Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

JUBIII
Forfatter: 
Dato:  13-06-2002 17:23
HEJSA idag har jeg fået scannet min hoppe, og hun er ifol ved første forsøg.;-D så det er jeg bare glad for, men nu ved jeg godt det er at male fanden på vægen. men hvor stor er chancen for at hoppen taber føllet? altså hvad skal der ske før de gør det? og et spørgsmål til hvordan rider man hoppen her de første månder? jeg har hørt man kun må ride dem let i de første månder passer det? håber i kan hjælpe mig hilsen den mega glade louise
0
0
Svar på denne tråd

Re: JUBIII
Forfatter: 
Dato:  14-06-2002 09:44

Stort tillykke til dig - det er bare så skønt når der er gevinst, jeg har selv fået min hoppe scannet drægtig, og glæder mig vildt til at se resultatet til næste år.

ang. dit spørgsmål, så plejer jeg selv at lade min hoppe få fred en måned ca. efter scanningen, nogle siger det ikke er nødvendigt men sådan gør jeg, du kan også være sikker på at hvis du springer på din hoppe eller udsætter den for extreme hårde ting kan den nok godt smide fosteret, men ellers gør den det kun hvis der er noget galt med det.

Jeg rider mine hopper til ca. en måned før de skal fole, de har lige som vi mennesker godt af at være i god form, så forløber folingen bedst.

Held og lykke med hende..

Venlig hilsen
AnneMarie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-06-2002 10:39
Tillykke med det Louise.

Jeg mener at kunne huske, at det er en fjordhest, er det ikke rigtigt? Hvem er hun bedækket med?

Nysgerrige hilsener, Sif

P.S.
Man plejer at sige, at man skal tage det lidt gelinde den første måned efter ifolingen, men derefter kan du ride hende som du plejer. Når hun kommer længere hen i drægtigheden, skal du naturligvis tage hensyn til om hun bliver hurtigere træt, forpustet og den slags, men det kan du jo også nemt mærke.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-06-2002 17:07
HEJSA SIF hun er blevet bedækket af en fjordhingst men den har dsv. ikke stamtavle, rider eller kender foresten ridekluben birken? det var der oppe jeg lærte at ride i sin tid. jeg red der oppe i ca 10 år og var også der oppe da svejk levede kanon hingst. men i hele taget en kanon rideskole, hilsen louise
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-06-2002 12:46
Hej Louise

Ja, jeg kender godt Birken - jeg har redet der de sidste 20 år, og kommer der en del.

Som fjordhesteavler synes jeg (naturligvis), at det er en skam, at du har valgt en hingst uden avlsgodkendelse, du går dermed glip af en masse gode fjordhestearrangementer - både udstillinger og kåringer, men også ridestævner og de sjove terrænprøver. Men det er jo dit eget valg.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Re: Heldige jer :-)
Forfatter: 
Dato:  17-06-2002 21:02
Tillykke med det....

Min hoppe går i øjeblikket ind i 2. insemineringsperiode - ingen gevinst i 1. :-(

Oven ikøbet har hun i anden omgang ikke ville vise brunst, så hun er blevet sprøjtet i brunst. Men dyrlægen siger at hun ikke giver ham søvnløse nætter, hende skal han nok få i brunst - kryds fingre for os....

Hun skal insemineres ved Quidam´s Rubin, og ved analyse af sæden fandt dyrlægen den i prima stand, så der har jeg intet at bebrejde :-)

Mvh...
Rikke L

At turde er at miste fodfæstet for en tid - ikke at turde er at miste sig selv for altid

Opdatering af præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider