Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

virusabort
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 19:52

Hej

Er der nogle af Jer som har erfaring med disse. Hvad gør I evt. selv?

Hjælper det eller ej?

På forhånd tak!

Mange venlige hilsner

Maria

OBS: NY HJEMMESIDE: www.123hjemmeside.dk/LauraVanB
Billeder af Van Basten og Laura på min præsentation. Husk GB :D
0
0
Svar på denne tråd

virusabort
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 21:52

hej

jeg tror jeg vælger at vaccinere mine 3 hopper som er i fol i år.

der kommer mange fremmede heste og hestefolk herude lige for tiden, og da man jo har smidt en del penge i at ifole , regner jeg med at ofre det sidste og så vacciner hopperne 3 gange.

Venlig hilsen Camilla p

Super dejlige hundehvalpe sælges.

2 hanner tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

vaccination
Forfatter: 
Dato:  29-08-2006 22:25

Jeg valgte af få min hoppe vaccineret i år, da der kom en del heste ud og ind, hvor hun er og da en hoppe mistede sit føl ca. 2 måneder før tid turde jeg ikke tage chancen. Hun har nu fået et super hingsteføl

Mvh. Jane

LU hoppe efter May Sherif sælges

www.heste-nettet.dk/lo...est/83088/

2 billige underlag sælges, et med kiler.

Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Virusabort
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 08:35

Jeg vacc. ikke, da to dyrlæge uafhængigt af hinanden (to forskellige klinikker) mener at det i mit tilfælde er spild af penge og deres erfaringer at at kommer der først virus i stalden så aborterer hoppen alligevel (man slipper kun for at hun bliver rigtig syg)

Sælges : 1, 7 års RDH hoppe - drægtig, 1 hingst ´05 e Ivanhoe. Se min præsentation

Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 09:05

Jeg vil vaccinere min hoppe.

Jeg snakkede med en ældre dyrlæge om det, og han sagde at alle de hopper han havde vaccineret mod virus abort hele sit liv, havde ALDRIG smidt føllet.. Så jeg vil ikke løbe nogen risiko..

Og så dyr er 3 vaccinationer jo ikke.. Det kommer til at koste mig ca. 600 kr. for de 3 vaccinationer..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard, Ø. Snogbæk

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Haflingerhoppe,10 år til salg! -Se min profil

0
0
Svar på denne tråd

Min bliver
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 11:38

også vaccineret i 5., 7., og 9. mrd. mod virusabort.

Hvorvidt om det hjælper eller ej, er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge. Jeg vil ikke undlade, da det jo kun er småpenge det drejer sig om.

Hilsen

Mumse

Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 11:43
Og så skal man tænke på at har man en foster/føl forsikring,ja så er det et krav fra forsikringsselskabet at den er vaccineret,hvis de skal dække når/hvis tilfældet er ude..
0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 11:59

Glamour - Der er vist meget forskelligt fra forsikringsselskab til forsikringsselskab.

Jeg har forhørt mig ved alle mine forsikringsselskaber og hverken ved Tryg, Dansk Hesteforsikring eller KDH er det et krav!

Men jeg har hørt det er et krav fra Alm Brand.

Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nogle af mine...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 12:02
bliver ret så syge af vaccinen, så jeg har valgt ikke at vaccinere mere. Vi har en lukket besætning uden tilgang af udefrakommende heste, så jeg satser på at være rimeligt forskånet for den slags virus. Stod jeg derimod opstaldet et sted med stor gennemgang af heste, så ville jeg ikke betænke mig på at gøre det.
0
0
Svar på denne tråd

TrineK..
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 12:13

Det forstår jeg ikke,for jeg har KDH og der fik jeg at vide at den skulle være vaccineret for at de dækkede..

Men under alle omstændigheder ville jeg gøre det..

De 1500-2000kr ekstra det koster er jo ikke noget i forhold til hvad man allerede har brugt af penge..

0
0
Svar på denne tråd

Som Montana
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 12:43
...har jeg også haft en meget dårlig oplevelse med en hoppe, den gik i chok og måtte behandles intensivt i 12 timer, før den endelig fik det bedre. Efter det har jeg kun fået vaccineret en hoppe, der skulle til stationsafprøvning, og det kun fordi det var et krav.
0
0
Svar på denne tråd

Virusabort
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 13:01

Har også KDH, og der har ikke været nogen betingelse fra deres side vedrørende virusabort.

Mine dyrlæger har frarådet virusabort, så jeg har aldrig haft mine vaccineret.

Har også kun egne heste i stalden og de kommer ikke meget omkring.

Tror nu ikke det har noget med prisen at gøre om folk fravælger det eller ej, i et hestehold har det jo ikke den store økonomiske betydning.

Tror mere det er hvilken overbevisning man hælder til.

mvh. Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 17:45

også valgt det fra...

Jeg har fosterforsikret mit "føl" hos KDH...

Jeg har på skrift fra dem at de ikke forlanger at hoppen er vacc. mod virusabort.

Hvis jeg skulle vælge at vacc. skulle alle mine 3 heste vacc. det vil jeg ikke bruge penge på og risikoen vil alligevel være der.

0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 09:33

så blev jeg da det klogere ;-) I mit tilfælde er det nu hellere ikke pengene det drejer sig om, jeg har bare hørt fra flere af, at der ikke er nogen forskel.

Mange venlige hilsner

Maria

OBS: NY HJEMMESIDE: www.123hjemmeside.dk/LauraVanB
Billeder af Van Basten og Laura på min præsentation. Husk GB :D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider