Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Mine katte æder mine planter!
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 17:20

Heej!

Ja som overskriften lyder, er det ved at være et stor problem jeg ikke kan sætte noget grønt ind i min lejligheden uden det er helt ædt efter en dag. xD

Har I nogen opskrifter på noget man evt. ku sprøjte på planterne som holder kattene væk uden det dræber planterne. :p

I butikkerne kan jeg kun finde noget til udendørs brug så katte ikke graver i bede..

Mvh Maja.

Hilsen Maja Revsgaard

- Kig mine annoncer, der er lidt for hver en sjæl :)

Ranger efterlyses!

Rød kraftig vallak med hvide aftegn

Part søges også, spørg mig :)

0
0
Svar på denne tråd

kattegræs
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 19:03

mine gør det også hvis ikke jeg har kattegræs til dem indenfor. så måske det kan være løsningen for dig , at købe det.

0
0
Svar på denne tråd

rhbrfebgdfvb
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 19:34

Maybebaby: Jeg har haft kattegræs, men min planter er mere spændende end det ... -.-'

Hilsen Maja Revsgaard

Ranger efterlyses!

0
0
Svar på denne tråd

nå ok....
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 19:53

øv noget skidt. ja så ved jeg ikke hvad du kan gøre. håber du finder en løsning. også for kattenes skyld, for det er nok ikke alle planter der er lige sunde for kattene at tygge i.

min den ene spiste noget påskelilje en dag. den var hundesyg hele natten. puha. så røg de blomster ud.hehe..

pøj pøj med det.

0
0
Svar på denne tråd

påskeliljer
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 20:52

Alle liljer er MEGA giftige for katte....så undgå dem hvis dine katte spiser blomster....mine to katte spiser også mine planter og har derfor INGEN liljer

0
0
Svar på denne tråd

Kattegræs
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 22:19

Hej!

Kender godt det med at de kære dyr spiser planterne. Jeg havde en perser der havde forkærlighed for potteroser nye skud!!!

Jeg købte nogle grønne plander der hedder "asparagus" der kunne det ikke ses så nemt hvis de tog en bid.!!!

Sørg for at de blomster du har ikke er giftige for kattene så er problemet jo til at overse :-)

Jeg køber noget i Plantorama som de sælger som kattegræs.

Morten som jeg har nu spiser det, men har jeg roser stående så æder han dem!!! Jeg har faktisk prøvet at smide en ned på gulvet til ham, han åd blomsten og stilken lå tilbage!! så nogle af roserne i en vase kunne godt være halvspist. Han går helt bevidst efter dem og tager dem op af vasen.

Så jeg har ikke roser stående mere - med mindre jeg kan finde nogle billige!!! :-)

MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER

Mor til Lenette Martinore født 1991 :-)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 08:29

Havde engang en sådan en her:

Den blev spist af en kat. Det kan man da kalde for en ironisk måde at dø på hvis man er en kødædende plante.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

erherhbdfb
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 11:06

Hehe, jeg er mest øm over mine orkideer :p

Men det siges jo også at de er giftige for katte, sjov har de ikke bidt ret meget i dem, måske smager de ikke godt, så kattene ved de ikke må æde dem?

Men mine grønne planter, er fuldstændig skambidt :o Når jeg ikke er hjemme så bliver de flyttet op hvor de er i sikkerhed ellers er der ikke mere plante tilbage, når jeg kommer hjem xD

Hilsen Maja Revsgaard

Ranger efterlyses!

0
0
Svar på denne tråd

sørg for
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 11:26

kattegræs HELE tiden.

Har 18 styks indekatte, og de har altid kattegræs. Hvis jeg ikke har det, tager de også stueplaneterne. Men det kræver at de har det hele tiden og at det er pænt.

0
0
Svar på denne tråd

Gå over til sukkulenter/kaktus
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 15:46

Dem gider de ikke så gerne smage på! ;-)

Her i hytten kan Kalanchoë, Hibiscus, Flittiglise, kaktus, annanas, pengeurt/tykblad og den,jeg ikke ved, hvad hedder ("Alien-øre" kaldet, da den ligner grønne lammeøren). Præstehavre og svigermors diverse er også kattesikre. Og dufranke, og "Yucca" (Draecena, den med brede grønne blade, den mine spiser er en smalbladet art med røde striber).

Diffenbachia er derimod giftig (også for børn!), og ved kontakt med plantesaften.

Men stribegræs/væddeløber bliver der smagt på (især i vinters), min draecena ser også temmelig trist ud, og ejheller mine flotte langbladede Hippeastrum kan stå i fred altid. (Og det er endda en løgplante, der formentlig er lettere giftig), men der er det vist de lange blade der frister som legetøj.

Men giv kattene et alternativ i form af kattegræs, man kan selv så lidt byg/havre, hvis man har adgang til det. Det er lidt billigere.

Rosenblade (fra blomsten) er spiselige (tørrede, kandiserede eller i form af gele/syltetøj mv), så det sker der ikke noget ved, at katten smager på. Udover det er lidt kostbart. ;-)

Men ellers må man bare finde sig i, at kattene smager på nogen planter, anbringe dem udenfor kattenes rækkevidde eller gå over til sukkulenter og kaktus.

Jeger mere ærgerlig over det, når de får raget en plante i dørken, som regel ryger den pæne urtepotteskjuler sig en tur (aldrig de grimme!), og den plante, man kun har éen af, og ikke let kan få fat i igen.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 20:09

Der er forskel på kattegræs, min kat bliver stik fornærmet hvis jeg komemr hjem med de der lysegrønne bløde skud de kalder kattegræs... Hun vil have det lidt strids, gerne kraftige græsarter, sumpgræsser eller til nød stuebambus.

Måske du skal eksperimentere lidt med arterne?

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 16:29

...jg har også indekatte og de har ikke kattegræs, men de spiser sjældent af mine planter.

Det handler bare om at finde nogle planter som de ikke gider at æde, bl.a. nogle sukkulenter og andre tykbladede blomter og planter. Mine orkideer spiser de heller ikke.

Men har jeg planter som fredsliljer andre der har græslign. blade, ja så spiser kattene dem.

Mine katte får så tit grøntsager i både rå og kogt tilstand, ved ikke om det er derfor de sjældent spiser af mine planter ;o)

De elsker agurk hehe

Mvh Nina Nielsen & Plethesten

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

http://rasmine.skysite.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Kattegræs
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 16:44

Min finder også kattegræs uinteressant.... er blevet anbefalet at købe nogle stuebambus.... dem skulle de være ret glade for. Så kan det være den lader dine orchideer være.

Tine M

Sometimes time doesn't heal
- no not at all...

0
0
Svar på denne tråd

Hov- den der
Forfatter: 
Dato:  09-10-2011 08:12

"Alien-øre" (eller måske snarere "Shrek-øren" for, det ligner den. ;-D ) Er en varietet af "Paradistræ"- og den hedder "Horntree".

Den bliver over tid lidt trægtig med tyk stamme, og er som de fleste sukkelenter meget nem at formere.

---

Da jeg var til dyrlæge med min snottede kat, oplyste hun, at katte *kan* snotte, hvis de får et græsstrå til at sidde fast bag i svælget. Her snotter de så oftest kun ud af et næsebor, og vil gå fra foderet. Forståeligt nok, det vil være kvalmefremkaldende med noget bag i svælg og hals.

FYI. :-)

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Stuebambus
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 13:37

Min kat nægter på det bestemteste at æde kattegræs, men stuebambus derimod - nam nam.

Faktisk blev hun så afhængig, at hun stod med hele overkroppen nede i indkøbsposerne, for at se om vi nu havde husket hendes bambus!!! Og der var landesorg (nå ja, lejlighedssorg), når der var udsolgt.

Min kæreste og jeg blev kendt hos lokalområdets blomsterhandlere som "dem der, der altid spørger efter stuebambus...".

Og når bare der var bambus, fik de andre planter lov at overleve. I øvrigt kan man som tommelfingerregel næsten altid gå ud fra, at potteplanter som et minimum er lidt giftige for katte. Deres lever fungerer anderledes en både mennesker og hundes, så det gælder om at hænge planterne steder, hvor kræene ikke kan komme til, og så tilbyde dem et spiseligt alternativ.

Venlig hilsen Mitte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider