|
|
| Svigerforældre vil have hund. HJÆLP.... |
|
|
Hej alle... Mine svigerforældre har meddelt mig idag at de ville anskaffe sig en hund, vagthund. De har besluttet sig for at få en rottweiler. Så langt så godt. Lidt om dem, min svigermor er stewardesse og svigerfar er pilot. Hvilket betyder at de næsten aldrig er hjemme, de har spurgt mig, da jeg selv har hunde, om jeg vil lufte/fodre/træne deres hund, til KUN vagthund, de vil faktisk intet have med den at gøre. Den skal bare passe på huset. Hvordan skal jeg dog fortælle dem at de ikke egner sig til at have hund??? Nogen gange er de væk i 5 dage i træk, hvor ingen er hjemme. Kan ikke se dette er mit ansvar at passe deres hund, jeg arbejder fra 8-16 hverdag, har selv 3 hunde, og studie jeg passer. Og de mener begge at det er mit ansvar at passe deres, når jeg nu er deres svigerdatter. Hvad mener i? Og hvordan skal jeg dog sige til dem at jeg ikke mener de egner sig til at have hund, og den overhovedet ikke er mit ansvar???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
De lyder da lidt uden for pædagogisk rækkevidde. Hvis helt almindelig samtale ikke virker kan du prøve at fortælle dem hvad det kommer til at koste at holde hund. Foder, dyrlæge, udstyr osv. Ellers kan du vise dem denne tråd for jeg er HELT sikker på at der nok skal komme gode svar  En anden mulighed er at få en dyrlæge eller træner til at tale med dem. Men altså, har du fortalt dem det som du skriver i denne tråd?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej jeg har ikke fortalt direkte |
|
|
Tak for svar. Nej jeg har ikke fortalt dem det lige ud.. Jeg har spurgt ind til om de mener de har tid til at holde hund, og jeg ikke har tiden til at passe deres hund. Men synes ikke rigtigt at en hentydning virker, og vil nødig skabe splid i familien, da svigerforældrene er meget hurtige til at blive mobsede, de mener at alt ting er andres ansvar, og de ikke skal røre en finger selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sig det til dem direkte - at du ikke har tid til flere hunde. Ellers får du bare endeløse frustrationer over den stakkels hund - det er trods alt nemmere at sige fra nu, end senere når det vokser dig over hovedet at du hænger på alt arbejdet med hunden og alligevel ikke kan give den et godt liv på de vilkår de stikker ud. Selv om de bliver lidt sure nu - så tror jeg det er vand mod hvad du ellers udsætter både dig selv og hund for.
Gitte Totalrenoveret Mitsubishi Pajero 2,5 TD 4x4 til salg - se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Selvom du så havde tiden er det da ikke dit ansvar. Jeg ville også sige kraftigt fra. Det er det nemmeste i længden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan ikke se problemet ! |
|
|
Jeg ville sige ; Det mener I da ikke seriøst, og hvis I gør, så må I finde en anden til opgaven.... Evt et vagtværn. Aldrig om jeg end ville overveje en sådan opgave. Havde sagt fra med det samme.
Labbradorhvalpe sælges. Efter gode jagt- og familiehunde. Begge forældre er registreret i DJR Der er nu fire tæver tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg " overvejer " heller ikke... |
|
|
Jeg tror også bare at jeg siger det til dem direkte, at de simpelthen ikke egner sig til at have hund. Det er simpelthen fordærdeligt... De skal se på hund idag, gud hvor jeg ikke håber de køber den, hvis de gør. Hvad kan man da kontakte?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
Du kan fortælle dem, at hunden kommer til at blive understimuleret og rasere hele huset, for det er hvad der kommer til at ske = Ødelægger deres fine ting og hvad skal man så med en vagthund. Hunde er flokdyr og har brug for sin flok omkring sig ellers har de det ikke godt, det bliver MEGET synd for hunden. Desuden er en rotweiler en brugshund, hvilket betyder at du kommer til at arbejde MEGET med den, for det har den brug for. Har de overhovedet haft hund før? Og aner de overhovedet hvad en Rotweiler er for en hund af sind og hvor meget den skal stimuleres? Desuden kommer hunden nok til, at blive DIN hund og ikke deres da de ikke har tiden til den. Det kunne godt se ud til at de ser på hunden som en praktisk TING. Ja måske et vagtværn var mere på sin plads. Fortæl dem at du ikke vil have en hund mere og at de selv må passe den, du kommer jo snart til at passe den fuld tid. Vis dem evt denne tråd, hvis du har svært ved at få det sagt.
Damgaard Med den firbenede skygge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis de |
|
|
køber den Så kontakter du opdrætteren og fortæller hvilket liv den få Det kan forhåbentlig få en enhver opdrætter til at trække købet tilbage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aldrig.. |
|
|
Det kan aldrig blive dit problem eller ansvar. De skal ikke have en hund, det skal have instaleret et alarm system. Du må melde ud fra starten at du intet vil have at gøre med en hund. Og de må kontakte et andet menneske omkring deres planer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Gitte Totalrenoveret Mitsubishi Pajero 2,5 TD 4x4 til salg - se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svigerforældre |
|
|
Hej Hvis det er dine svigerforældre så må din kæreste på banen, og fortælle at hans kæreste ikke skal passe deres hund. Det siger jeg på baggrund at at du skriver at de let bliver mopsede og at du ikke vil ødelægge noget i familien...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen.... |
|
|
Sådan mennesker skal bare slet ikke have hund. En hund er sku ikke en genstand man kan sætte til at passe huset. Suk. Så må de købe sig en alarm. Syne du eller sin kæreste skal sige ligeus at det simpelthen ikke er fair over for et levende væsen. Det er en helt urimelig baggrund at købe hund på. Og så er de endda så frække at de beder dig passe og træne den, så de kan blive fri. Ej du, sig ligeud hvad du mener, det lyder som om de trænger til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Uha, det er da noget af nogle svigerforældre. Har selv en svigermor hvor det kan være MEGET svært at sige hvis der er noget man ikke vil, fordi at hun bliver meget hurtigt sur!! Du må bare få din kæreste til at snakke med dem, det er nok på den måde det skaber mindst splid. Og hvis ikke kan vil det, så må du selv tage fat i dem og forklare hvordan tingene hænger sammen, den hund bliver et maridt, hvis ikke den får den opmærksomhed den skal og bliver stimuleret nok. Hvilket højst sandsynligt vil føre til skyldfølelse hos dig, fordi du ikke har sagt noget. Så kom igang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det må de slet ikke i forhold til dyreværnsloven. Jeg aner ikke hvor det står henne i lovgivningen, men man må ikke have en hund hvor man ikke selv bor 24/7. Mine børns onkel, er ved at bygge om i hans hus, og har derfor ikke boet hjemme i en periode. Hundene boede midlertidig i en hundegård, frem for at rykke dem op og få dem passet i en kennel. Hundende blev selvfølgelig tilset dagligt, og fik mad og vand, flotte i pels og huld, men han fik en påtalelse fra dyrenes værn, om at hundene ikke måtte være der alene mere end 8 timer i træk. Dvs selvom de blev tilset 1 gang i døgnet, var det ikke nok, det var ganske enkelt ikke tilladt. Jeg aner ikke hvor det står i loven, men måske andre kan finde den paragraf. Så køber dine svigerforældre en hund, så det bare fat i dyrenes værn 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad blev |
|
|
Hvad blev det til... ? tije *Fylkir* det passer ganske enkelt ikke.... Dvs hvis man har et alm arbejde så må man ikke have hund !!!! Der må være en anden begrundelse, som onklen måske ikke har fortalt dig.
...100% Oldenborg ... 100% hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu var jeg jo nødt til lige selv at finde den regel, og nej det er ikke løgn  ? Både på hundens faste opholdssted (§ 2, stk. 4) og på vagtstedet (§ 3, stk. 3) skal hunden tilses med højst 8 timers mellemrum, og den skal fodres mindst
1 gang hver 24. time og til stadighed have adgang til frisk drikkevand http://www.nethundeguiden.dk Både på hundens faste opholdssted (§ 2, stk. 4) og på vagtstedet (§ 3, stk. 3) skal hunden tilses med højst 8 timers mellemrum, og den skal fodres mindst 1 gang hver 24. time og til stadighed have adgang til frisk drikkevand Fra DKK kreds 7 Så jow hunden SKAL tilses hver 8 time 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Du mangler bare lige denne paragraf: § 1. Bekendtgørelsen omfatter hunde, som anvendes til bevogtning af andet end besidderens private beboelse, herunder på hunde, som anvendes til erhvervsmæssig vagtvirksomhed. Der er altså kun tale om hunde som anvendes til vagt andre steder end ved privat beboelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Men den "ekstra" hunderegl kender svigerforældrene ikke - bare fortæl dem om "Både på hundens faste opholdssted (§ 2, stk. 4) og på vagtstedet (§ 3, stk. 3) skal hunden tilses med højst 8 timers mellemrum, og den skal fodres mindst 1 gang hver 24. time og til stadighed have adgang til frisk drikkevand" ......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyreværnet |
|
|
Jeg skrev lige til dyrværnet, bare sådan lige for at få det helt på det rene kopierer lige svaret ind. Husdyr skal tilses 1 gang i døgnet og have adgang til ly, vand og mad. Men ifølge dyrværnsloven skal dyrent passes efter følgende: - Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt mén og væsentlig ulempe.
- Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.
- Dyrenes behov skal tilgodeses i forbindelse med indretning af de rum og arealer, hvor dyrene holdes
Så en hund der kun bliver tilset en gang i døgnet eller mindre, er imod dyrværnsloven. Hvis det er tilfældet skal du melde det til politiet. Bedste Hilsner fra Dyreværnet Islevdalvej 85 2610 Rødovre Tlf 44946695 ----- Er det bare mig eller modsiger de sig selv? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forvirrende |
|
|
Nej det er ikke bare dig. Er én gang nok eller skal det være mere end en gang?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg har skrevet til dem igen, for at få det uddybet men der gik næsten en hel uge før jeg fik svar sidst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fnis.... |
|
|
har fået følgende svar: Hejsa Jo det modsiger sig selv, det har du ret i. Bedste Hilsner fra Dyreværnet Islevdalvej 85 2610 Rødovre Tlf 44946695 Haha gæt en regel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|