Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Har ondt i maven vil ikke røres på maven
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 07:09

Min dejlige hunkatte misser ligger nu og sover ved siden af mig :)I går ville jeg tage hende ned oppe ovenpå (Vi sover sammen om natten :P )

Men hun hvæste da jeg bar hende op, og hun vil ikke røres på maven. Det var først her til morgen, at jeg tænkte over det. Hun havde skidt på gulvet, og det var tydeligt hår mave. Hun vil stadig ikke røres på maven, man skal i hvert fald ikke røre for meget. (Det skal siges at hun normalt er ligeglad!)

Tyder det ikke på kraftig hård mave. Jeg har lagt hende ind på mit værelse, og sat vand på gulvet. Til morgen fik hun lidt leverpostej, som hun fint spiste.

Ellers virker hun som sig selv, bortset fra at hun ikke har lyst til at gå og sådan, nok fordi hun har ondt. Hun har gået lidt og sprunget op på sofaen, men det er tydeligt at se at hun ikke synes det er rart.

Er der noget jeg kan gøre så hun ikke får så hård mave? Jeg tror det er det, men hvis det bliver værre tager vi hende til dyrelægen.

"En god træner kan høre hesten tale, en fremragende træner kan høre hesten hviske."

Ejer af en dejlig dejlig plet pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 08:50

Jeg syntes du skal ringe og spørge din dyrlæge hvad du skal gøre. Det koster jo ingenting at spørge.

0
0
Svar på denne tråd

Kattemalt
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 08:53

Et ordentligt "skud" kattemalt 2-3 gange om dagen, til maven er kommet i orden igen. Og masser af vådfoder!

- Kattemalt købes i dyrehandleren eller ved dyrlægen. Prisen er lige omkring 100 kr. for en tube. Vil katten ikke have det, er det to ting man kan gøre: Åbne munden på dyre og sprøje det direkte ind i gabet fra tuben - eller smørre det på et forben (katten vil helt naturligt slikke det klistrede stads af sig).

Holder den op med at spise, drikke, tisse eller have afføring, hedder det dyrlægen - katte kan ikke tåle "at faste" i ret mange timer.

Salvia

Don't let go
Never give up, it's such a wonderful life

The thing women have yet to learn is nobody gives you power.
You just take it.

0
0
Svar på denne tråd

Laktulose
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 09:02

Jeg synes også, du skal ringe til dyrlægen og spørge for en sikkerhedsskyld.

Vi prøvede det samme med vores hanmis sidste sommer. Er din kat udekat? Det var han nemlig, og det viste sig, han havde fået en flænge ved bagdelen, enten efter en slåskamp eller ved at være gået gennem en hæk eller lignende. Den var umulig at se for både os og de to dyrlæger, der konsulterede ham, men var så øm for den bette, at han undlod at lave stort. Det resulterede i forstoppelse.

Missen blev indlagt i tre dage, hvor han kom sig med afføringsmidlet laktulose. Jeg tror, vi fik det hos dyrlægen, men gav omkring 30 kroner for piller til en uge, så det er altså ikke den store udgift. Så selv hvis din pige ikke har forstoppelse, men hård mave burde laktulose kunne tage det. Men som sagt kræver det nok en tur forbi eller i hvert fald et opkald til dyrlægen.

Håber missepigen snart får det bedre igen! Det er ikke rart, når ens kære dyr er syge.

Kathrine

Søger en hest eller pony at klappe og strigle omkring Tilst i Århus :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tarmstop
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 09:17

Ikke for at male fanden på væggen, men en stoppet mave hos kat kan ende med tarmstop, og dermed tarm der bliver så betændt at katten dør.

Hun kan have spist et fremmedlegme, have en hårbolle der ikke vil igennem. Og det er noget rigtig skidt.

Især når hun så tydelig viser tegn på smerte. Så skal man altså ikke begynde at eksperimenterer med diverse ting og sager.

Katte viser først smerte når det er rigtig, rigtig slemt.

En kat fra vores NFO kuld var meget, meget tæt på at dø af en stoppet mave. Det var et spørgsmål om timer for hans vedkomne. Han fik fjernet 12 cm tarm, der var så betændt at det var tæt på koldbrand.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Dyrelæge... :D
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 12:49

Vi har været til dyrelægen med hende, og det viste sig at hun havde to bid, bagerst på maven, sådan noget byld noget, (Det var det heldigvis ikke blevet til) og så havde hun høj feber. Så hun fik pencilin, og det skal hun have et godt stykke tid. Hendes øre var også helt varme. I dag virker det ikke som om hun har feber, og hun har både spist og drukket, og fået sin pencilin i noget tun. Hun har været kort udenfor sammen med mig.

Jeg har sat en kattebakke ind på mit værelse hvor hun skal sove i nat, for hun har ikke haft skidt endnu, men har jo heller ikke spist så meget. Nu virker det som om hun spiser fint. Hun har spist lidt tørfodder, lidt tun og lidt torskerogn, og så som sagt drukket lidt vand. :)

Lige nu ligger hun m. lukkede øjne og slapper af på klaverbænken.

I dag kan jeg godt røre hendes mave, men hvis jeg løfter hende op, hvæser hun som i går. Men hun skal jo også have det der pencilin i nogle flere dage.

Hun ville selv gerne lidt ud, og det er vel et meget godt tegn, i forhold til, at hun i går bare hele dagen lå og sov på mit værelse.

Så hun skal nok få det godt igen. Men det var godt, at vi tog til dyrelægen i går, så hun kunne få noget feber dæmpende, for det var nødvendigt. :)

Er der nogle andre der har prøvet at ders katte har været så stressede at de sad ligesom en hund m. åben mund og tungen ud af munden? Laicka kunne godt nok ikke lide at køre i bil!

"En god træner kan høre hesten tale, en fremragende træner kan høre hesten hviske."

0
0
Svar på denne tråd

Hej....
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 20:26

Det var da godt den kom til dyrlæge. God bedring med den.

Ja det gjorde vores den yngste kat, da vi lige havde købt den, på vejen hjem fra avleren. Det havde jeg aldrig set før, og jeg må sige- jeg blev lidt bekymret, men det gik heldigvis over da vi kom hjem.

Og hun har heldigvis ikke gjort det de andre gange hun har været ude at køre.

0
0
Svar på denne tråd

Okay... :D
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 21:11

Ja.. blev også nået nervøs. Det ser ret uhyggeligt ud !!

Hvor mange dage skulle jeres have pencilin? Laicka har til 12 dage dvs. 3 piller :)

0
0
Svar på denne tråd

Godt det går fremad
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 11:23

Dejligt at i kom til dyrlægen med katten

Det er jo ofte det der skal til hvis dyrene udviser anderledes adfærd og som din kat, var det jo tegn på smerte og den var åbenbart meget utilpas. Så det var godt i kom afsted.

Pøj pøj med den.

0
0
Svar på denne tråd

Jep..... :D
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 13:45

Jep... :)

Hun får lov at sove hos mig om natten m. kattebakke mad og vand. Det er hun nu godt tilfreds med ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider