Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

opdrage 2 hunde?
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 21:32

Hej allesammen

jeg går med det store drøm om at få hund igen. Jeg er vokset op med hund og har haft med hunde at gøre i 19 år.

dog har jeg ikke haft hund de sidste 4 år. men ønsker sådan at komme til at være hundeejer igen.

Min erfaring er at opdrage en valp af gangen. og har så fået en mere når den første er ca 2 år gammel.

Min spekulation og drøm er at jeg evt gerne ville have to valpe, når tiden er inde.

Fordelene ved dette, som jeg ser det:

- kommer til at have to hunde at aktivere, træne og lege med

- de har en bedste ven altid, som de vil kende til 100% .

- vil vil altid have en legekammerat(bortset fra os i menneske familien).

- Vil ikke nødvendigvis føle sig alene selvom vi andre er på arbejde

Ulemperne(hvis man kan kalde det sådan):

- større udgifter i foder, dyrlæger og forsikring, udstyr.

- de vil muligvis have sværere at være alene hvis en nødsituation krævede at de var alene uden den anden.

- evt flere hundehår på gulvet?

Har jeg overset noget?

har nogen af jer prøvet at få 2 hundevalpe evt fra samme kuld og have dem hele livet sammen?

Hvad er jeres erfaring?

Er det meget anderledes end at have 1 hundehvalp?

kh sanne

1 st sadel forhøjer underlag fra Wintec sælges. pris 100kr samt 300g dækken sælges. se præs, billeder.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes du glemmer
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 21:39

en gevaldig ulempe: Hvalpene kan have nok i hinanden og ikke ville dig så meget, som hvis de var alene med dig...

Med hende jeg har nu skal jeg i hvert fald ikke have flere(jo, den gamle kommer på besøg af og til). Jeg ville slet ikke have tid til at skulle have en ekstra hvalp... Synes det er vanskeligt nok at få tid til den gamle, men det skyldes nok at han bor hos min far...

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

lkjasdghalkj
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 14:55

det ser jeg umiddelbart ikke som et problem, men som en træningsmæssig udfordring.

er der andre der har erfaring med at opdrage 2 hvalpe samtidigt?

1 st sadel forhøjer underlag fra Wintec sælges. pris 100kr samt 300g dækken sælges. se præs, billeder.

0
0
Svar på denne tråd

enig med camilse....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 16:06

... og det er bestemt ikke en faktor man lige bør overse. Det kan gøre træningen af hvalpene MEGET svær.

Vi købte to hvalpe engang og det gør jeg aldrig igen. Hvad den ene ikke kunne, det kunne den anden og de var tæt sammentømret og ville ikke rigtig lukke mennesker og andre hunde ind.

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 16:31

Jeg vil ikke gøre det. De vil være hinandens et og alt, og med mindre de er hver for sig når de er alene hjemme og er rigtig meget sammen med dig HVER FOR SIG, så vil du få det problem at de har "nok" i hinanden og vælger dig fra.

Og hvis du skal gøre det sådan, så vil de ikke have den glæde af hinanden som du ønsker for dem.

Desuden vil det være traumatisk for den ene hvis den anden pludselig er væk.

Derudover så bliver de kønsmodne samme tid, og der vil opstå en risiko for at de ikke kan finde ud af det sammen.

Det er min erfaring.

Mvh Lonni

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 08:58

Enig med de andre. En uhensigtmæssig stor udfordring du vil stå overfor.

0
0
Svar på denne tråd

alsdkjbladskj
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 12:58

mange tak for svar

det var sådanne erfaringer jeg havde brug for at høre

kh sanne.

0
0
Svar på denne tråd

2Xhundehvalp
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 15:07

Enig med de andre, jeg har kun hørt "skræk"-historier. Og som Lonni siger bliver de kønsmodne samtidig, hvilket let kan give problemer.

Mvh Vibe

Med hundene:

Frøken Smilla og Viska Lilja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider