Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

allergi af dyrt hundefoder
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 17:15

Inspireret af den anden tråd hvor der allerede nu kører en hetz mod dyrt/billigt hundefoder IGEN, så kunne jeg godt tænke mig at høre, er jeg virkelig den eneste der har oplevet at hundende har fået allergi / udslæt af det dyre hunde foder??

Min tanke er jo at et eller andet er tilsat for at de så kan sælge mere af deres allergi foder.

Måske er det bare et tilfælde at jeg har oplevet det med begge mine hunde, men kunne rigtig godt tænke mig at høre om der er andre der har gjort samme erfaring??

0
0
Svar på denne tråd

Nu spørger jeg måske dumt
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 18:32

men har du kørt dem igennem en helt sæk foder. Jeg har nemlig fået fortalt at den slags kan være normalt end til da(nu nævner du jo intet om reaktionerne) og typisk kommer som følge af foderskifte. Om det passer ved jeg, men det giver egentlig god mening.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 19:10

jeps 2 hele sække inden jeg blev enig med mig selv om at prøve noge andet, og vupti var udslættet væk. Samme skete for den gamle hund, men hvor meget han fik af sækken kan jeg altså ikke huske det er 3 år siden.

syntes bare det er underligt hvis jeg er den eneste der har oplevet det.

0
0
Svar på denne tråd

Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 19:19

Ja, fodring af hunde er lidt en religion.

Jeg tror ikke på at bare fordi det er dyrt, eller sælges af dyrlægen, at det så nødvendigvis er et godt foder.

Personligt har jeg nogle kritierier jeg køber hundefoder efter, - ingen biprodukter, ingen korn og en stor procentdel af ren kød!

- Så kan man så kigge på prisen bagefter, der findes forskellige varianter der lever op til de krav, jeg kan finde en sæk til en 350kr eller en sæk til en 600kr, og jeg vælger så det billige dér - for af hvad jeg kan se, er de lige gode og så kan jeg ligeså godt ta' det billige, det kan min SU også bedst lide :-D

Jeg har en hund med hudproblemer, og vi har prøvet både lovpriste mærker og allergifoder, uden forbedring, - vi har også barfet, og selvom jeg godt kan lide fodermetoden barf så var det ikke fordi det gav vores hund nogen bedring mht. hudproblemerne, og så står jeg lidt af når nogle barfere bliver fuldkommen fanatiske omkring emnet

Der hvor jeg står lidt af, er når folk ikke bare lige i det mindste kigger bagpå posen, hvad der er i foderet - nogle af de billige "supermarkeds-foderprodukter" er jo ikke andet end korn og en blanding af diverse biprodukter, og det ville jeg altså ikke byde mine hunde, trodsalt.

Nu er min race så også en som KAN ha' tendens til hudproblemer, og jeg synes godt jeg kan se en forskel på min hund med hudproblemer fra før og til nu.

- Tidligere fodrede jeg bl.a. med Eukanuba og Hills, men i takt med at jeg læser mere og tænker mere over det, jamen så føler JEG at det foder mine hunde får nu, er bedre og passer bedre til de krav jeg har til hundefoder NU.

Man har jo heldigvis lov til at rykke sig, og ændre mening, i takt med at man måske får større interesse for emnet og får læst mere og mere om det! :-)

Rollo

TELL-MANN;

West Highland White Terriers

Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS;

Flere forskellige marsvin sælges!

SVINENE;

Hyggeligt marsvineforum

Sprængfyldt med god viden

0
0
Svar på denne tråd

kvalitet
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 23:16

hænger ikke altid sammen med prisen, men korn ER billigere end kød. Ang "allergi" så er min erfaring at du skal undgå konserveringsmidlerne BHA, BHT og etoxyquin.

jeg linker igen igen til www.alternativinfo.dk/public/ dyr_art/hundkost.htm

Ud ad ca. 180 tørfodermærker på det danske marked er der 5...mærker der ikke indeholder dette. Og de behøver ikke skrive på posen at de er i...fantastiske EU...

Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

Parelli ROCKS !!!

0
0
Svar på denne tråd

måske allergi??
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 07:21

Min lab på 15 mdr er opvokset på Royal canin maxi junior. For 1 mdr siden begyndte jeg at køre den over på delvist slankekost fra Royal Canin, da den nu er steriliseret og jeg ikke ønsker den bliver tyk, og den skal alligevel skifte foder i alderen 15mdr.

Min oplevelse er, at den nu kløer sig mere end den plejer, foruden den "bider sig selv ig vulva". Mon det er alligei for det nye foder?

Derudover laver den flere hundelorte pr dag foruden de nu er monsterstore

Kan det virkelige bare være den nye foder der gør det? den får pt ½ maxi+ ½ maxi light

Korn er ikke hovedingrediens i nogen af produkterne, fjerkræ er første ingrediens der nævnes i lightén og først herfter nævnes majs, ris osv.

I junioren den plejer at få er det okse/svin der er proteinkilden.

Hvilket foder kan evt anbefales hvis det er allergi den har?

(jeg er til tørkost produkter)

Alle mærker har jo deres allergiprodukter men hvad er bedst?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 07:55

Det afhænger af om man spørger de fanatiske hundefodrer eller man spørger de ganske almindelige, med andre holdninger til tingene

Min hvalp kløede sig sindsygt af royal canin, prøvede flere mærker, hun kløede sig selvt helt til blods i de nedre regioner som du også beskriver.

Skiftede til et billigt foder, og ingen problemer overhovedet, alt kløe er stoppet.

Men uha nej det er ikke godt nok at fodre med, hundende mistrives, bliver grimme i pels og øjne, bliver ikke ret gamle, tager skade i organerne osv osv.

Til sidst lige et billede af Mickey der om 1½ mdr bliver 14 år, og som aldrig har levet af andet end billigt foder, et enkelt kødben i ny og næ samt rester fra køkkenet.

0
0
Svar på denne tråd

Tije.....
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 11:39

men sådan kan man jo ikke helt stille det op, for det kommer jo meget an på hvad hunden er allergisk overfor.

Min hund har foderintolrance og der er rigtig meget foder han ikke kan tåle, han har bla forderintrolerance over for svin,okse og kylling og lam.

Så et dyrt foder med kylling som hovedindgrediens ville han feks ikke kunne tåle. Mens han godt kan tåle goder med korn, hvilet der er mange andre hunde som ikke kan tåle.

Men fodre jeg min hund med billigt foder som foder fra fakta eller pedegrei, så får jeg en meget syg hund, samt en hund der mister alt pelsen i hovedet.

Det samme med feks Arion som jo er forholdsvis dyrt.

Så det kan ikke gøres op i billigt og dyrt foder, man bliver nød til at kigge på indholdsforteglsen.

Min hund kan nu kun tåle Hypoallergien fra royal canin som er et behandlingsfoder til hunde med allergi som jo er et dyrt foder. Han kan også tåle henne pet food med laks som jo er et billigt foder, så det kommer altså kort og godt ud på hvad der er i, og ikke prisen.

0
0
Svar på denne tråd

øllebølle
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 12:34

"så det kommer altså kort og godt ud på hvad der er i, og ikke prisen"

Enig (Y)

Rollo

TELL-MANN;

West Highland White Terriers

Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS;

Opdræt af marsvin

Salg af foder og strøelse m.v.

SVINENE;

Hyggeligt marsvineforum

Sprængfyldt med god viden

0
0
Svar på denne tråd

det dyre
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 12:50

er bestemt ik altid bedre end det billige!

Der var jo eks en test for et par år siden hvor man kunne se at de billigere faktisk var lige så gode inden for alt og nogle af dem endda eks havde mere omega 3 og 6 fedtsyrer i sig el lig i forhold til de dyre.

Det kommer andet på hva dyret ik tåler- men man skal nok spørge sig selv HVORFOR dyret måske ik tåler kød eks i mine øjne. Det behøver ik skyldtes foderet - mn det er altså sjældent at en kødæder ik tåler kød.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 13:29

Mine forældre fik at vide at de hvide hunde kan have problemer med oksekød.

De fjernede oksekød fra deres amerikanske bulldog og hans næse blev mindre rød, han fik flere knurhår på næsen og hans mave blev også lidt bedre.

Læg venligst mærke til at jeg skriver KAN, ikke at alle hvide hunde har det (Det er jo hn så man må sikre sig lidt )

Belinda

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 14:37

I flere år brugte jeg Hills til vores springer spaniel og vores labrador, og alt var fint.

Flot pels, faste små "prutter", blanke øjne osv... alt i alt, så trivedes de :)

Men på et tidspunkt begyndte vores labrador at klø sig meget, var tør og skællet i huden, tabte alt pelsen på maven og op ad siderne, "prutterne" var lyse og bløde.

Vi skiftede til Natures Best fra Maxi zoo, og "omgående" forsvandt kløen og den tørre hud, pelsen kom tilbage og "prutterne" normale igen.

Vi har nogle gange prøvet at skifte til andre dyre foder produkter, Royal Canin, Acana o.lign. men de vil ikke rigtig spise det.

Til gengæld er de helt pjattede med Natures Best, så det får de så :)

Vores Dansk/Svensk gårdhund, kan tilgengæld ikke tåle det, dvs. hun slår ud så snart hun får okse, svin, kylling osv.

Så hun får udelukkende Z/D fra dyrlægen, hvilket hun fungerer fint på.

Mvh

Janni

Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd

kan høre på jer
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 08:42

At jeg blot skal prøve mig frem, dvs at der ikke er nogen gylden regel om hvad der evt giver allergi/kløe/store prutter

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 09:43

her i huset giver ALT mad store prutter (altså dem af luft)pyyyyha tror jeg har en hund med et sundt tarmsystem

0
0
Svar på denne tråd

tarmluft
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 10:24

har min nu ikke problemer med, kun at det gødning der kommer ud er i mere end ellers dvs flere gange pr dag og større "portioner" pr gang efterlades på græsplænen

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Lisbo..
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 11:14

Udfra det du skriver hvad er så bedst, at vælge et foder som Markus-Mühle som ikke indeholder konserveringsmidlerne BHA, BHT og etoxyquin, men hvor der dog er korn i. Eller vælge et andet mærke helt uden korn?

Min hund har fået smagsprøver fra acana, orijon og markus-Mühle, hvor den sidste er hans KLARE favorit. Og da han er meget kræsen vil vi jo helst bruge det han er mest til. Den eneste anden ud af 8 han spiste var en af acana varianterne.

0
0
Svar på denne tråd

de mærker
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 15:56

du nævner er alle udmærkede, men tag et kig på Petcurean Go eller Now. Now er helt kornfri, og den af mærkerne der har det bedste proteinindhhold af de kornfrie. I din anden tråd, anbefaler jeg dig Go, da den er god til tynde hunde.

Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

Parelli ROCKS !!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider