Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Er så stolt af min lille pige
Forfatter: 
Dato:  29-10-2011 18:00

Ja...

jeg tror at det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv, er at købe min dejlige lille prinsesse.

hun er bare så super dejlig, altid klar til at skulle træne, og samtidigt er hun super rar herhjemme. Dejlig rolig og kærlig. Jeg havde ellers været nervøs for om det kunne gå når hun til tider er alene i mange timer(heldigvis har jeg verdens bedste far der gerne kommer forbi og tager prinsessen med på skovtur eller på besøg oppe hos ham og vovserne).

I sidste uge begyndte vi at træne rundering. Jeg har besluttet at bruge bringsel, da hun ikke er helt tryg ved folk hun ikke kender og samtidigt virker hun usikker, når der er nogle der prøver at få hende til at gø. Så det bliver altså bringsel, vi kunne nok få en ok rundering på den "traditionelle" måde med halsgivning, men synes ikke der er grund til at hun skal helt hen til folk hun ikke kender, hvis hun ikke bryder sig om det og hvis det kan undgås.

Vi har fået hendes bringsel hjem og hun render gladeligt rundt med det på. Jeg har selv besluttet at baglænskæde øvelsen, og jeg står lidt alene(heldigvis har jeg opbakning fra min far og trænere), da bringsel stadig er helt nyt i DcH-regi og det først lige er kommet med i træneruddannelsen(ser selv frem til at jeg skal på runderingsmodulet til foråret), så det er op til mig at træffe en del beslutninger om hvad der skal gøres.

Vi startede så i sidste uge med at hun skulle løbe ud og på vise folk. Først ville jeg gerne have leg på hos figuranten, for hun er så vil med at lave trækkeleg sammen med mig, men igen, hun er usikker på andre mennesker, når det bliver til voldsom leg. Så vi fandt hurtigt ud af at det er godbidder der skal til, når det gælder Cassi. Hun fandt hurtigt ud af at hun skulle løbe ud til folk, når hun fik kommandoen Vis(dygtig lille pige )

Hun har ikke været glad for at tage løsbiddet i munden, så det har jeg måtte træne herhjemme, og vi har virkelig knoklet, Cassi og jeg. Det er vigtigt for mig at hun hele tiden tror at det er en leg, så vi har haft en masse leg med løsbiddet, så hun til sidst ville samle det op og komme med det. Jeg har så fundet på lidt udfordringer, fx at give hende en bliv kommando, ligge løsbiddet foran hende, gemme mig i et andet rum og sige apport og så kommer hun med det til mig. Eller vi ligger det et sted der er lidt svært at komme til. Så nu er der kommet massere af glæde på løsbiddet. Samtidigt har jeg lavet lidt de samme øvelser med hendes bringsel, dog uden hun har det på, så hun kan vende til at have biddet i munden.

I dag skulle vi så prøve at kæde det sammen. Først var hun hos min far(Cassi vil forresten heller ikke rigtig tage biddet fra andre hvis de har det i hånden ). Jeg siger apport og så snart hun har det i munden, så kommer der massere af ros og hun skynder sig hen til mig. Vi har kort leg med løsbiddet for at forstærke det at komme hen til mig og hun får kommandoen Vis og hun skynder sig hen til min far for at få sin godbid.

Efter et par forsøg begyndte vi med at hun starter hos mig, jeg sender hende ud for at hente løsbiddet, hun kommer tilbage til mig, meget kort leg(max 5 sekunder), kommandoen Vis og så tilbage ud til figuranten.

Hun har bare gjort det så fint, og hun er begyndt at smide sig på jorden inden hun skal igang, hvilket hun gør når hun skal lave noget hun synes er skide skægt

Jeg er meget spændt på at se hvor vi ender henne med det her projekt. Det er måske lidt modigt at gøre det med den første hund jeg har, men jeg tror på at jeg får god hjælp af de mennesker der er der i forbindelse med træningen, og så længe hun ikke får dårlige oplevelser og tror det hele er en leg, ja, så er jeg sådan set tilfreds for nu. Vi har jo helt til foråret, hvis hun skal afsted til konkurrencer allerede til næste år.

Bare lige så folk tror at det er helt lyserødt, hun har altså skavanker, men det er jo noget jeg bare må tage hensyn til.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Lige et billede
Forfatter: 
Dato:  29-10-2011 18:02

af min prinsesse.

På billedet er hun 6 mdr. så det er snart to måneder siden.

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig hunnipige
Forfatter: 
Dato:  29-10-2011 22:04

Men hvad er et løsbid? (Jeg ved, hvad et bringsel er).

Ha ha- ja det er ikke nemt, hvis hunden er bange for figuranten/fremmede. Det minder mig om "Ulven Samson" (bog), der også gik til politihundetræning, men ikke turde angribe fremmede forbrydere. ;-) En meget faarlig ulv- not.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

et løsbid
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 06:38

kan være fx et stykke slange eller skumgummi, som man bruger til at træne hele øvelsen. Når øvelsen sidder, går man over og bruger biddet på bringslen. Det gør man bl.a. for at undgå at den ikke bare tager biddet i munden når den har lyst. Hun har dog altid bringslet på når vi træner rundering. Biddet er bare spændt op så hun ikke kan få fat i det.

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider