Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

efter neutralisering
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 13:36

Uhadada

Mine 3 staldmissere er inde og blive stereliseret og kastereret idag, men jeg ved ikke helt hvordan jeg lige skal forholde mig når de kommer hjem, de bor jo udenfor, hvordan med at komme til sig selv igen, og hvad med såret??

Jeg vil jo helst ikke have de vralter rundt og kommer galt afsted!

nogle gode råd?

Udstyr til shetlændere fremstilles, billige priser
Har ikke mere en ledig boks:0)

6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg savner dig Tamina

0
0
Svar på denne tråd

godt gået
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 15:02

Det bedste ville være at du havde mulighed for at holde dem i et lukket rum i dag og i morgen. Du skal dog ikke lige tage dem med ind i den varme stue, for så kommer de bare til at få det for varmt, og riskere at blive syge i stedet for.

I dag fordi de vil være "fulde" og ikke vil kunne klare sig.

I morgen fordi de ikke kan afstandsbedømme i det første døgns tid.

Har du ikke muligheden, så lad dem sidde i transportkasserne til i morgen.

Er på Kattens værn og vi har rigtig mange genudsætninger i løbet af året. Og alle er blevet ordnet hvorefter de kommer ud og rende igen. Normalt har vi dem i fælder i de første par døgn, for at de lige kommer sig. Dette drejer sig normalt om rigtig vildkatte som man ikke kan komme til overhovedet.

Normalt sker der ikke noget. Trådene falder ud af sig selv efter et stykke tid, og hanner bliver ikke syet.

Hvis du kan komme til dem, så hold øje med sårerne. Nogen gange kan hunkatten får betændelse. Har kun en gang oplevet at der skete noget med en hankat.

DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn.

En rigtig hest er en oldenborg!

0
0
Svar på denne tråd

Hunkatte skal
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 15:43

Holdes inde 1 uge, så de ikke kommer galt afsted (brok/såret bryder op),

hankatte kan komme ud efter 24 timer, dvs 24 timer EFTER, de er kommet hjem. Helst 2 døgn.

Post-op katte valser rundt som fulde sømænd, og vil gerne ligge højt (ikke så smart!), så man må arrangere sig, så de ikke kommer til skade.

Hunkatte får smertestillende i nogen dage efter, så det er vigtigt de ikke kommer ud!

Du får en brochure fra dyrlægen efter operationen.

Mvh
xtiny

Kattebogen: "The Unadulterated cat" tekst: Terry Pratchett, illustrationer: Gray Joliffe.
Få svar på, hvorfor katte er økologiske, perfekte tidsrejsende og hvorfor din have aldrig er som i bogen
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tog min venindes
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 16:03

kat til dyrlægen her i vinter, og han havde været i fuld narkose, der fik jeg af vide af dyrlægen at jeg skulle holde ham inde indtil aftenen efter, og resten af dagen skulle jeg sørge for at han var steder hvor det var varmt, da han ikke kunne kontrollere sin egen temperatur, og let kunne få lagt sig for koldt..

Han væltede rundt helt indtil næste morgen, og jeg besluttede at holde ham inde indtil morgen 2 dage efter operationen, da hans reflekser var noget sløve i det, og han sov MEGET...

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider