Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Kats ben "går af led"
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 20:34

Min hankat Cæsar (1 år - kastrat) hoppede for 7-10 dage lidt uheldigt ned fra et bord og gled på linoliumsgulvet (han er ret klodset..)

Det resulterede i at hans venstre bagben lige i rundingen hoppede lidt ud til siden. Han haltede pænt meget, men sagde ingen lyde. Jeg fik fat i ham og trykkede det på plads (med et svup nærmest).

Siden da har det gjort det næsten 1 gang dagligt....

Er der nogen der ved, hvad der sker?

Han virker ikke til at have ondt, flyver rundt som han plejer og klatrer i træer og er ikke sur de gange hvor jeg sætter det på plads.

Jeg overvejer dog hvad der er sket og om det bliver et permanent problem?

Han er for god ordens skyld ikke ude uden opsyn pga. benet for tiden. Jeg skal have snakket med en dyrlæge i næste uge, hvis ikke det bliver bedre - da han jo ikke har ondt (han er pivet, så man ved hvis han har ondt).

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 22:29

Jeg ville nok ikke tøve med at tage et smut til dyrlægen. Godtnok siger du, at den ikke har ondt, men prøv at forestil dig, hvordan du ville have det, hvis dit ben hoppede så meget ud af led :S Det må ikke være behageligt...

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 01:41

eftersom det er 7-10 dage siden det skete,- så fatter jeg heller ikke hvorfor du ikke allerede HAR talt med en dyrlæge???

tror du seriøst ikke at det gør ondt at benet går af led???

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Ikke har ondt?
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 10:10

Det tror du ikke selv på, vel?

Du kan ikke i ramme alvor tro at et ben ude af led ikke gør ondt? Prøv at gange din værste forstuvning med en million..

Min far BRØLER af smerter, når hans hofte går af led.

Og han er ellers en sej en.

Katte er bare endnu sejere, og de viser ikke smerter før de er lige ved at dø :(
En kat kan ikke "tillade" sig at vise svaghed, så rasler den ned igennem hirakiet, og ender der hvor den kommer sidst til maden.

Kom afsted til dyrlæge - nu.

Alt andet er grov forsømmelse af dyreværnsloven.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Du skal huske
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 10:52

For hvergang det led, går af led, nu mere skades ledbånd og muskler (overstrækkes), så det nemmere går af led. Det kan ende med at leddet skal gøres stift.

Det er synd for katten.

Jeg synes, du skal kontakte dyrlægen hurtigst muligt!

Det kan ikke vente!

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 11:47

Min ene hankat gled og derefter begyndte benet også at hoppe afled..troede egentlig det var hoften, men det det viste sig at det var knæet og at knæskallen var blevet løs af faldet. Tror måske også det er knæet du mener når du skriver at det er "lige i rundingen".

Men dyrlægen sagde at selvom det ikke så ud til at gøre ondt, var det ekstremt smertefuldt for ham hver gang det skete..

Så synes da bestemt du skulle få en dyrlæge til at kigge på den..Katte er gode til ikke at vise smerte..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider