Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Fundet killing, hvad så nu?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 12:32

Hej.

Var forbi min fars arbejde idag, og han fortæller mig så der sidder en killing tæt på en container, og der sidder den så bare og kalder på sin mor, og har gjort det et par dage, som jeg forstod det. De har haft ringet til forskellige dyreorganisationer, men ingen vil komme og hente den.

Hvad gør man så? Jeg har ikke så meget forstand på alder på katte, men vil gætte på den er mellem 6-8 uger. Måske mindre, måske ældre. Den sidder bare og kalder og kalder. Den ser ikke tynd ud, men lidt sølle måske.

Håber nogen kan hjælpe!

- måna.

* If your dog doesn't like someone you probably shouldn't either *

0
0
Svar på denne tråd

Indfang den?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 13:12

Kan I ikke se om I kan fange den stakkels mis?

- Og så se om nogen kan ta' den?

Har selv lige hentet en killing på 7-8 uger, som nok var blevet dumpet og så gik og kaldte på sin mor :-(

- Men han er flyttet ind her, og har sat huset på den anden ende ;-D

Vi skulle slet ikke ha' kat, faktisk skulle vi bare hente den for min mor og passe den i 2 dage... Nu har vi købt alverdens kradsetræer, masser af foder og kattegrus, diverse kattebakker og et hav af legetøj, og venter spændt på at killingerne hos min mor blir 12 uger så Hittemissen kan få sig en legekammerat :-P

Så jeg ville da se om ikke der var nogle som kunne hjælpe den lille Hittemis :-)

Rollo

TELL-MANN;

West Highland White Terriers

Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS;

Opdræt af marsvin

Salg af foder og strøelse m.v.

SVINENE;

Hyggeligt marsvineforum

Sprængfyldt med god viden

0
0
Svar på denne tråd

111111111111
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 14:36

Kan du se øjenfarven? Så kan man nemlig ca bedømme alderen

Ja fang den og kontakt hittekilling.dk de er meget hjælpsomme.

Rollo men er der ikke mulighed for at den lille fyr kan bo hos de andre killinger i en periode? Det ville da være optimalt.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 14:48

Killingens øjne var blålige hvis jeg husker helt rigtigt.

- måna.

* If your dog doesn't like someone you probably shouldn't either *

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 15:30

Skynd dig at hente og hjælpe den lille misser.

Damgaard

med den firbenede skygge

( Ejer af: Border Collien Shadow, Frieseren Zafira og Miniature ponzen Mulle)

0
0
Svar på denne tråd

Ayalone
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 17:21

Det overvejede vi, men Hittemissen er 8 uger ældre end de andre, og vi var bange for om han ville forstyrre missemor, og de andre katte hos min mor vil være meget træt af sådan en ung filejs der vil lege.

Og at låne en kat for 8 uger var vist heller ikke så nemt, og vi har haft overvejelserne meget om vi så måtte udi at få en 3. kat, for at få en ven til Hittemissen NU, for har hørt noget om at vi risikerer at han får adfærdsproblemer senere?

Men han virker til at ha' været omkring andre katte tidligere, og søgte da også efter dem hvor han blev dumpet (Eller, jeg tror han blev dumpet - ingen i området havde killinger, og var hos nogle dyrlæger jeg fik ham).

Hvornår skifter killinger øjenfarve?

Rollo

TELL-MANN;

ROLLOS;

Opdræt af marsvin

SVINENE;

Hyggeligt marsvineforum

0
0
Svar på denne tråd

1111111
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 18:51

Rollo: ok, så er det ikke nemt. Tænkte det ville være smart hvis kun der var nogle uger imellem dem

Vi fandt en killing i stalden der var blevet efterladt eller faret vild? Han var ca seks uger da han kom dertil.

Ved godt at de kan få adfærds problemer, men synes at han skulle have en chance.

Han er ca født 1. april og er nu ved at være en stor fin mis. Han er meget kælen og der har kun været min hund til at lege med ham.

De to andre (han) katte i stalden er ikke gode pleje forældre, de gider ikke. Selvom vi er sikre på, at den ene er far til bette mis. Den lille ligner den næsten på en prik

Hvis ikke i kan finde anden løsning, så giv den en chance. Ved at hittekilling.dk skulle være meget behjælpelige med alle mulige spørgsmål.

Killingers øjne er blå mellem 4. til 7. uge.(ifølge dyrlægen)

Vores lille mis havde blå øjne da vi fandt ham, men kun de første dage, så vi vurderede ham til at være seks uger da vi fandt ham, 15.maj.

0
0
Svar på denne tråd

111111111
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 18:52

Måske i kan hjælpe hinanden.

www.heste-nettet.dk/forum/36/6441/ 6441/

0
0
Svar på denne tråd

Ayalone
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 19:28

Tak for svar (Y)

- Så er jeg ihvertfald også sikker på at vores er mindst en 8 uger! :-)

Men ja, ville være optimalt om han havde en at lege med nu, men finder vi ikke en anden løsning håber vi at han "overlever" til hans kommende legekammerat er stor nok, - det havde været ideelt om han kunne ha' boet der til de var 12 uger men det duer heller ikke med risikoen for om han generer/skræmmer Missemor.

Indtil videre er han en yderst legesyg fræk lille bisse, som tiltrods for flere fine nyindkøbte kradsetræer synes sofaerne er bedst til at "ordne kløer" i :-P Altså.

Jaja, det var så meget for planen om at vi engang om nogle år, tidligst, skulle ha' kat, og gerne enten en spynxh eller en british shorthair 8-) :-D

Men hvem kan stå for sådan en lille Hittemis som ellers skulle ha' været aflivet!?

Rollo

TELL-MANN;

ROLLOS;

Opdræt af marsvin

SVINENE;

Hyggeligt marsvineforum

0
0
Svar på denne tråd

legekammerat
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 19:28

Ayalone: sikke en sød tanke tak :9 desværre kan jeg og Rollo ikke hjælpe hinanden, da vi bor i henholdsvis jylland? og Sjælland :(

ville ellers være fantastisk at få en legekammerat, til Mis 2 :)

lige pt. ligger Mis 2 i sin transporter og tager en napper ganske uvidende om hvad der måske hender den imorgen :,(

Rollo: hvor er det dejligt at læse, at i tager jer af det lille myr :,) forstår ikke hvordan mennesker, kan være så følelseskolde, og bare dumpe killinger, hvor det nu passer dem :(

mvh

I.C. Rosenborg

Rosenborg Dressage

¤BLLS¤

North Star

23.4-1990 - 17.11- 2010

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 22:39

Rollo: Man siger, at de ca tager 100 g på hver uge, plus 100 g i fødselsvægt. Så kan man danne sig en idé om alder.

MEN, det kommer også an på race og foderstand

Og super at i tager jer af den lille. Staldejer valgte også at beholde den lille fyr.

0
0
Svar på denne tråd

Ayalone
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 22:49

Jamen atter en gang tak (Y) Det kan da give en nærmere idé så :-)

Han har vist meget normal foderstand nu, og er bare alm. huskat, så vi vil da lige prøve at veje ham igen og se om vi kan regne os lidt frem til en alder.

Er jo rart med bare lidt en idé om en alder.

- Da jeg blevet ringet op om ham først sagde de 3-4 uger, så der var jeg inde og købe mælkeerstatning osv. og så kommer man op til en 7-8 ugers killing, og så kunne vi jo så gå ud og købe diverse mad, kattebakke osv. i stedet 8-) Akja *GG*

Rollo

TELL-MANN;

ROLLOS;

Opdræt af marsvin

SVINENE;

Hyggeligt marsvineforum

0
0
Svar på denne tråd

1111111
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 22:58

Jeg syntes også det var svært at bedømme. Syntes heller ikke at han så ud til at være knap syv uger dengang. Tror han vejede 500-600g, men han var jo også slank. Hvade måske gået uden mad et par dage.

Har ikke megen forstand på katte, fortæller blot det jeg selv har fået at vide med tiden

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider