Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

klat skidt
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 19:49

ihhhh !!!!

please hjælp..

vi har en bette sød killing, men den klat skider OVER DET HELE. det er selvfølgelig ikke dens skyld der ryger ligesom bare små klatter ud og det er både synd for den med har os lidt ondt af mig og min kæreste fordi det er sku ikke vildt lækkert at der konstant ligger små klatter over det hele og man skal gå og tørre op hele tiden. og der ud over kan den kun være på badeværelset og i køkkenet hvilket jo så er vildt synd for den :S

den var til dyrelæge i torsdags og jeg fik nogle orme piller og noget jeg ikk helt ved hvad gør men det får han jo så hver dag som dyrlægen sagde jeg skulle. allerede torsdag aften havde den det bedre og var stoppet med at skide hele tiden, men men men i går begyndte den igen og det er så meget igen i dag :S det er helt vildt træls, forstår ikke hvorfor den ikke får det bedre. den er derud over også på skåne kost som består af kogt ris og kylling. samt at den stadig for det vi fik af dyrelægen.. det er bare træls da vi jo lige troede det var over..

Er der nogen der har oplevet det samme? Håber der er nogen der har noget at svaretil mit indlæg. vi synes virkelig det er træls og synd. og virkelig nedslående at det ikke er blevet bedre efter dyrlæge besøget hjælp hjælp !!

Tak på forhånd

husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Kontakt dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 20:15

Kontakt dyrlægen straks i morgen tidlig.

Det er ret svært at råde og vejlede, når du ikke ved, hvad katten blev behandlet for, ud over orm.

Står det ikke på regning, hvad det er du hælder i dyret?

Salvia

Don't let go
Never give up, it's such a wonderful life

The thing women have yet to learn is nobody gives you power.
You just take it.

0
0
Svar på denne tråd

jeg HAR snakket med dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 20:30

Okai du skriver som om jeg bare fylder noget tilfældigt i ham, det er altså noget jeg fik fra dyrelægen OG NEJ jeg fik ikke nogen bestemt sygdom af vide jeg er ikke dyrlægen, jeg gør hvad hun siger jeg skal gøre og give, det jeg fik hedder Pro-kolin, det skulle være lindrende og abosoberende men Jeg stoler nu på den dyrelæge. Da jeg kom til dyrlægen var den faktisk frisk, men sked stadig og derfor fik jeg dette pro-kolin og ja de piller. og den virker også meget frisk og normal nu og legesyg, det eneste er at den går og klat skider.

Vil gerne høre om der er nogen der selv har oplevet det jeg beskriver?

0
0
Svar på denne tråd

lsdkflæsdkf
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 20:47

okai har lige læst på nettet at det godt kan være fodret, da killingen har lidt sarte maver, hvilket foder bruger/brugte i? ?

0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 20:56

Hvis du er sød at læse hvad du selv skriver:

den var til dyrelæge i torsdags og jeg fik nogle orme piller og noget jeg ikk helt ved hvad gør

Når du skriver sådan, må man gå ud fra, at du ikke ved, hvad det er du har fået til dyret.

Ofte står der en diagnose på regning + hvad der er udleveret til dyret.

Der er ingen der anklager dig for noget.

Ring til dyrlægen i morgen. Hun har set katten, og ved ud fra det, hvad næste træk er.

Salvia

Don't let go
Never give up, it's such a wonderful life

The thing women have yet to learn is nobody gives you power.
You just take it.

0
0
Svar på denne tråd

ldkflæsdkf
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 21:05

jeg sagde kiggede på pakken, det betyder ikke jeg ved hvad det præcis gør. men kan se på andre indlæg at det er det katte får når de har tynd mave. OG jeg spørger stadig til om der er andre der har prøvet det og har læst at du siger jeg skal ringe til dyrlægen som jeg som sagt har snakket med. det ændre ikke på at jeg gerne vil høre andre der har prøvet noget ligne.

0
0
Svar på denne tråd

Klatteri skyldes dårlig mave
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 06:27

Som ikke helt er diarré men nær ved. Pro-Kolin er virksom imod diarré, det er næsten det samme som ZooLac, borset fra der er kaolin i (en finkornet lerart).

Og dårlige kattemaver, kan jeg vist skrive en bog om. :-P

Udkogt ris (koges ved svag varme 1 time) og kogt fisk, kylling, hårdkogt æg, hytteost -og A38 kan hjælpe. Når maven er iorden (og har været det i en uge) skiftes gradvist over til en god kvalitet killingetørkost. Foderskifte skal ske gradvis over en uge- ellers kan de få dårlig mave igen.

Mine tåler efter diverse omgange slet ikke dåsemad mere, men det kan man prøve sig frem med!

Hvis killingen går rundt med krum ryg og opkneben bug, har den ondt i maven- og bør ses af dr. dyr.

God bedring tilmissen! (Y)

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 10:38

ved tynd mave er zoolach rigtig god doserings vejledning står på tuben ,kan købes hos dyrlæge og i flere store foder foretninger, eller bør den i perioden med tynd mave kun få skåne kost, so kogtris ed kylling(meget udkogt) blandet med a38 eller a38 ved siden af, til nøds kan sennsitiv tørfoder gives, når tynd mave er væk, gåes langsomt over på rigtg killinge foder, vigtig med langsomt foder skifte, da den ellers kan få tynd mave igen.

Lækker oldenborg hoppe efter stuntman af hvarre og urprinz samt, lækkert sort til sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges,

0
0
Svar på denne tråd

lzkfjskljf
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 13:59

okai vil prøve a38 i risen. lige nu får han udkogt ris og kylling ( han synes det er ved at være lidt træls) men skal jeg så når han skal vænnes til foder igen blande lidt i risen og a38 ?

Han går helt normalt rundt som han plejer bortset fra at der lige komme klatter ud bag i Men vil lige prøve det a38 og så køre vi ud og finder noget foder der er mild mod den lille mis så vi har det når han får det bedre og så vil jeg lige ringe til dr.dyr og spørge om det er normalt at der går noget tid med at komme sig over den tynde mave :) Tak for svarene i to

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider