|
|
| SÅ ankom ungerne!! Se dem lige :D |
|
|
Det kan være at nogle af jer har læst min anden tråd, med at min kanin havde lavet sig en redde. NU er der kommet små søde unger!! De er bare for søde!!!! Moren er en Hvid Land og faren en dværgvædder, mærkelig sammensætning.. men igen (et uheld) at de gik sammen  Nå.. men her får i lige to billeder!  Jeg har talt til 7 indtil nu!!!  ER de ikke bare søde?? 
"En god træner kan høre hesten tale, en fremragende træner kan høre hesten hviske." Ejer af en dejlig dejlig plet pony <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Held og lykke med dem :-) |
|
|
De er rigtig søde, men det bliver sødere når de får lidt mere pels og ikke mindst øjne. Det bliver jo sjovt at se hvordan ørestillingen bliver med den forældresammensætning.
MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER Mor til Lenette Martinore født 1991 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke med små |
|
|
De ser nu ikke ud til at være helt nyfødte på billederne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe.. .:D |
|
|
Neej.. jeg tror at de nu er et par dage gamle. Hvordan sikre man sig egentlig at de får mælk nok?  Der er 9 har jeg talt, så hvordan kan jeg være sikker på, at alle får nok mælk?? 
"En god træner kan høre hesten tale, en fremragende træner kan høre hesten hviske." Ejer af en dejlig dejlig plet pony <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maverne skal |
|
|
være store og runde, såkaldte borgermestermaver. Men jeg vil foreslå at du lader dem ligge i reden. Mor skal nok holde styr på dem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok.... :D |
|
|
Ok.. men i går talte jeg dem til 9, i dag talte jeg til 5?????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv at lede |
|
|
i resten af buret. Selvom de ikke kan se kan de godt møve sig rundt.
MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER Mor til Lenette Martinore født 1991 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aha.a.. ....... |
|
|
ok.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kaninbebser |
|
|
Har ikke den store forstand på kaniner, men er der ikke noget med at man helst skal lade dem være i den alder? Så de ikke mister "lugten" af moren? Men sød, dét er de - små blinde bobler 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har............ |
|
|
Jeg har også ladet dem være i fred Det virker som om, at moren passer dem fint. Har ikke endnu set hende ved dem, men har læst at det betyder nødvendigvis ikke, at hun ikke giver dem mad. For det andet hvis hun ikke havde haft givet dem mad, ville de jo være døde nu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er helt |
|
|
fint at hun ikke er ved dem. I naturen tiltrækker de rovdyr, så hun vil ikke have at de tiltrækker opmærksomhed. Du kan vælge at lede efter de andre, men jeg ville lade dem være. Nogle hunner deler reden i flere, og nogle æder dem endda - specielt hvis de lugter af menneske.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ahaa.... :) |
|
|
Okay... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du vil rode i reden |
| Forfatter:  |
Pinny ♥Fyn♥ |
| Dato:  |
28-08-2011 11:28 |
|
Og det skal du- for at tjekke antallet, se og de er fine og runde med spræl i, fremfor små og slunkne- så tager du hunden ud. Og unger uden for reden, der er kolde, varmes (bedst på kroppen eller med varmelampe eller en varmedunk- kun hudtemperatur, og husk varmedunke bliver kolde hurtigt.), og lægges tilbage. De klarer sig formentlig ikke, men så er det prøvet. Mangler der unger er de ædt fordi, de ikke var livsduelige. Hunkaniner (og hunkatte) æder sommetider unger, der alligevel ikke kan klare sig. Det er ret klamt, men døde unger vil ellers rådne i reden, og så ville de alle dø. Det er gammel overtro med duften, det gælder for rålam! Men hunkaninen bør tages ud, når man kigger i reden. Ungerne dier kun 1-2 gange i døgnet, og i den lune rede kan de fint holde sig varme, derfor er hun ikke ret længe ved dem, man ser det oftest ikke. Hvid Land er gode mødre, så 8-9 unger burde ikke være et problem. Husk: Hunnen skal have alt det tørfoder (kaninpiller), hun kan æde, hø og grønt i noget større mængde end, normalt.
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| IRGH- Rettelse |
Pinny ♥Fyn♥ |
28-08-2011 11:37 |
|
Jeg er sdavespasser i dag: Hunden= hunnen! Det første og= om... (Men jo hunden, må du da også tage ud- hvis du har éen. ) Held med de små, de ser røde- og hvide ud herfra. Men det er ikke lige den bedste årstid for små, og det første kuld er sommetider lidt sart. Èen af mine fik 11- 7 overlevede, og det var også mit første kuld, og jeg vidste ikke, at hun var drægtig (hun havde været falsk drægtig før), så hun var sat på sommergræs samme dag... Så de små kom til verden i en hastigt bygget rede af hår i kassen til sommergræsburet. Jeg ilede til med halm, som hun så lavede rigtig rede med.
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift.. |
|
|
De ser alle sammen sunde og raske ud  Der er 4 hvide, og en hvid-grå + to brogede (De er virkelig specielle!) De er alle sammen meget livlige, og de er ikke tynde. De ser ud som om de er i fin stand, og ja jeg har godt læst, at Hvid Land kaninerne er meget gode mødre. Forresten. Nogle der kender til kaniner, der sidder og panorere med hovedet. Altså sådan roligt fra side til side. Det har min kanin gjort siden vi fik den. Men den er tjekket og sådan, og den havde det fint. Nogle der har prøvet det samme? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold fingeren væk |
inger christensen |
28-08-2011 18:09 |
|
ja jeg er udmærket klar over, at nogle mener man skal tjekkr ungerne i reden. Men hold fingrene væk. Hunkaninen ofre ikke reden ret meget opmærksomhed og det skal hun heller ikke. Det er hendes naturlig måde at klare det på. Jo mere hun er i reden og går til og fra den, jo mere gør hun andre opmræksom på at ungerne er der, hvilket nemt kan indbyde andre dyr til at æde ungerne. Derfor holder hun sig væk og går kun i reden når det er spise tid. Hvis du har rodet i reden og talt ungerne, kan en sund og rask hunkanin, med super gode moder egenskaber, nemt tage det som en lidt for stor indblanding og derfor, begynde at æde ungerne. Er kuldet for stort og hunkaninen selv vurdere at det er for mange at føde op, ja så kan hun også, som den mest naturlige ting begynde at æde nogle af ungerne. Når ungerne selv begynder at komme ud af reden, kan man begynde at røre ved dem og tage dem op. Jeg taler af erfaring. Har avlet opdræt af angora, rex og slagtekaniner i en del år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
Hunmoren er altså ikke særlig meget hos ungerne. Ikke når jeg er der i hvert fald. Men det ser ud til, at hun passer dem godt. De er store og runde, og ligger godt og varmt. Ungerne er så småt begyndt at snige sig lidt frem. Vi har haft nogle af dem oppe, da en af dem var faldet ned. Men her er lige lidt billede opdatering  En af de hvide, eller den hvidgrå tror jeg.. Den er bare sød!  Den der synes jeg er ret speciel i farverne.. Den er grå bag på, og sådan rødlig og grå foran  :D Den anden grå/røde. Også ret speciel synes jeg  Den anden hvide ..  Kom gerne med navne forslag til de forskellige 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh ... |
|
|
.. hvor er de små ninusser NUTTEDE. Det er helt vildt. Den første ligner fuldstændig Stuart Little, jeg ved ikke om du har set filmen. Han er godt nok en mus, men ligheden er der. Jeg har ikke før set så bittesmå babykaniner. Suukk!!  Tillykke med de kære små.
KH Esma Healing hest og rytter Psykoterapi Afbalancering og harmoni til din hest og dig
Hjertets renhed er at ville ét -Kierkegaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ehhee......... |
|
|
Hehe.. det har du ret i faktisk. Den skulle måske hedde Stuart Little 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|