Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor store bliver de?
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 18:11

Så har jeg endelig fået målt mine små drenge. Den ene er godt nok forbavsende stor allerede, så glæder mig til at se hvor stor han bliver.

Men har i et gæt?

Den ene måler 138,5 cm (1 år og 2 måneder gammel)

Den anden måler 149 cm (1 år gammel og 4 måneder)

Håber i har et gæt.

Mvh

Anette Vildal

Lauge's E'jaaz & Wisnu Estopa of Tas

Estacia og Mentha ifolet ved Tamtam.

Lillerøv er blevet kastreret.

0
0
Svar på denne tråd

Slet ikke nogen
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 19:59

der tør komme med et gæt?

Mvh

Anette

Lauge's E'jaaz & Wisnu Estopa of Tas

Estacia og Mentha ifolet ved Tamtam.

Lillerøv er blevet kastreret.

0
0
Svar på denne tråd

højde...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 22:34

svært at gætte på, men højden på 1 års dagen x 1,1 holder nogenlunde...

mvh. Heidi, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Blis DS 5040 efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Højde...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 07:20

Ja - nu kan jeg ikke lade være

Der er mange herinde, der skriver, at man for at få sluthøjden som voksen skal gange højden som 1 års med 1,1 samtidigt med de skriver, at plagen som 1 års har 90% af højden...

Jeg ved godt det ikke holder 100% i praksis, så i princippet kan det være lige meget...

Men med en plag på 145 i stg. x 1,1 = 159,5

Og 145 i stg. / 0,9 = 161,1

Hi hi.

Jeg ved godt Ciska - at du ikke har skrevet, at det er 90%. Der er bare så mange herinde, der har gjort det i tidligere tråde. Og hvis man nu vil bruge den formel, så kan man jo ligeså godt bruge den rigtigt

Ciska: Tror du forresten tommelfingerreglen kommer til at passe på Line?

Go'dag

Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Højde på føl
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 07:57

Jeg tror de 90% kommer til at passe nogenlunde. Det er jo en tommelfingeregel, så helt præcis er den jo ikke. Men den har været brugt i mange år, så noget er der jo nok om den. Jeg har en plag efter Soprano på 1 år og 4 måneder, og hun er omkring 156 i stg. Jeg regner med at hendes sluthøjde kommer til at ligge på omkring 170.

Venlig hilsen

Ann

0
0
Svar på denne tråd

Procentsatser
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 11:41

Jeg har prøvet at regne på mine DV-plage, og der er det ikke 90% men nærmere 86% af endelig størrelse plagene har nået som 12-måneders.

Det giver en væsentligt forskel, for en plag på 150 er det et hop fra 167 til 174. Men det skyldes jo nok at jeg ikke ønsker at fodre stærkt på føl/plage aht. forøget risiko for OCD.

0
0
Svar på denne tråd

de 90% passede
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 12:00

lige nøjagtig på min nu 4 årig Karisma..

jeg håber virkelig ikke det passer på min nu solgte 1½ års plag.. han var 157 cm på sin 1 års dag.. heldigvis har jeg løbene målt ham og på intet tidspunkt vokset i ryk... ej heller blevet kraftigt fodret..

min Tanje var 154 som 1½ års og til kåring som 4 års blev hun målt til 165 cm, selv får jeg hende til 163

Skimmel 4 års tilredet allround hoppe på 164cm i stg sælges

Velgående hingsteføl efter Blue Hors Leredo sælges

0
0
Svar på denne tråd

TrineK
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 22:01

Ved godt nogle siger det ene og nogle det andet, men det er jo også en ca regel...

Og ja på Line tror jeg faktisk det passer ok...

Hun var 151 som 1 års og 161 som 2 års, hun er nu 2 år og 4 måneder og vokset 1-2 cm siden 2 års dagen, så tror ikke det er helt skævt, måske et par cm mere, men højere tror jeg ikke hun bliver...

Lillesøster derimod voksede helt vildt det første halve år, men har siden fulgt Line, men er dog skudt en del her over sommeren, så hun har vokset noget mere ujævnt, så er lidt spænt på hende, tror hun bliver et par cm højere end Line...

mvh. Heidi, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Blis DS 5040 efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider