|
|
| Tips til negleklipperiet... |
|
|
Jeg er efterhånden så træt af at stå med dårlige nerver når jeg skal klippe negle på Joy. Cassi er intet problem, hun sidder pænt og synes det er hyggeligt. Men Joy. Han løber nærmest skrigende væk når han ser neglesaksen, og det gør det ikke bedre at han er en hund med "kronisk" lange negle, som samtidigt vokser, så de burde klippes ugentligt. Han piver desuden for et godt ord og tro man er ved at slå ham ihjel. Så er der nogle der kan komme med en god guide til hvor langt op man kan klippe osv. så vi kan komme os over vores negleklipningstraume. Jeg har fundet ud af at det hjælper at han står op og jeg så løfter hans poter som var han en hest der skulle have renset hove, men jeg er stadig meget bange for at klippe for langt op.
Camilse
De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Sokke og Lukas, jeg savner jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Det afhænger meget af hver enkelt hund. Hvis kløerne får lov at blive lange vokser blodårerne længere ud. Jeg klipper hver 14 dag og så kun lige spidsen. Min hund skal have meget korte negle pga. udstillingspelsen som ellers ikke kan klippes i rigtig facon rundt om poterne og det er kun muligt hvis de bliver klippet ofte og blodårerne dermed ikke vokser ret langt ud. En rigtig god klosaks og masser af godbidder er vejen frem. Hvis din hund er meget bange kan du nøjes med en enkelt klo om dagen. Har du prøvet at lyse op under neglen med en lommelygte? Man kan sommetider se hvor blodårerne er på denne måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Du tager et MEGET lille stykke ad gangen. Og kigger på neglen der hvor du har klippet. Når der kommer en lille (hvid) prik til syne, skal du stoppe der. Og så er det en god ide med det der stop-med-at-bløde-fordi-jeg- klippede-for-meget  Så er blødningen også hurtigt overstået og der er ikke mere der skal gøres (på den negl-indtil næste gang)
Belinda " selv den længste rejse starter med et skridt" Dalai Lama
Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er alle |
|
|
neglene med untagelse af tre jo hvide... Han bliver aldrig klippet så det bløder, eller jo, en enkelt gang, hvor jeg fik at hvide at jeg skulle se på de hvide negle hvor blodårerne er. Det passede bare ikke lige på vores dreng...
Camilse
De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Sokke og Lukas, jeg savner jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Hvis du ikke er bange for at klippe så det bløder så er jeg ikke helt sikker på, at jeg forstår dig. Du klipper ikke for langt MED MINDRE det bløder. Hvis hunden er bange handler det om at gøre det til en hyggestund at få klippet kløer. Det skal simpelthen være det allerbedste i kan lave sammen. Om det er de helt rigtige godbidder eller legetøj der skal til ved du sikkert bedst selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror ikke helt folk forstår |
|
|
jeg er jo netop bange for at få klippet for langt. Det er sket en gang og der ville hunden slet ikke nærme sig det næste stykke tid. Problemet er bare at de råd jeg har fået ikke virker. Der bliver klippet lidt af ad gangen, men hunden er jo stadig hamrende nervøs og bange, og det selvom han får legetøj og godbidder.
Camilse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| daglig rutine |
|
|
Hej, jeg kan kun anbefale at i gør det til en daglig hyggestund,sådan at det bliver daglig ufarlig rutine.. Tag blot een negl om dagen.. brug evt. en neglefil istedet for saksen,så risikerer du heller ikke at klippe for langt( av for søren iøvrigt!!) Brug masser af ynglingsgodbidder!! og tag så en enkelt negl,og ros ros og mere ros.. Så kan det faktisk ikke gå galt.. Det vigtigst i starten er ikke om neglen bliver trimmet korrekt,men at det kan lykkedes dig at røre den uden at hunden forbinder det med smerte og dårlig oplevelse.. DU skal også lære at slappe af og ikke stresse, det forplanter sig direkte i hunden,som jo har en dårlig oplevelse i baghovedet.. Ting tager tid og du skal forvente at det vil tage uger inden hunden synes at det er ok.. MVhHotbandit!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problemet |
|
|
er at jeg netop ikke kan gøre det til en daglig rutine... Hunden bor ikke hos mig, så det skal enten ske en af de dage hvor jeg kommer forbi, eller når jeg er til træning med ham. Det sidste er ikke en mulighed.
Camilse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Har dem som hunden bor hos ikke mulighed for at træne? Ikke nødvendigvis klippe, men vænne hunden til at saksen kommer frem ofte og at den gerne må røre kloen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme princip |
|
|
Hej, jeg kan godt se at det gør det langt sværer når han ikke bor hos dig,men du kan dog sagtens træne efter samme princip.. MVhHotbandit!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men nu var det |
|
|
ikke så meget hvordan det skal trænes, jeg efterlyser, men nogle gode fif til hvor langt op man skal klippe osv. For jeg er helt enig med hvordan man kan træne det, og vi har også gjort det. Problemet opstår jo hvis jeg får klippet lidt for langt op og han ømmer sig. Noget der er hamrende sikkert. Det synes jeg også er forholdsvist klart i den første tråd 
Camilse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Sådan et svar findes hvis ikke, men jeg har nu aldrig klippet for langt på hverken hunde, kaniner eller marsvin så måske det bare er et spørgsmål om øvelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan godt |
|
|
være... men det er vel synd for hunden at den skal lide, bare for at jeg skal øve mig. Alle siger jo at det skulle være så nemt med en hund med lyse negle...
Camilse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Alternativet er vel at gå til dyrlægen. Det gør min søster med sin, men den skal heller ikke klippes ret ofte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidst da |
|
|
Joy var til dyrlægen ville dyrlægen ikke klippe dem. Han er hundeangst for fremmed og især dyrlæger og dyrlægen ville gerne have at det ikke blev en alt for slem oplevelse.
Camilse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overså du |
|
|
neglefil??? KAn kun anbefales, du kan jo bruge en grov en, det går vi med vores den store, det virker rigtig godt! Mvh Hotbandit!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Negleklip |
|
|
Min lille jack russell hader også at få klippet negle. Men jeg har nu fundet et fif der gør at han acceptere det. Han får lov til at stå i "fodbad" i ca 5-10 min inden vi går igang. Så bliver neglen lige nøjagtig blød nok til at han kan acceptere det. Maiken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis der er noget |
|
|
Joy hader lige så meget som at få klippet negle, så er det vist fodbad. Han døjede på et tidspunkt med meget tørre trædepuder og der forsøgte min søster sig med fodbad og det var ingen succes...
Camilse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
Har også en hund med 2-3 hvide negle og resten sorte, og mener (trods jeg aldrig har klippet forkert/for langt) at det gør ondt, og piber før jeg klipper.. suk.. Men det jeg gør, er at bruge sådan en neglesaks med "bund?" i. Så jeg ikke kan klippe så langt ad gangen. Og så holder jeg ellers øje med den hvide negl, og så måler jeg hvor langt jeg kan klippe og så den ikke rammer blodåre, og så tager jeg resten. (: Og så ja, i starten brugte jeg godbidder, gør jeg stadigvæk på borderen.. Men chihuahua'en har jeg opgivet, når han piber på forhånd. Så han får godbid efter alle negle er klippet.
Hilsen 007.DK "Der findes to slags billeder: De gode og så dem der ligner." Så blev vi sgu gift d. 30/7-11 i høj solskin og det hele var perfekt!
Og så har jeg en bebse i maven med termin d. 30/1-2012 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|