Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Nogen af jer der har Guldfisk.?
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 11:35

vi har lige opstarte et 112 L akvarie, og jeg kunne godt tænke mig nogle Guldfisk deri..

er der nogen af jer der har Guldfisk.?? og hvad har i af erfaringer med dem.?

vi tilbyder ride weekend ved vesterhavet, tur og bane ridning.

I naturskønne omgivelser, se mere på vores hjemmeside.

Søndervigheste.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 12:10

Guldfisk er nogen værre grisse-mikler. Der skal skiftes vand tit og/eller have kraftig filtrering via udvendig pumpe for at de vokser optimalt.

Husk at man køber akvarie efter pladsen i stuen/værelset.
Husk derfor også at købe fisk der som voksne passer til akvariet.

En guldfisk kan blive op til 35cm.

Fint at have 2-3 guldfisk i dine 112L så længe de er små, men de skal have meget mere plads senere.
Guldfisk er en havedamsfisk der ikke behøver varme på akvariet.

Jeg anbefaler ikke at holde guldfisk med andre fisk (måske et par suge-maller!!)

Mange dyrehandlere sælger mærkeligt formede guldfisk sammen med en bowle på 15-30L - DET er i mine øjne dyremishandling af værste skuffe.

Hvis du vil have glæde af dit akvarie med flere fisk end bare guldfisk - så find sammensætninger og masser af muligheder inde på eks. akvariesiden.akvariefisk.dk/.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 12:35
0
0
Svar på denne tråd

Prøv med slørhaler
Forfatter: 
Dato:  01-10-2011 00:18

I stedet for- guldfisk er til havedamme, da de bliver meget store.

Slørhaler er bedre til akvarier.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  01-10-2011 00:27

Slørhaler bliver også lige store nok til et 112 liters.

De normale begynderfisk, der passer til den størrelse, er sådan noget som guppy, platy, ancistrus maller, rød neon, øksefisk, pansermaller og molly.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte mig ret grundigt ind i det, det får man mest ud af (og undgår sygdomme osv. som følge af at fiskene går under forkerte forhold - nogle fisk trives med strøm, andre uden, nogle skal have blødt vand, andre hårdt osv osv.)

Men lige umiddelbart - sørg for at finde noget til alle tre "lag" i akvariet, dvs. fisk der lever i hhv. overfladen, midten som fritsvømmere og bunden.

Eksempler på fisk i toppen: øksefisk. Midten: neon, platy (stimefisk). Bunden: forskellige små cichlider og maller.

...from Rulammet with love

Omsider med Elmholts Napasha

0
0
Svar på denne tråd

Pinny.
Forfatter: 
Dato:  01-10-2011 01:52

Pinny: En slørhale er en guldfisk som er smadret via indavl. Bare avlen af slørhaler er dyremishandling i sig selv.

Er helt enig med Rulammet at både slørhaler og guldfisk bliver for store som voksne til et 112L.

For at fisk kan vokse ordentligt i opvæksten skal man udregne størrelsen på voksen-fisk ift. akvariestørrelsen og IKKE den størrelse de har som små.

(Med mindre man bruger et mindre akvarie kun til opvækst i kort tid - med MEGET kraftig filtrering og mange vandskift)

.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider