Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Argentinus
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 10:54

Da jeg ved ingen ting om varmblod avlen, har jeg nødt til at spørge: Er hingsten Argentinus noget særligt? Jeg kender ene i Estonia som har en 3 årig hoppe til salg som er efter en son af Argentinus (Amadeus), og vi snakkede om det kun være en ide at prøve at sælge hende her i danmark insted for i estonia.

mvh, Lisa

0
0
Svar på denne tråd

Argentinus
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 11:47

Hvis det er ham der næsten lige er blevet årets hingst i hann. forbundet, så er han vist meget velset herhjemme.

Mener bla. han er MF til solos landtinus

Sælges : 1, 7 års RDH hoppe - drægtig, 1 hingst ´05 e Ivanhoe. Se min præsentation

Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig er han..
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 12:00

noget specielt..

Han er far til Nick Skeltons (mener jeg) hingst Arko III..

Derudover er han lækker og avler gode afkom, han er farfar til min hest (faren er A-Dur)..

Du kan se mere om ham på www.horse-gate.com..

Krone og bølge - En selvfølge

De Sorte perler kan næste gang ses

på Vilhemsborg den 3. sep

0
0
Svar på denne tråd

Amadeia
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 12:51

er en tre årig hoppe efter Amadeus (Argentinus). Hendes stamtavle og billeder kan ses på www.akhalteke.ee

Klik på "FOR SALE" og på hendes navn Amadeia.

Nogen gerne tag en gætte på hvor meget hun kunne sælge for her in danmark? Det vil koste ca. 1000 euro i transport til få hende hjem.

-Lisa

0
0
Svar på denne tråd

Argentinus...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 12:58

Jo, man må sige at Argentinus er en af de store drenge i tysk hesteavl.

Og jo, Metjen, han er mf til Solos Landtinus

Jeg mener han stadig er aktiv i avlen, selv om han er en ældre herre. Men jeg synes at have læst at han er forbeholdt særlige hopepstammer...

Chris

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 13:59

Hej Liza

Jamen det er da klart en smuk hoppe. Selv ville jeg omgående kassere hende som egnet til mig, når jeg læser, at man rent faktisk har tilredet hende som 2 års, specielt med den vækst, hun har præsteret forud og under.

Det er med varmblod nemlig således, at flertallet først er færdigudviklede mellem de 4-5 år og at det er helt uhørt at tilride en 2 års varmblod, hvis den skal holde til ridebrug med fremtid i.

Knoglerne er slet ikke færdige til at bære en rytter i 2 års alderen og det kan medføre diverse skader som følge af at den bløde brusk i bla. leddene udsættes for belastning inden hesten er færdigudviklet.

Så nej Liza, det er bestemt ikke en hest, jeg ville betale ret meget for, da jeg pr. automatik vil forvente, at den nok ikke kan holde til ridebrug ret længe - afstamning eller ej. Sådan en hest skal jo kunne bruges til både ridebrug og avl i mange mange år forhåbentlig.

Men en pris ville normalt nok have været på ca. mellem 10- og 15.000 euro for en sådan hest, såfremt den kan gå igennem de veterinære undersøgelser, en hest i den prisklasse kræver.

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Dejlig rød hingsteplag på 15 mdr. sælges - efter DH mor og fuldblodsfar, mild af sind og velgående.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for din mening
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 06:41

Tak Tina,

Det er lige den slags indlæg jeg har brug for. Ikke fordi jeg er glad for hvad du siger, men fordi det er meget bedre at høre det nu mens hesten er stadig i Estonia en at anbefæle at hun sender hesten her til danmark til salg og så finde ude af det.

Så kan jeg forstå at det er mere eller mindre denne kollektive besked? "Glemme det bare - Flot hoppe med super afstamning men der er ingen som vil rør med din hest uden en stor afslag i prisen da hun var lavede ryttervant som en to-årig ."

-Lisa

0
0
Svar på denne tråd

Afstamning
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 07:17
Jeg tvivler på at DV som vel er det relevante avlsforbund for sådan en hoppe, vil godkende en russisk afstamning. Derfor vil hoppen være uinteressant i avlssammenhæng.
0
0
Svar på denne tråd

afstamning
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 07:47
Hej Charlotte,

Som sagt jeg ved ingen ting om varmblod avlen eller afstamning, men hvorfor vil den hoppe ikke høre til varmblodsavlen herhjemme? Der er ikke noget særlig russisk med hendes afstamning som jeg kan se?

-Lisa

0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 07:59

Så ikke russisk afstamning, men russiske kåringer i afstamningen. Navnene i de første led er absolut ikke vesteuropæisk kårede heste. Accept i DV vil kræve at hestene er kåret i EU-lande.

Jeg checkede fx. Rufs på www.allbreedpedigree.com han er exporteret til Letland som 2-års. Dvs. han kan være kåret, men har ikke gået godkendt rideprøve i EU, dvs. hans kåring kan ikke godkendes. Jeg kunne ikke finde Amadeus, men jeg kunne forestille mig at det samme gør sig gældende for hans vedkommende.

Men DV har en liste over hvilke avlsforbunds kåringer de godkender, og den er ret stram.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider