Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

1½ time, så er det slut
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 13:34

Nu er det tid... Den tungeste gang til dyrlægen. Min smukke, søde, sjove, milde, dejlige Nanna har ikke længere et godt og værdigt liv. Der er absolut ikke mere at gøre, ikke mere at afprøve.

2½ år nåede hun at blive. 2 år og 2 måneder har hun boet hos mig og den anden kat, Andy.

Andy skal nu være alenekat igen, til den helt rigtige kat dukker op.

Hils deroppe, min smukke pige.

Billede

0
0
Svar på denne tråd

afsked
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 14:13

....Det gør helt ondt i min mave på dine vegne.

Hils allesammen derovre på den anden side af regnbuen.

Især min Casa som sikkert er derovre, som vi aldrig fik sagt farvel til da han bare forsvandt. :(

www.indigo.org/ rainbowbridge_ver2.html

De varmeste tanker til du og Andy!

0
0
Svar på denne tråd

Med fare for at lyde hård og kynisk
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 18:52

kan jeg ikke lade være med at påpege hvorfor det altid skal gøres så forbandet sørgeligt når man er nødt til at tage afsked med et dyr????

Undskyld Salvia selvfølgelig er det svært og du er følesesmæssigt involveret men du skriver selv at der ikke er mere at gøre for det smukke væsen, ja men så er det dejligt at du kan udfri hende for pinsler, døden er ikke altid kun trist, for hende er det da det bedste der kan ske lige nu!!!!

Livet for vores dyr skal være værdigt og have en mening ellers mener jeg døden er et bedre alternativ.

JEg har selv stået i situationen utallige gange og gu er det da svært.

Trøst til dig, du har forhåbentlig en masse dejlige minder om din lille skat, smuk var hun i hvert fald.

venlig hilsen

Helle

MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER

Mor til Lenette Martinore født 1991 :-)

0
0
Svar på denne tråd

Helle Thomsen
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 20:19

Fik du luft? Eller er der mere der er klemt inde?

Hvor ser du, at jeg har gjort indlægget sørgeligt? Hvor er tudesmileyen? Hvor er snøftene? Hvor er tårerne i mit indlæg?

Du kan jo springe trådene over, hvis du ikke orker at læse flere "farvel" tråde. Skulle da mene, at min overskrift indikerer, at det ikke er en jubeltråd.

Folk er forskellige, og har forskellige behov. Det ene er ikke mere rigtigt end det andet.

Jeg har aldrig før sagt farvel til min egen kat. Ja, det var klart det bedste for hende, og ja, det var det rigtige valg. Men hold op, hvor var de sidste par timer sammen med hende svære at komme igennem.

Men tusind tak for dit sure opstød. Det hjælper da virkelig folk gennem den svære tid at få smidt i hovedet, at det er forkert at være ked af det over situationen.

Salvia

230 stk. hestepostkort sælges. *Ny pris* Se annoncen her

Don't let go
Never give up, it's such a wonderful life

The thing women have yet to learn is nobody gives you power.
You just take it.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 21:46

Jeg føler med dig, det må være ufattelig hårdt at miste sit elskede kæledyr, håber du finder trøst hos din anden mis.

...utroligt smuk var hun også...

0
0
Svar på denne tråd

Salvia!
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 22:21

For mig var det ikke et spørgsmål om at få luft. Du har helt misforstået og selvfølgelig også reageret derefter.

Din overskrift til indlægget siger alt og derfor har jeg også i flere dage nu sprunget over det, men idag fik jeg lyst til at læse det og kommer så bare med nogle betragtninger som jeg tit har tænkt på når der har været "farvel-inlæg" på HN.

Jeg ved alt til hvad det vil sige at skulle tage afsked med et elsket dyr og desværre sker der jo nærmest aldrig det i hvert fald jeg altid håber på, at dyret bare ligger og er død en morgen når man står op. Men virkeligheden er at vi selv må tage beslutningen. For mig har det altid været "lettest" når der var sygdom indblandet, men jeg har også en del gange måttet tage beslutning når alderdom og nedsat livskvalitet var årsagen.

Nogen gange er det bare sværere end andre, men nemt er det aldrig vi er jo bare nødt til at påtage os det ansvar også. Somme tider tænker jeg faktisk på om det er værd at have dyr for der komme jo altid en dag hvor der skal tages afsked, men på den anden side så vil jeg ikke undvære de glæder der jo også er forbundet med at have dyr. Vi kan jo bare håbe på at livet bliver langt for det enkelte dyr. Det blev det så ikke i dit tilfælde og det er trist og jeg forstår fuldt ud at du er ked af det.

Venligst

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Betragtnigner
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 23:05

Kunne du ikke være kommet med din såkaldte "betragtning" i en helt ny tråd om emnet, fremfor i fx min tråd her, hvor det er svært nok i forvejen? Jeg forstår ikke denne "banken i hovedet" i tråde som denne, med den udmelding du starter med.

Med fare for at lyde hård og kynisk
kan jeg ikke lade være med at påpege hvorfor det altid skal gøres så forbandet sørgeligt når man er nødt til at tage afsked med et dyr????

Tak for kaffe, nogle "betragtninger" at sende afsted til folk. Du havde valget. Men valgte at læse tråden alligevel. Og vælger alligevel at kaste ovenstående i hovedet på mig. Hvordan kan det tolkes anderledes, end at der er noget du skulle have luft for?

Salvia

230 stk. hestepostkort sælges. *Ny pris* Se annoncen her

Don't let go
Never give up, it's such a wonderful life

The thing women have yet to learn is nobody gives you power.
You just take it.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan kun undskylde
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 00:40

jeg har faktisk efterfølgende tænkt at jeg kunne have lavet en tråd selv for at den debat jeg egentlig gerne ville om "det at vores kæledyr dør".

JEg beklager at det var din tråd det gik ud over.

Undskyld Salvia.

Venlig hilsen

Helle

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 11:44

Undskyld, men hvor nedladende kan man være? Helle Thomsen, du strøger salt i et åbent sår! Jøsses, det er da klart at trådstarter er ked af, at hun har mistet sin kat. Jeg har selv stået i samme situatioen for et par år siden, og for mig var det som at miste et barn! Vi reagerer jo forskelligt!

Kunne du ikke bare helt lade være med at svare i denne tråd?

Du må da have et koldt indre?

Mette

- som endelig har fået sin pigedrøm i opfyldelse...

- enhver stald med respekt for sig selv har en fjordhest!

Hvil i fred, Tøsen. Du vil aldrig blive glemt

09.05.97 - 12.04.10

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider