Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

19-årig hoppe kåring?
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 22:10

Jeg har en 19-årig HT trakehner hoppe som er ifolet v. Zardin. Hun er ikke kåret i DV og afkommet vil derfor blive LU registreret så fremt hoppen ikke bliver fremstillet i DV, et evt. hoppeafkom vil dog uden kåring af moderhoppen kunne gå i DH, men vil beholde sin LU-status. Mit spørgsmål er derfor ville i kåre fremstille en så gammel hoppe i DV? Hun har en rigtig god kåring fra TAF - er præmiehoppe, hvilket vel svarer til det der idag hedder HTPR og jeg synes et eller andet sted at det ville være syndt at give hoppen en "dårlig" kåring i DV, men omvemdt vil jeg også gerne have et 100% "legalt" føl.

Det skal desuden siges at hoppen ikke 100% rengående altid.

Ville i kåre hende ? og hvis ja ville i så kåre hende nu her til den sene kåring hos springboprg eller vente til hun havde føllet ved siden til næste år??

Der ligger også en lille frygt for at DV kunne finde på at afvise hende, hvilket i mine øjne ville være katastrofalt!

Hoppen i vinteren 2005:

Hoppem sommeren 2005:

0
0
Svar på denne tråd

Sagtens...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 01:40

Jeg vil mene at hoppen sagtens kan kåres i DV.

Det kommer selvfølgelig an på, hvordan hun er gående på dagen, men mener da at der gives dispensation til kronisk halte hopper, hvor hun så bare ikke bliver bedømt i trav og galop.

Hvis hun ikke er rentgående eller bliver vist i alle gangarter, er der nok ikke så stor en chance for at hun går i DH (jeg ved faktisk ikke hvad reglerne er i sådanne tilfælde).

Men igen, så er en god kåring i DS heller ikke at kimse af, og jeg vil ud fra billederne da absolut mene at hun sagtens kan gå i DS, og hvis hun er rentgående (og velgående :) )kan hun vel også gå i DH - jeg synes i hvert fald at hun ser rigtig godt ud af en 19-årig (18-årig) hoppe at være!

Men kan føllet ikke kåres i trak-forbundet? Zardin er da også kåret der eller er jeg forkert på den?

Mvh Flo

Ryttere og hestepassere søges til spændende jobs i Tyskland

Flere stillinger ledige bl.a. som rytter på holstenerstutteri

Kontakt Flo (dansk) på tlf.+45 40758484

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 06:32

skal du stille din trakehner til kåring

min veninde stine, stilte sin renracet trakehner hoppe på 15 år i dv i sommers i sdr. hygum

den blev fløjhoppe i sin klasse og gik DH

så det er ikke en dum ide, synes også din hoppe ser rigtig fin ud

hilsen

Anne

avl af pintoaraber www.picata-arabians.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det skal du
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 08:37

jeg stiller en gamle hoppe med fuld stamtavle- ja faktisk er hun ren Hann. Hun bliver stillet, da det er lykkes at få hende i fol ved første forsøg-og jeg naturligvis gerne vil have rigtige papir på følbasse- hun skulle ellers have været lagt ned, da ejer er blevet for gammel til at ride( han er 83år og rider dog heldigvis stadigvæk)- jeg håber "bare" på DS- da hun jo også er en ældre dame der har lidt her og der der strammer- hun er ellers godt nok blevet bedre efter i folingen-det har dog ikke den store betydning i det lange løb, hvordan hun bliver kåret- da jeg ikke ligefrem satser på at lave avlshingst, men bare en god paralli hest til mig selv-så måske ses vi hos Springborg i gruppen for ældre damer.

Vh D

0
0
Svar på denne tråd

Zardin
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 09:53
Nej, Zardin er ikke ren trakehner, men det er rigtigt at der primært er trakehnerblod i ham. Jamen så tror jeg at jeg melder hende til hos Springborg og så må vi se hvordan det går!
0
0
Svar på denne tråd

Du skal da gøre det
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 19:37

Synes du skal stille den til kåring, det skal nok gå godt.

Regner også med at de tager hensyn til hendes alder og om hun har føl ved siden. Ikke at de overhovedet nævnte min hoppes alder, men de kan vel se det i papirene.

Anne har jo fortalt at det gik godt med min trakehner hoppe, men her er hun lige

Her er min trakehner musse på 15 år, kåret fløj DH...

Så pøj pøj med din!!!

M.V.H Stine....
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider