Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Stakkels lille velourfyr
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 21:02

Jeg har denne her søde og kælne hunkat, som kom til os (sandsynligvis "sat af") i november. Hun har så fungeret som sofapynt hele vinteren Så blev hun steriliseret og kunne begynde at komme ud. I starten virkede hun ikke som om hun havde prøvet at være udenfor før (bortset fra da hun blev sat af, det må have været meget traumatisk), nærmest lidt sky, men det er hun helt ovre nu. Og hvis hun før næsten var bange for en papirskugle jeg smed på gulvet for at lege med hende, er hun nu begyndt at vise sit rette jægerinstinkt.

Nu er det så... at jeg jo godt ved at katte er jægere, og det er fint nok at hun tager mus, for de gør skade. Men hun har foreløbigt taget 5 firben og i dag en muldvarp. Og jeg synes bare at det er så synd Altså.... ehehehe, jeg VED godt at katte jæger, men kunne hun ikke bare holde sig til musene?

Jeg må indrømme at jeg meget upædagogisk tog hende op og bar hende indenfor, da hun tumlede med muldvarpen, for den peb sådan, den lille fyr. Kæmpede virkelig for sit liv. Han skyndte sig så at grave sig ned, heldigvis virkede han ikke som om han var skadet, og en time senere tjekkede jeg, der kunne jeg se jorden bevæge sig og høre at han var i gang dernede. Hvis I nogensinde har prøvet at røre en muldvarp... jamen de er bare noget af det blødeste (jeg rørte ikke ham, men en anden jeg fandt for et par år siden, som var blevet taget af en anden kat).

Altså... katte er skønne, men altså.... Dilemma!

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Vores Fuppe
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 21:08

Vores Fuppe fangede en sommer mere end 10 muldvarper - han blev behandlet som en konge efter hver eneste fangst.

Jeg gider IKKE have en have som ligner et månelandskab pga muldvarpers entreprenørlyster!

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Pivedyr
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 22:14

Jeg kan heller ikke med, at fangsten piver...

0
0
Svar på denne tråd

Ønskescenario...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 11:59

Hvis BARE vores overvægtige, dovne kat GAD fange muldvarpe ville han blive rigeligt belønnet! Men det gider han ikke!

Der er åbenbart heller ikke andre katte i nærhenden, der gider, for der er et mylder af muldvarpeskud på vores marker for tiden, så min flittige kæreste er på overarbejde for at bekæmpe dem...

Så desværre, Lene, du har ikke min fulde sympati i sagen - dog vil jeg da helst undgå at være i nærheden, når - eller nok snarere HVIS - katten får taget sig sammen til at gå på jagt. Synes bestemt ikke, katte er "venlige" jægere, hvis du forstår

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd

000000000
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 16:07

Hej Len. Jeg er total enig med dig. Hvergang vi kan se vores snit til det snupper vi kattens fangst og sætter den fri igen. selvfølgelig efter vi har set om den er ok. ss. Kan slet ikke have det. Ja vores græsplæne ligner somme tider et krater men hvis man hele tiden jævner jordbunkerne så fiser de ind til naboen. SS

0
0
Svar på denne tråd

du er da heldig
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 22:27

bare jeg havde en muldvarpekat, min græsplæne ligner en pløjemark, og min dovne katte kigger kun med forbenene i hullerne

0
0
Svar på denne tråd

Muldvarpekat
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 22:38

Sør'me om ikke jeg måtte redde ham igen i dag! Nu har hun jo fået smag for det og ved hvordan hun skal gøre, så hun lagde sig på lur og zak, fat i ham igen. Men jeg reddede ham endnu engang og flyttede ham lidt væk. Ikke at det hjalp meget, for hun lurede det med det samme, men jeg lagde en omvendt spand over det sted hvor han var.

Så må vi se i morgen. Enten graver han sig længere ned/væk eller også... tja... jeg kan jo ikke være bodygard hele tiden

Hun er godt træt nu, min lille tiger.

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Katte og muldvarper
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 22:50

Mine katte (har 4 stk) tager også muldvarper, eller tror måske det er den samme som tager dem.

Jeg har ikke set dem komme med dem, men finder dem bare lige udenfor min dør, der ligger alle kattene altid deres "gaver" til mig.

I perioder så står katten og miaver udenfor døren (når de ved jeg er hjemme) indtil jeg kommer ud og ser deres gave.

De vil så gerne vise den frem inden de spiser den, når jeg så har set gaven og rost dem for hvor dygtige de er, så spiser de den.

De fanger både mus, rotter, mosegrise, muldvarper, fugle og firben.

Jeg plejer så at give dem en godbid når de er kommet med en gave til mig, det syntes jeg er så hyggeligt og jeg er jo lykkelig for at de fanger alle de dyr (minus fugle og firben), så de får en lille "kødrulle" (tror jeg nok de hedder, sådan nogle tørrede stænger) man kan købe en pk med 10 stk for en 10ér i Aldi.

Jeg har dog kun en eneste gang set dem komme med et firben, og den forsøgte katten sku at æde efter jeg havde set den, den var IKKE død og var åbenbart meget sej, så katten opgav og den stakkels var såret så jeg måtte aflive den, bagefter fik den en pæn begravelse af mine børn...

Kattene æder kun mus, mosegrise og fugle normalt, men en af dem æder så også rotterne.

Det skal siges at jeg selvfølgelig ringer til mortalin når jeg ved jeg har rotter her, men jeg har set flere gange at en kat er kommet med en rotte i munden ovre fra naboen, og så har jeg sagt det til naboen + jeg alligevel tjekker de steder jeg ved de evt ville holde til hos mig.

Men det er rigtigt hvad trådstarter skriver, at muldvarper er ENORMT bløde, det blødeste jeg nogensinde har rørt ved.

Mener faktisk der er lande (kina ?) hvor de pelser dem ?

Men aner ikke om de ligefrem "opdrætter" dem, eller om flk indleverer det de fanger i naturen...

Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

Tøj og andre effekter modtages, info her:

www.facebook.com/home.php?#!/ group.php?gid=97206855...amp;v=info

0
0
Svar på denne tråd

kjahsdjkh
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 13:46

Min kat Kejser nedlægger ALT mindre end ham selv. Rotter, småfugle, duer, frøer, mus, muldvarpe osv...

Jeg griber ikke ind - kun hvis han trækker legen lige lovligt meget ud inden byttet dræbes...

Så går jeg ud og giver det et gok i nødden og så æder herren sit bytte.

Sådan er naturen nu engang.... Men hader når han tager de næsten flyveklare fugleunger.

0
0
Svar på denne tråd

Mine tager mosegrise
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 23:14

Og de der store mus (dem der ligner rotter lidt)- og jeg hader, når de skriger. Det er som regel kun lige i starten, når de er uerfarne. Mine tager også spidsmus, hvad jeg ikke er så tilfreds med, det er nyttedyr, der tager insekter.

Muldvarp- nej i de 15 år herude med kat, har de ikke taget muldvarpe. Engang tog en en ringdue (den må have været syg).

Men de har ambitioner: Mini jager høns!

Man kan læse kattebogen (se min signatur) om, hvorfor katte så gerne vil omdekorere ens hjem med små opsprættede dyr....

Mvh
xtiny

Kattebogen: "The Unadulterated cat" tekst: Terry Pratchett, illustrationer: Gray Joliffe.
Få svar på, hvorfor katte er økologiske, perfekte tidsrejsende og hvorfor din have aldrig er som i bogen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider