Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Min kat vækker mig om natten.
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 20:35

Hej folkens..

Nu er jeg ved at være lidt træt af at blive vækket 2-10 gange om natten, så ville høre jer om nogle råd.

Min kæreste og jeg købte vores kat for ca. 1 år siden, og hun er ekstremt morsyg.

Om natten har hun den idé at hun skal ligge oven på mit hoved eller på mine skuldre så jeg vågner, og selvom jeg flytter hende vender hun bare tilbage igen.

Det er ikke en mulighed at lukke døren til værelset da hun er vant til at sove i vores seng, så det synes jeg vil være synd.

Nogle idéer til hvad jeg kan gøre?

Har overvejet at købe en katteseng til hende, men tvivler på om hun vil bruge den..

Billede

- Mvh. Cecilie -

RIP Katja af Krogdalsgård d. 28/10 2008
RIP Simba d. 09/07 2009
Endnu en stjerne er kommet op i himlem

Ceciliewinberg.dk - Amatør Fotograf
Modeller søges i løbet af foråret

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 21:21

Hvor gammel er hun og hvor gammel var hun, da hun blev taget fra hendes mor?

Det lyder som om hun har et enormt tryghedsbehov.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

:-) Chaos!
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 21:35

Hvis du vil have din seng for dig selv og du absolut ikke kan sove med en kat på dit hoved eller skulder !! :-) Så må du tage en rask beslutning. Købe ørepropper og lukke døren til soveværelset. Men efter hendes udtryk i ansigtet at dømme kommer du til at kæmpe lidt for det, hun ser ud til at være en bestemt dame.

Jeg vil sige som Pia, at det kan godt være et tryghedsbehov, men kan du ikke få din søvn så må hun have en hyggelig seng at sove i og så få behovet dækket hos dig på andre tidspunkter. Katte er luxusdyr og de vil altid vælge det bedste sted at placere sig, men de kan god "nøjes" med det næstbedste hvis de overbevises!

Held og lykke med det.

Mange hilsner

Helle

MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER

Mor til Lenette Martinore født 1991 :-)

0
0
Svar på denne tråd

****************'
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 08:50

Hun må være omkring 2 år nu mener jeg.

Vi fik hende da hun var 1 år gammel, og ang hendes mor så ved jeg ikke hvordan det fungerer, inden vi fik hende var hun og 37 andre katte blevet efterladt 6 mdr i et hus uden mad og pleje.

Så hun har et tryghedsbehov ja, og vil helst hele tiden ligge oven på mig, hvis jeg står op og hun gerne vil holdes hopper hun bare selv op, og hun forstår ikke en afvisning. Men det er kun mig hun er sådan overfor.

Jeg synes bare det er synd at smide hende ud af værelset når hun har sovet derinde i et år. Men hvis blot hun kunne sove ved siden af en, istedet for oven på hovedet xD ..

Men må prøve at købe en seng til hende og stille den på gulvet, kan være det forhåbentlig vil hjælpe..

- Mvh. Cecilie -

RIP Simba d. 09/07 2009

0
0
Svar på denne tråd

Måske kunne der
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 00:01

være plads til en lille blød katteseng på dit natbord (hvis du har et) eller ved siden af din hovedpude.

Min ungkat Morten på 11 måneder er også hittekat. Han blev fundet som lille og han adopterede mig da jeg besøgte hans findere. Han var ca. 13 uger da og ville også ligge helt tæt ind til mit hoved, nu er han blevet for stor til at ligge der men prøver indimellem især når jeg har besøgt min kæreste nogle dage og kattene har været alene hjemme. Så er han meget kropslig i sin kontakt de første dage når jeg kommer hjem.

JEg synes jo så at det er vildt hyggeligt når vi putter sammen og holder pote :-) men han siger jo heller ikke noget, vi sover når det er nat!

Håber at du finder en løsning.

MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER

Mor til Lenette Martinore født 1991 :-)

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 14:25

hej

hvor jeg kendet det

havde det samme problem med mulle og grunden kender vi heldigvis moren afvidste killingerne da de var 9 uger og stak af fra dem min veninde har stadigvæk problemer med hankatten den skal også ligge oven på hende

jeg fandt en gammel trøje tog den på et par dage når jeg fodrede lå den ved hovedpuder og der lå mulle efter en uge kunne jeg flytte trøjen, nu ligger hun på sengetæppet og vi har kun problemer når vækkeuret ringer for så skal der jo snakkes

0
0
Svar på denne tråd

At sove i egen seng.
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 17:29

Min Missetand sover også i sengen og han VADER rundt natten lang

Jeg har en kattekurv stående i vindueskarmen, som faktisk bruges temmeligt tit (af katten forstås) og den fortrækker katten til, hvis jeg er mere irriterende end ham Dvs. hvis jeg ligger uroligt.

I kattekurven ligger der nogen håndklæder og hvis du har et par gamle, små håndklæder, så kan du ligge på dem et par nætter, så de dufter lidt af dig og så måske have kurven i sengen til en start?

Det der med kattesenge er i øvrigt stærkt overvurderet. Jeg har prøve fine eksemplarer og puder mm. men The All Time Favourite er denne her kurv, der faktisk har været en flettet frugtkurv og som katten selv fandt (ude i entreen). Katten har sidenhen valgt at afmontere hanken (det tog en del timer og det larmede pænt meget...).

Måske skal du starte ud med en simpel papkasse inden du bruger 300kr. på noget, som Prinsessen end ikke vil værdige et blik

Venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 09:59

anskaf dig en kat mere, så den har selskab af en artsfælle. luk så døren til soveværelset, og ignorer at den nok vil miave højlydt et stykke tid. sats så på at den får et venskab med den anden kat, og så begynder at ligge sammen med den istedet for.

det havde jeg gjort.

jeg kan se hvor meget glæde mine misser har af hinanden.

pøj pøj med det.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 07:50

Tak for en masse gode råd :) ,, må prøve det med nogle håndklæder og så flytte dem et andet sted hen, katteseng/kurv eller hva vi nu finder på..

For det er ikke bare princippet i at hun skal lægge oven på mit hoved om natten, men hun snorker samtidig :P

maybebaby:

Det er ikke en mulighed at købe en til kat, da økonomien ikke er til det hvis der nu skulle ske noget så det kræver en dyrlæge.

- Mvh. Cecilie -

RIP Simba d. 09/07 2009

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 08:42

Katteseng og baldriandråber (eller katteurt) - så skal du nok få din seng i fred :)

Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider