|
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Puha, det ved jeg faktisk ikke. Det er en lille hund, og det gør en betydelig forskel. Jeg er ikke sikker på en større hund, fx. en labrador som jeg selv har, ville kunne hoppe rundt på den måde; rent fysisk, altså. Mine ville også være kede af, ikke at kunne grave efter mus, eksempelvis. Men... jah, den ser jo ud til at klare sig OK... Er den født uden forben, eller er den født sådan? Den går jo unægteligt glip af en del hunde-samvær; løben og visse former for leg. Jeg synes faktisk det er svært.
Bissen ... there's a reason
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej.... |
|
|
Nej, det ville jeg ikke. Jeg synes det er ynkeligt - og jeg ville aldrig byde noget dyr at være ynkelig. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 111111111 |
|
|
Bliver lidt forarget over at man lader den gå rundt sådan. Var det dog bare ét ben den mangler..... Håber da bare ikke den har ondt eller et dårligt liv pga det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øøøhhhhhhh |
|
|
jeg ikke i tvivl den ser glad og tilfreds ud og så længe den gør det 
der findes intet vigtigere end at leve at eksistere er blot at være
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej ..... |
|
|
Selvfølgelig ville jeg IKKE det !
...100% Oldenborg ... 100% hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| syndt:( |
|
|
jeg mener det er noget svineri,den stakkels hund kan jo hverken spise af en hundeskål eller lege ornligt med andre hunde,ej heler hente bolde/pinde eller grave,desuden kan man ikke se ud fra billeder om den har det godt,stakkels stakkels hund 
behanle dyrene som du selv vil behandles
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øøøhhhhhhh |
|
|
den er sku glafd og veltilfreds self kan den ikke gå flere km men gu kan den da spise af en skål skuespillern sandra bullock har da også hentet en lille hund i et internat den mangler også forbenene men den er glad og trives nok mere jer der har et problem med det end hunden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig med Bissen |
|
|
den kan ikke dyrke naturligt samvær med andre artsfæller....men i og for sig ser den da rimelig tilpas ud....eller!? Jeg synes den er svær. Fik jeg et kuld hvalpe hvor en af dem manglede forbenene ville jeg kvæle den på stedet.... Havde jeg en hund der ved ulykke eller sygdom mistede begge sine ben ville jeg nok agere på samme måde.... Så egentlig....nej - af med hovedet .... Og dog.... KH:)Annette der nogle gange kan være meget vægelsindet....
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nope.... |
|
|
Jeg synes sgu heller ikke det er værdigt. Det kan da godt være den ser glad og tilfreds ud, men hvme siger den er det? Hvem siger den ikke har smerter eller ømheder forbundet med atbruge sin krop helt anderledes end dens fysik er skabt til? Den kan jo ikke sige hvordan den har det, og jeg er enig med dem der skriver, at den jo på ingen måde kan være social med andre hunde + mange andre ting en hund normalt skal kunne. Den hund er udelukkende blevet holdt i live for menneskets skyld, og det synes jeg er usmageligt. Jeg elsker min hund overalt på jorden, og bare tanken om at skulle miste ham er fuldstændigt uudholdelig. Men jeg ville godt nok ikke byde ham sådan et hundeliv . Så hellere tage den tunge beslutning og leve med savnet og smerten over tabet. Ville du have det godt hvis du mistede det ene ben, og hverken kunne få protese, kørestol eller andre former for hjælp? Men måtte hoppe rundt på ét ben resten af dit liv? En hund får jo ikke hjælp til sit handicap på samme måde som mennesker. Den må bare leve med det... for menneskets skyld .
*** Hilsen Mette *** * Trailerlæsning tilbydes i Nordjylland. Se profil for info *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffff |
|
|
Aflive den bestemt hvis det var mig. Liige til slut i videoen synes jeg man kan se når den hopper at bagkroppen svinger ud. Jeg tror den har smerter i hofterne.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jøsses jøsses |
|
|
hvem siger den har smerter det ved du da intet om denne hund ser da glad ud jeg har da set mennesker der mangler armene og lever godt som de nu kan og nok ikke ønsker blive aflivet jeg har da også set en mand uden ben der hiver sig afsted på armene han var da også tilfreds med sit liv han ønsker nok heller ikk at dø hunden har jo en del flere kræfter muskler i sine bagben da den udelukkende bruger disse og socialt liv kan den da godt have med andre hunde der ikke er for vilde vælter den omkuld der er da masser af hunde der ikke kan med andre hunde og trives fint syntes der er jeres egoisme der stråler igennem her man lager at klare sig med sine handicaps 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Duetten: Ville du have det godt hvis du mistede det ene ben, og hverken kunne få protese, kørestol eller andre former for hjælp? Men måtte hoppe rundt på ét ben resten af dit liv?
En hund får jo ikke hjælp til sit handicap på samme måde som mennesker. Den må bare leve med det... for menneskets skyld. Jeg hører dig, men du pådutter hunde en følelse, de ikke er i besiddelse af. Hunden kan ikke tænke "OMG, det er synd for mig, at jeg ikke har nogen forben! Jeg kan heller ikke tåle at se andre hunde med fire ben, for det skærer i hjertet!" - Non possible. Hvis den er født uden forben, tror jeg ikke den tænker videre over det - den gør bare hvad den kan, for at overleve. Dét være sagt, ved jeg stadig ikke hvad jeg synes. Mine hunde ville uden tvivl være meget kede af at miste deres ben NU, men født uden? Jeg ved det ikke... men det ER synd, at den ikke kan være almindeligt social.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
syntes der er jeres egoisme der stråler igennem her - Say whaaat? Uddyb venligst det egoistiske i deres meninger. De vil ikke have hunden lider; hvordan er det egoistisk? Hvordan kommer det DEM til gode? It doesn't. Egoisme er når man i hensynsløs grad agerer til egen fordel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjjooovvvvvv |
|
|
de 2 mennesker jeg har set læst om har heller ikke fået ville have hjælp men har klaret sig med hvad de havde tildbage af diverse arme ben de lader nok heller ikke hunden løbe flere km men bære den det gør sandra bullock da også med sin lille hund uden forben og hun siger den kanøfler hendes andre hunde i ville nok blive forbavset over vor sej sådan lille hund er de altså ikke så pivet som i gør dem til de har kampgajst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bissen bissen |
|
|
lad dog være at skabe dig med dit say what  det er sku da egoistisk at aflive dyret nå den er glad
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Skaber mig ikke, men blev overrasket. Jeg ser nemlig stadig ikke det egoistiske i det. Hvad er det? Jeg tror ikke nogen ville få det godt af (af, ikke med) at aflive hunden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er den |
|
|
jo både voksen og i live, så jeg vil da ikke forlange at ejeren skal aflive den.... En ejer der har en masse overskud til at tage særlige hensyn til sådan en hund, kan vel, som det ser ud til, tilbyde hunden et fornuftigt liv. Skulle jeg overtage den, ville den blive aflivet.... Og blev en hvalp født uden forben hos os, ville den også blive aflivet....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nul putte |
|
|
NEJ jeg ville ikke lade den leve, jeg ville have aflivet den. Jeg får så ondt inden i, når man ser amerikanske dyrerednings programmer, hvor de i et væk amputere dyrenes ben, forben, bag ben på både hunde og katte. Dyr som i forvejen har lidt, eller er blevet udsat for mishandling. Og de er så skråsikre på at de har gjort en god gerning. Hmm Hvordan ser en glad hund ud, kontra en sur?, jo hunden logre med halen, men hvordan kan i dog vide om den er sur eller glad?? Har i set den irl, og i dens normale hverdag?? Desuden er det ja en lille hund, men tilsvarende er dens led lige så ringe af den grund, dens manglende forben, giver en ekstrem belastning på bagknæ, som hos disse racer oftes er befængt med problemer i forvejen, og ikke mindst hofteledet og den mulighed for HD der også foreligger, samt ryg skader og generelle overbelastninger, for hunden er jo altså ikke bygget til kun at gå på bagben.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Jeg tolker dens "lystige hoppen", som at den har travlt med at skulle følge med, ikke som om at den hopper af ren livsglæde. Jeg ville være meget bekymret for dens ryg og bagparti, specielt pga. den måde, den vrider i underkroppen. At den på den måde har fået begrænset livskvalitet og samtidig er i risiko for at få betydelige smerter, som den sandsynligvis først ville give udtryk for sent - det ville være en aflivning i mine øjne. Den eneste grund til at holde sådan en hund i live er i mine øjne for ejers skyld. Jeg får det dårligt af at se videoen. Jeg forstår ikke, at avisen ikke har overvejet, at det kunne være en reaktion, da de skrev den tuttenuttede artikel til  ... Og jeg har det på samme måde som en ovenover omkring dyreprogrammerne. Jeg synes, det er en synd og skam, at man behandler ud fra menneskernes følelser og trang til at redde alt for enhver pris, istedet at se lidt objektivt på dyrenes forventede livskvalitet i fremtiden. Jeg er af den holdning, at verden ville være et bedre sted, hvis vi var bedre til at aflive dyr med hård hånd, når deres livskvalitet ikke var acceptabel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjjooovvvvvv |
|
|
jeg har kigget filmen igenemmen 50 gange mindst og jeg BØJER MIG I STØVET jov den kæmper lidt rigeligt og jeg er typen der godt kan sige nå jeg har taget fejl det ER SYNDT om forladelse den kæmper for meget og puster og kæmper 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Vi har netop haft om denne problematik på dyrlægestudiet - om hunde der har fået amputeret et ben, og som rent faktisk lever et godt og glad liv, men at folk bliver hysteriske over det, fordi ihh den stakkels hund, hvor er det ondt! Ja hvordan tror i det er i naturen? Vores forelæser kunne bekræfte, at LANGT størstedelen af hunde med et amputeret ben levede rigtig godt, de havde det fint! Det største problem var andre folks reaktioner, fordi det ser mærkeligt ud! Det var nærmere værre for ejeren end for selve hunden! Og dog, for vores diskussion omhandlede hunde, der havde fået amputeret ét ben, hvilket jo så slet ikke generer dem. Denne hund med kun to ben er noget lidt andet alligevel.. Jeg synes umiddelbart den ser veltilpas ud, halen kører rundt på den, men kunne forestille mig, at den ville få problemer med hofterne. Og så er sådan en "rottehund", undskyld udtrykket, ikke ligefrem den mest muskuløse hund, tror faktisk ikke dens små tændstik-ben kan holde til den store belastning.. Hmm. Jeg ville måske give den sådan et par hjul man kan spænde på den, så den har to hjul foran i stedet for ben? Det har jeg set andre hunde have, dog hvor det var bagbenene den var gal med. Synes det er voldsomt ligefrem at aflive, bare fordi nogen mennesker synes det er underligt at se på. Så længe hunden ikke lider nød er der vel ingen skade sket?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Altså, jeg synes også det er noget andet, når hunden kan bevæge sig i normalt tempo og på en måde, der ikke giver risiko for smerter. Fx hunde med baghjul - altså en kørestol til bagbenene. Ved ikke om de også kan laves til forbenene. Men en normal bevægelse og normal mobilitet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har set en video |
| Forfatter:  |
Pinny ♥Fyn♥ |
| Dato:  |
03-11-2011 19:08 |
|
Med en anden lille (amerikansk hund), der havde fået amputeret begge ben i samme side, den kom nu godt nok rundt. Det var vist en whippet. Men jeg synes, amputation er ulækkert... (Også af øren eller haler) Desuden ville jeg være meget bekymret pga risikoen for slidskader, og at dyret ikke kan udleve sin normale adfærd ift artsfæller. Er det et godt liv? Eller lever den fordi, man tror, det at aflive et skadet/vanskabt dyr, er en slem synd? Der var også en amerikansk dame, der gav sig til at avle på "twisty" katte, katte med defekte for korte forbensknogler. Det er i mine øjne det rene dyrplageri. Begrundelsen var vist, at de var "nuttede". Det er dog vist nok stoppet. Men medfødte skader- nej.
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er imponerende hvad lægerne |
|
|
også dyrlægerne kan, igen tvivl om det. Rent adfærdsmæssigt er det ikke ok synes jeg. På grænsen til det super egoistiske, men svært at sætte sig 100% ind i når man ikke er personligt involveret.
Mvh Gitte
- Smuk broget bred type, stg. 159 tilbyder bedækning Sjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Aflivet den... Uden tøven...
Dressursadel: Euroriding Diamant fit 3 (mellem), 17", sort, yderst velholdt, sælges  Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene  Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmmmmmm |
|
|
jeg er nysgerig hvorhenne kan du se at hunden sagtens kan spise af en skål,ved at smide sig ned på maven,og så siger du at den ser glad ud øøø fordi tungen hænger ud betyder ikke glæde det betyder den sveder det er sgu dyrmishandling,ikke noget godt hundeliv for den
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmmmmmm |
|
|
og så kommer de stakkels hunde oven ikøbet i rekord bøgerne.dejligt at så mange er enige:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmmmmmm |
|
|
hvorfor vente til den får problemer,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej Nej. |
|
|
Nej jeg ville ikke ha ladet sådan en hund overleve. Var den født sådan var den blvet aflivet ved fødsel, var den kommet til skade var den blevet aflive på stedet . Man kan google lidt og der kommer masser af historier om dyremishandling frem og jeg forstår simpelhen ikke at de stærkt mishandlede dyr, ikke straks bliver aflivet, frem for at de skal opereres og medicineres, for der efter at skulle på internat og vidre til en uvis fremtid. Mange af dyrene er så skadet psykisk, at de ikke bliver normale glade dyr igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Niksen! |
|
|
Nej det ville jeg bestemt ikke. Det er ikke et hundeliv efter min mening. Den må da få slidskader med tiden  Og det at den ikke kan lege med artsfæller og selv indtage føde/vand er sgu synd..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bekymret.... |
|
|
Jeg må indrømme at jeg bliver lidt bekymret når en dyrlægestuderende i ramme alvor mener at et par hjul og så er denne hund "godt kørende"... Jeg mener at man i nogen dele af verden (ja her springer USA mig jo lige i øjnene) går alt for vidt i behandlingen af hunde. Hvis det er ok at hunden skal leve et yderst begrænset liv på 2 ben, hvor stopper vi så? Hvad med f.eks. kemoterapi -for hey, det hvis nu Fido kan leve 1 år længere, og trods alt stadig kan snuse lidt i haven, hvad gør det så at den har det elendigt 24/7 i den tid den har tilbage? Hunden lider ikke ved at blive aflivet -men den kan meget vel lide ved at få lov at leve. AT amputere ET ben på hunden er efter min mening ingenlunde sammenligneligt med at amputere 2 ben, uanset om det så er for- eller bagben Ja, man kan da give den en "kørestol" (omend jeg har svært ved at se det fungere på forbenene), men nej, aldrig i livet om min hund skulle leve videre med 2 ben, og var den født sådan blev den aflivet omgående. Det er muligt at hunden kan hoppe omkring som det er tilfældet her. Der findes i øvrigt endnu et tilfælde med en lidt større hund. Men udover de fysiske problemer det MÅ give med tiden, så giver det efter min bedste overbevisning osse en noget forringet livskvalitet. Hunden kan ikke leve et HUNDEliv (at blive båret rundt på armen, er altså ikke et godt hundeliv, og et hundeliv måles ej heller i antallet af ture den kommer på. Der hører mere til et godt hundeliv, end at den er i stand til at gå/hoppe en lille tur). Og sammenligningen med mennesker mener jeg er helt ved siden af. Et menneske kan stadig lave meningsfulde aktiviteter på trods af manglende ben/arme, og kan hjælpes via proteser, kørestol, en personlig hjælper osv. Det er ikke et must for god livskvalitet for et menneske, at kunne spille fodbold med kammeraterne. -for en hund er fysiske udfoldelsesmuligheder derimod en stor del af et godt hundeliv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Som jeg engang skrev i en anden tråd:
Respekt for et liv indebærer også, at kunne tage en ansvarlig beslutning om, hvornår det bør slutte!
Jeg havde aflivet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aflivning.. |
|
|
Hvis hunden er født sådan, synes jeg måske man burde kunne tænke sig til at der muligvis vil komme store komplikationer for hunden, og at det da på ingen måde er værdigt. Hvilke mennesker kan komme i tanke om at lade sådan en nyfødt hvalp med kun to ben overleve "nårh hvor synd - den skal da have en chance" Nej, gu skal den ej - den er bedre tjent med at blive aflivet med det samme. Hvad får et menneske ud af at lade en hvalp med to ben overleve? Kan de lide at se den hive efter vejret, få ødelagt sin muskulatur, være hæmmet af så mange ting? det skulle man da tro. Og hunde og mennesker kan ikke sammenlignes, så lad vær at overfør dette dilemma til mennesker.
*Winnie & Falcon* Amigo regndækken str. 130 søges, skriv PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for vidt... |
|
|
det går for vidt nu.. det er ikke et værdigt hunde liv.. har kendskab til en malteser som mangler forbenene ( med født ) og hun har det bestemt ikke genialt.. hun klarer sig, og det er det.. ville aldrig udsætte min hund for hverken kemo, livs lang medicin, kæmpe operationer eller lig..
" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "
citat Garfield
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1111111111 |
|
|
Ja det er dybt usmageligt. Efter en herinde skrev, at der vist var endnu en hund med to ben, søgte jeg på den. Og minsandten om ikke den også var med i Oprah!!! Og åhh og ihhhh hvor synes de den var sød som den hoppede rundt og kæmpede for at holde balancen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
AnjaPrice |
| Dato:  |
07-11-2011 22:23 |
|
Den ville være blevet aflivet på stedet hvis den var min. Det er ganske usmageligt at nogle mennesker har behov for at ambutere ben på dyr for at holde dem i live.
"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.
ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|