|
|
| Hvor "færdige" er jeres 2års så? |
|
|
Hej, Nu har jeg med stor nysgerrighed læst indlægget om, hvor høje er jeres 2 års er. Jeg skal indrømme, at jeg tilmed har snuset rundt på jeres præsentationer for at tjekke billeder for at sammenligne med min egen 2 års. Sagen er nemlig den, at jeg er helt ny indenfor det med at avle. Planen er, at min 2 års skal med til hoppekåring hos TAF til næste sommer, men egentlig synes jeg, at hun ser ret ufærdig ud endnu. Spørgsmålet er derfor, hvor "færdige" ser jeres ud nu, og regner I med tilridning her i løbet af vinter/forår evt. med henblik på kåring. I må meget gerne supplere med billeder  /nat
Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kaiza?? |
| Forfatter:  |
Nanna :D |
| Dato:  |
19-08-2006 19:01 |
|
Tja, jeg syntes egentlig de første måneder jeg havde Kaiza at hun var rigtig langt fremme i udviklingen, men ved ikke om jeg føler mig så sikker mere i den sag. Hun er stadig meget høj bagtil, og er meget smalt bygget, og sådan en lille smule ranglet. Men måske er det bare fordi hun har så pokkers lange ben, at det snyder mig. Men et billede skal du da lige have af hende, så kan du - og i andre, selv dømme:    På det sidste billede kan man især se, at hun er høj bagtil, det er lidt svært på de andre to, da hun render rundt i bakkerne. Men jeg synes selv stadig hun er kanon flot, og jeg tror helt sikkert hun udvikler sig til en rigtig prinsesse.
Venlig hilsen Nanna Griffin DRESSURSADEL til salg - Se præsentation!
Skimmel pony, fra 1994-95 efterlyses, ca stg 1.25-1.30, se billeder på præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Jeg synes at mine to 2 års ser rimelig færdige ud. De vil begge blive ifolet i foråret og tilredet til sommer. Nu er det kun den ene der skal kåres og hun kommer nok til at vente til hun er 4 år. Her er et billede af Babe fra Fjerritslev dyrskue 20 maj, hun er noget høj bagtil, men det snyder lidt da hun står højere med forbenene på billedet.  Chiili har jeg desværre ingen nye billeder af, men her er et fra i foråret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rimelig færdig og dog... |
|
|
tja... min 2 års holstener virker desværre lidt for færdig, men for klein idet. Jeg havde håbet hun ville tage et ryk i højden her i foråret eller over sommeren, men hun er desværre ikke mere end 158 - jeg havde håbet på en slut højde på 170, men jeg tror ikke den kommer derop. Hun bliver helt sikkert ikke redet til i foråret, hun skal have lov til (forhåbentligt) at vokse i fred, med lidt styrketræning for især ryg ind imellem. Mor - 170 cm stg Far - 170 cm stg Prøver lige med billede. Som føl  som 2 års  Mvh Lene
Sælges - Holstener hovedstambogs hoppe ifol m Lamont se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Færdig |
|
|
Jeg har desværre ikke lige noget billede af min 2-års, men hun er rimeligt færdig at se til. Desværre er hun heller ikke mere end 152 cm. mod et forventet slutmål på knap 160 cm. Jeg tvivler på, at hun når det, men håber på, at hun pludselig tager et ryk. Generelt har hun udviklet sig rimeligt langsomtm der er ikke noget tidspunkt, hvor hun har været helt ude af proportioner. Mht. kåring, så tror jeg nok, at hun kommer til at vente til hun er 4 - i håb om, at hun udvikler sig mere. Som hun er nu, er hun lidt for kraftig - okay, hun mangler så bestemt heller ikke noget fodermæssigt. Har overvejet om hun skal sættes i fol næste år, men ved ikke hvilken hingst, der kunne være attraktiv. Har brug for én med noget luft under og en god højde. Dem er der ikke for mange af i Knabstrupperforeningen. Regner med, at hun lige skal tilrides til foråret - bare lige have rytter på og kunne rides rundt i alle 3 gangarter til bidet, så er det det. Indtil videre har hun haft gjord på og været i longe uden nogen problemer overhovedet. Så kunne næsten forestille mig at 2-3 ugers ridning er nok til at hun er "klar" til at blive sendt afsted til hingst/på sommergræs, alt efter hvad jeg nu beslutter mig for.
Hilsen Tina Sommergræsning søges til supersød 2-års hoppeplag - helst med andre ungheste Gerne med gode trække-turs-muligheder I nærheden af Hasselager-Hørning (har dog bil)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rimelig færdig |
DianaB |
20-08-2006 13:49 |
|
Jeg synes selv Amazing ser rimelig færdig ud.  Han er fra maj 2004. Jeg planlægger at begynde så småt med at ride ham 1-2 gange om ugen næste forår, stille og roligt lidt på bane og lidt i naturen, så han kan vænne sig til det. DianaB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak |
|
|
... for alle jeres flotte billeder. Min egen ser sådan ud:  Det her er et lidt mere heldigt billede, selvom hun ser temmelig lang ud og færdig ud:  Det er jo altid sjovt at sammeligne. Tror I, at hun vil være klar til tilridning her i løbet af foråret? /Nat
Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm...her er billederne så... |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
selv, at min 2 års ser rimelig færdig ud. Sådan så hun i hvert fald ud til plagskuet den 5. august: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har i år 2 stk 2 års... |
S.B. |
21-08-2006 21:39 |
|
Her DSP hoppen Brandzöed Zoya Bredager og... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Herika Bredager |
S.B. |
21-08-2006 21:42 |
|
Jeg synes begge er veludviklede... Herika her,- er efter Hector X og mere " hestet". Flere billeder af 2 års gennem tiden, kan ses på min hjemmeside.. S.B. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Langt fra |
|
|
Min fra d.14/7-04 er alt andet end færdig at se på.. Hun ligner nærmest end 1 års i forhold til de 2 års jeg så i roskilde i sidste weekendt.. Men nu var begge hendes forældre mig bekendt,først færdig med at vokse,da de var 5-6år,så mon ikke hun kommer efter det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 års... |
Kirstine K |
21-08-2006 22:39 |
|
På western forum er der også en tråd med 2 års. Mest quarter og paint, som så småt er begyndt tilridning. Mvh Kirstine 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha da... |
inger christensen |
22-08-2006 08:29 |
|
ja endnu en god grund til at jeg holder mig væk fra westernridning. At tilride en 2 års. er da noget af det dummeste jeg længe har hørt. Men flotte er de nu jeres 2 års og slå bare koldt vand i blodet ang. højden. Mange 2 års tager ofte en stor hop i højden og ofte bliver man forbavset over hvor meget der pludselig kan ske på kun få måneder.
IMC. Grus og sten leveres, alle former for entrepenør kørsel, samt gravearbejder udføres. 20285450
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
...jeg har set ham der Shane et par gange, og selv om jeg er inkarneret dressurrytter og egentlig også tilhænger af at tilride lidt sent (altså gerne i 4 års alderen), så synes jeg faktisk ikke, at der er så problematisk, at de tilrider deres heste som 2 års. Måden, de gør det på, at jo fuldstændig anderledes, end "vores" måde. Jeg har faktisk selv overvejet at sende min hest afsted til Shane her til foråret. Men måske har jeg også misforstået noget helt grundlæggende, for det som Shane gør er vel en form for HMS. Med min ringe forstand, så kobler jeg umiddelbart HMS til westernridning og tilridning, hvilket jo sagtens kan være en fatalfejlslutning  /nat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min Tanje |
|
|
var noget så gruelig grim og ufærdig som 2 års... og begyndte først at ligne en rigtig hest som 4 års.. nu som 5 års og følhoppe er hun bare godt fed og tung ha ha min Karisma var som 2 års mere harmonisk men stadig høj bag til.. hun så faktisk rimelig færdig ud som 3 års..
Skimmel 4 års tilredet allround hoppe på 164cm i stg sælges Velgående hingsteføl efter Blue Hors Leredo sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|