i samme boks når vi rider. Så er der mere ro på når vi vælger at ride i længere tid. Men når de spiser er de i hver deres boks. De er begge araberhopper og jeg tror ikke de vil kunne være i boksen hvis de skulle gå sammen hele vinteren.

Heldigvis flytter vi på en anden gård og her skal de i løsdrift. der får de en kæmpe lade at gå i, sammen med 3 andre hopper. Og selvfølgelig gamle junker.

Vores bokse her er 3 gange 3. Så vil nok sige at alt efter boks str kan det sagtens lade sig gøre.

Hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo

Palominoaraber sælges.

cremello hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd

E'jaaz og Wisnu.
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 17:54

E'jaaz og Wisnu blev hentet da de var forholdsvis 5 måneder og 6 måneder gamle. Wisnu blev hentet i Odder (Århus) hvorefter vi kørte til Lolland og hentede E'jaaz. Derefter gik turen til Amager. På turen hjem blev de meget glade for hinandens selskab.

Da vi ankom til Amager blev de lukket på fold sammen i en time, og derefter i samme boks (den har nok været ca 4x3,5) Der gik de sammen indtil maj i år, hvor vi flyttede til jylland. Her i jylland går de i løsdrift (de går selvfølgelig stadig sammen).

Jeg har aldrig haft problemer med dem. Ingen af dem stod bundet ved fodringstid, men de havde deres faste krybbe. Wisnu fik som regel mere at spise end E'jaaz, men det fik han ved middags tid når jeg havde dem inde og strigle. Der stod den ene i boksen og spiste, og den anden på staldgangen for at blive striglet m.m. Bagefter byttede vi så rundt.

De har altid ligget og puttet sammen inde i boksen om aftenen, SÅ dejligt at se.

Her et par billeder fra dagen, da de var kommet hjem:

-og på fold, lige efter de var kommet hjem.

Så kan kun anbefale det (hvis selvfølgelig boksen er stor nok). Mht. højden tror jeg ikke der bliver nogle problemer. Nogle kan dog godt være nogle værre bøller. Her i firmaet er det 'heldigvis' E'jaaz, han er den mindste, så det præller bare af på Wisnu.

Mht. at de ikke har gået sammen de første 6 måneder, var der her heller ikke nogen problemer. De fandt trøst i hinanden og glemte hurtigt deres mødres trygge legeme, for nu havde de hinanden.

Held og lykke med det.

Mvh

Anette Vildal

Lauge's E'jaaz & Wisnu Estopa of Tas

Estacia og Mentha ifolet ved Tamtam.

Lillerøv er blevet kastreret.

0
0
Svar på denne tråd

føl sammen
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 06:45

Hej..

tak for alle jeres svar.

Boksen er temmelig stor,føllet går der inde sammen med sin mor nu,hvor stor den lige præcis er ved jeg ikk,men den er meget større end de andre alm bokse i stalden..

så er mit næste problem så bare at finde et føl,har søgt alle steder men syns de er temmelig dyre,jeg havde tænkt på at få et føl der blir en etter,men er også faldet for en sød en her på nettet,men den blir max 125 cm,så der er jo en kæmpe størrelses forskel så måske mit føl vil være for hård det ældre de bliver..

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan er dit føl nu?
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 09:52

Ja hvilket temperament har dit føl? Min 'den store' er meget godmodig. Men legesyg og meget retfærdig. Han virker underdanig over for min lile bølle, men han siger stadig fra når det bliver for meget (det skal lige siges at der kun er 10 cm forskel, så udpræget er forskellen ikke).

Har du nogle krav til afstamning, eksteriør osv. på føllet?

Mvh

Anette Vildal

0
0
Svar på denne tråd

2 føl samme boks
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 10:03

Hej Anette..

Jeg syns mit føl virker til at ha et ok temperament,men han keder sig,han går sammen med hans mor og en gammel haflinger hoppe og det er begrænset hvor meget de gider lege.

Ang.nyt føl,så har jeg lidt krav,ingen islænder,nordbagge eller traver blanding,farve er fuldstændig lige meget også må den ikke blive for lille...og bestemt heller ikk for dyr..

mvh Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Jamen så skulle
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 17:55

det da være temmelig let at finde en lille ven.

Har lige fundet et par stykker på MP (kender INGEN af dem, hverken hest eller ejer, så dette er ingen reklame) Det er blot heste der opfylder dine krav, uden at være for dyre

Fra i år (alle forventede 1'er ponyer - 10.000 kr. og nedefter):

www.heste-nettet.dk/ma.../123359/1/

www.heste-nettet.dk/ma.../114381/1/

www.heste-nettet.dk/ma.../112233/1/

.

.

Håber du kan bruge det til noget . Synes faktisk ret godt om de tre, og så til den pris .

Mvh

Anette Vildal

0
0
Svar på denne tråd

Kan se at
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 18:00

de tre som jeg har fundet er en smule ældre end din, hvilket nok er meget godt, i og med at din bliver større. Det har ikke SÅ meget at sige igen. Men hvis din kun er 4 måneder når du får en hjem på omkring 6 måneder. Så har den en lille fordel, ved at være dét ældre i hovedet. Så vi da absolut anbefale dig en af disse tre (eller noget lign.) .

Mvh

Anette Vildal

0
0
Svar på denne tråd

hmm... nu går der sport i det ;-)
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 18:39

Ja nu har jeg lige siddet og kigget lidt mere. Du kan faktisk få fine ponyføl til ingen penge.

www.heste-nettet.dk/ma.../124412/1/

www.heste-nettet.dk/ma.../124631/1/

www.heste-nettet.dk/ma.../124071/1/

www.heste-nettet.dk/ma.../122286/1/

www.heste-nettet.dk/ma.../111197/1/

www.heste-nettet.dk/ma.../121901/1/

www.heste-nettet.dk/ma.../115130/1/

www.heste-nettet.dk/ma.../123279/1/

www.heste-nettet.dk/ma.../117097/1/

Til og med 15.000 kroner. Her er lidt forskelligt. Både heste og ponyføl.

Hvis du kigger på horse.dk og horseauktion.dk, og mange andre steder, er der masser af ponyføl.

Jeg synes personligt ikke at 15.000 er dyrt for et ponyføl, specielt ikke når de har sådan nogle fine stamtavler. Men hvad er dyrt for dig. Kan godt se at hvis du håber på at finde et føl til 3-4.000 så er 15.000 mange penge

Mvh

Anette Vildal

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også et føl
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 12:39

Du kan da også kigge lidt på min hjemmeside.

Mvh. pia

PINTOPONYER

MED FORÆDLING FRA WELSH OG MINIATURE

Bedækning tilbydes
Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider