Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hjælp: "AH DK" = DSAH? (Jytte?)
Forfatter: 
Dato:  04-06-2002 23:44
Hej Alle,

Ja ja - så skulle man her på de sene aftentimer lige lægge sig ud med kæresten, som er araberfreak, i en diskussion om hvorvidt hest som har et ident som ender på "AH DK" er kåret i DSAH eller ej.

Lad os tage et eksempel:

Ident: DH 328 - Navn: MAGO XX
Øvrige idents:
- TAF 8001 TR DK
- 8001510 LU DK
- XX+ 1004 AH DK
- 3544 XX SWE
- 330960 FE INT
- DHO 328 OL DK

Her betyder "TR DK" jo "Trakehner Avlsforbundet i Danmark", "OL DK" betyder "Dansk Oldenborg Avl" og så er det så jeg mener at "AH DK" betyder "Dansk Selskab for Arabisk Hesteavl" - eller at hesten hvertfald er kåret i DSAH.

Det underbygges af Heste-Data, hvor man ved at fremsøge heste via overordnede kriterier, vælge DSAH, året 2000 og bogstavet S får heste som ender på "AH DK"

Det underbygges også af at Mago har 536 (!!!) børn, hvoraf mindst en er kåret i DSAH - den har iøvrigt "Niels Hausgaard" som Opdrætter.

Så derfor: Er det forkert når noget kode jeg arbejder på tolker "AH DK" som DSAH? eller må kæresten se sig overvundet af en nørd?

(Håber da virkelig at en med forstand på Avl/Heste-Data er istand til at løse denne "ægteskabelige" strid - og gerne til min fordel :-))

Brian Nørremark
Hvorfor være prinsen på den hvide hest? Alle på HN kan jo alligevel ride selv.

0
0
Svar på denne tråd

Re: Hjælp: "AH DK" = DSAH? (Jytte?)
Forfatter: 
Dato:  05-06-2002 08:19
AH = Arabisk Heste avl,som igen er lige med DSHA "dansk selskab for arabisk hesteval.
Rigtige kvinder har mindst 1 Frederiksborghest B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-06-2002 09:54
Jeg skal ikke kunne sige hvordan Heste data sortere - men Mago XX er i hvert tilfælde ikke far til fuldblodsaraberafkom. Så det må være araberRACE afdelingen af DSAH.

Fuldblodsarabere kalder heste databsen så vidt jeg kan se ved deres rette - nemlig OX.

|Fredenslyst Arabians | Håndlavede showgrimer | D.A.B | FA-online |
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-06-2002 09:54
Så mon ikke AH = Araberrace hest|Fredenslyst Arabians | Håndlavede showgrimer | D.A.B | FA-online |
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-06-2002 16:31
Ja, jeg skulle da også til at sige at XX er fuldblod og at OX er Fuldblodsarabere....*kradser mig undrende i håret*........ Vil det så ikke sige at Mago XX er fuldblodshingst? Ikke destomindre kan han godt være forælder af araberhestene?!?

Venligst

Céleste

Humoren er menneskets eneste guddomelige egenskab!

Degustibus non disputandum est. Smag kan ikke diskuteres -Det er et faktum!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-06-2002 16:57
Nej - han kan på ingen måde være far til fuldblodsaraber afkom.
Han kan være far til araberRACE afkom. (f.ks. annglo arabere som jo e rlavet ud fra XX og OX).

|Fredenslyst Arabians | Håndlavede showgrimer | D.A.B | FA-online |
0
0
Svar på denne tråd

Men...?
Forfatter: 
Dato:  05-06-2002 18:37
Hej,

Jytte: Det vil sige at når min kode tolker "AH DK" som "DSAH", så er det korrekt?

Brian Nørremark
Hvorfor være prinsen på den hvide hest? Alle på HN kan jo alligevel ride selv.

0
0
Svar på denne tråd

Re: Men...?
Forfatter: 
Dato:  07-06-2002 20:42
I Landsudvalgets database registreres renavlede arabere (ox arabere) som OX DSAH.
Det er korrekt at Mago er kåret i DSAH - men det er i araberraceafdelingen, så AH må som Heidi også skriver høre araberraceafdelingen til eftersom Mago aldrig kan blive far til OX afkom fordi han selv er XX.

Mvh.

Pia H.
"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"
"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-06-2002 20:53
Altså DSAH er et forbund der registrerer både rene fuldblodsarabere(OX) og blandinger(araberrace) blandt andet Shagya og angloaraber...derfor er AH efter et nr. ikke nødvendigvis en ox hest.

Teknisk set er det rigtigt nok at lade koden tolke AH som DSAH ..men det ville være mere brugbart hvis man istedet kunne dele kriterierne op i OX og araberrace som DSAH sådanset selv går i ´hverdagen:-)

MVH Camilla :-D Lands End :-D
Bliver en stjerne når hun bliver stor!
*GG*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-06-2002 07:07
Jeg læser slet ikke noget om OX i Brians indlæg, han spørger om AH, og som Landy skriver hører den hjemme under DSAH.
Lige som OX gør.

Rigtige kvinder har mindst 1 Frederiksborghest B-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider