Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Den elskede skvatmås
Forfatter: 
Dato:  15-09-2015 11:06

Nu håber jeg i har nogle bud

Jeg rider på den skønneste skvatmås,ved navn klaus. Han er alt jeg kunne drømme om stor, stabil og elskelig :) der er bare det problem han nærmest falder over sig selv når vi rider, i sidste uge tog vi et grimt styrt i skridt og det har givet både ham og jeg lidt frygt omkring hvor styrtet foregik. Han er 25 år gammel, men jeg har virkelig ingen ide om hvorfor han gør det. Men det håber jeg i har så både ham og jeg kan få fornøjelse af hinanden igen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske træning?
Forfatter: 
Dato:  15-09-2015 11:50

Hej,

 

Beskæring har stor indflydelse på, hvordan hesten går på sine ben. Bare lidt for lange tæer kunne få min gamle (også meget store) vallak til at snuble. Desuden kan der være forskellige helbredsmæssige årsager (spat og den slags), der kan få hesten til at slæbe benene og dermed snuble.

 

Hvis hesten ellers er fin og det ikke er fra hovene, så kan dels kropsterapi som f.eks. Equine Touch hjælpe hesten til bedre kropsfornemmelse, dels kan man træne sig til en forbedring.

 

Jeg vil nok især anbefale en træningsform, der kaldes Dual Aktivering eller Propriotræning. Prøv at søge på disse to på You-Tube, så får du nogle videoer frem, hvor du kan se, hvad det går ud på. Det er et genialt værktøj til at få hesten til at fornemme sine ben og hvor den sætter dem, samtidig med at det styrker hesten betydeligt, både fysisk og psykisk. Bløde plastbomme forhindrer hesten i at blive skadet, hvis den skulle klumre i det, og at gå på madrasser og andet underlag gør virkelig meget godt for hestens opmærksomhed og balance.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

1
1
Svar på denne tråd
 
 bekymrende
Forfatter: 
Dato:  24-09-2015 23:40

jeg ville bestemt først kigge på hovene som Jette nævner. Er de korte og fine og beskæres reglmæssigt 4-6 uge så vil jeg helt klart få den tjekket hos Dr. dyr. Og så pas på dig selv - og hesten - den kan jo ende med at lande oven på dig :(

 

Der kan være nogle forsnævringer i halshvivlerne som gør at den ikke har "fuld førelighed" og så er der ikke så meget at gøre desværre.....


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Svar igen
Forfatter: 
Dato:  25-09-2015 08:38

Han er blevet tjekket og hovene er fine der har også været dyrlæge på som siger han er i orden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min gør det også.
Forfatter: 
Dato:  26-09-2015 08:12

Hun er også en ældre dame, dyrlæge og behandler mener at det er når hun bare går og halvsover og "glemmer" selv at sørge for at løfte sine ben. Når vi arbejde aktivit eller på tur hvor hun er lidt mere vågen, ja der sker det aldrig, men når hun bare får lov at tøffe der ud af for en helt løs tøjle og uden energi, ja så snubler hun.

 

Skridter hun rundt på banen for en ang løs tøjle kan hun også godt snuble, men er der andre og hun er mere opmærksom, ja så er der intet.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider