Mine katte (har 4 stk) tager også muldvarper, eller tror måske det er den samme som tager dem.
Jeg har ikke set dem komme med dem, men finder dem bare lige udenfor min dør, der ligger alle kattene altid deres "gaver" til mig.
I perioder så står katten og miaver udenfor døren (når de ved jeg er hjemme) indtil jeg kommer ud og ser deres gave.
De vil så gerne vise den frem inden de spiser den, når jeg så har set gaven og rost dem for hvor dygtige de er, så spiser de den. 
De fanger både mus, rotter, mosegrise, muldvarper, fugle og firben.
Jeg plejer så at give dem en godbid når de er kommet med en gave til mig, det syntes jeg er så hyggeligt og jeg er jo lykkelig for at de fanger alle de dyr (minus fugle og firben), så de får en lille "kødrulle" (tror jeg nok de hedder, sådan nogle tørrede stænger) man kan købe en pk med 10 stk for en 10ér i Aldi.
Jeg har dog kun en eneste gang set dem komme med et firben, og den forsøgte katten sku at æde efter jeg havde set den, den var IKKE død og var åbenbart meget sej, så katten opgav og den stakkels var såret så jeg måtte aflive den, bagefter fik den en pæn begravelse af mine børn... 
Kattene æder kun mus, mosegrise og fugle normalt, men en af dem æder så også rotterne.
Det skal siges at jeg selvfølgelig ringer til mortalin når jeg ved jeg har rotter her, men jeg har set flere gange at en kat er kommet med en rotte i munden ovre fra naboen, og så har jeg sagt det til naboen + jeg alligevel tjekker de steder jeg ved de evt ville holde til hos mig.
Men det er rigtigt hvad trådstarter skriver, at muldvarper er ENORMT bløde, det blødeste jeg nogensinde har rørt ved.
Mener faktisk der er lande (kina ?) hvor de pelser dem ?
Men aner ikke om de ligefrem "opdrætter" dem, eller om flk indleverer det de fanger i naturen...