Hej Liza
Jamen det er da klart en smuk hoppe. Selv ville jeg omgående kassere hende som egnet til mig, når jeg læser, at man rent faktisk har tilredet hende som 2 års, specielt med den vækst, hun har præsteret forud og under.
Det er med varmblod nemlig således, at flertallet først er færdigudviklede mellem de 4-5 år og at det er helt uhørt at tilride en 2 års varmblod, hvis den skal holde til ridebrug med fremtid i.
Knoglerne er slet ikke færdige til at bære en rytter i 2 års alderen og det kan medføre diverse skader som følge af at den bløde brusk i bla. leddene udsættes for belastning inden hesten er færdigudviklet.
Så nej Liza, det er bestemt ikke en hest, jeg ville betale ret meget for, da jeg pr. automatik vil forvente, at den nok ikke kan holde til ridebrug ret længe - afstamning eller ej. Sådan en hest skal jo kunne bruges til både ridebrug og avl i mange mange år forhåbentlig.
Men en pris ville normalt nok have været på ca. mellem 10- og 15.000 euro for en sådan hest, såfremt den kan gå igennem de veterinære undersøgelser, en hest i den prisklasse kræver.
Mvh