Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Er det synd for mine katte.
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 13:36

Jeg har to staldkatte som er født og bor på landet, nu er sagen den at vi måske bliver nødt til at flytte.

Kan man flytte katte fra forhold hvor de er vant til helt selv at komme og gå til en stor katte gård som vi selvfølgelig vil gøre hyggelig og så udfordrende som muligt?

Jeg håber vi kommer til et sted hvor er der en slags stald/skur vi kan isolere/noget i den stil (de kan desværre ikke komme ind pga allergi)med et kæmpe udendørs arael...

Jeg ved godt at de nye forhold ikke er optimale men er det synd?

Det er ikke en mulighed at efterlade dem her det vil jeg aldrig gøre og jeg er selvfølgelig også dybt ulykkelig over tanken om aflivning vil hellere bo i et skur og have dem i huset hvis det kommer dertil....

Den ene kat er sådan set en af min nabos mange mange katte som vi har taget til os da den havde brug for dyrelæge hjælp og er blevet hængende... den er knyttet til vores anden kat nu og vi er blevet meget glade for den. Det er mig som tager den til dyrlæge og plejer den for det bliver den ikke derhjemme. Min nabo ved godt den er hos os.

Håber meget vi kan finde noget sådan lidt langt ude hvor det er muligt at have et liv som nu for dem men det er jo ikke sikkert at det lige lykkes.....

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 17:03

hvordan kan det være de ikke kan være ude der hvor i skal flytte hen?

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 17:40

Jamen det håber jeg bestemt også de kan men jeg ved endnu ikke hvor vi kommer til at bo det afhænger jo en del af det...

og så er jeg nok lidt nervøs for det folk siger om at man ikke kan flytte katte så godt, jeg ville måske være bange for de vandrede afsted for at finde hjem hvis ikke det bliver et hjem på landet som de har nu.... Jeg er i tvivl om sådan nogle ude land katte kan blive omvendt til bykatte...

0
0
Svar på denne tråd

Hvis de
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 11:31

bare er tamme og kælne tror jeg ikke det bliver et problem overhovedet.

Jeg har lige afleveret en tilløberkat som jeg havde som staldkat i et år, han rendte kun ude, men jeg synes han fortjente en sofa, så han er flyttet til byen, og intet problem.

Min gamle hunkat blev opereret sidste år og måtte ikke komme ud i 6 uger, bagefter gad hun faktisk slet ikke gå ud, og det gider hun stadig ikke. Hun var 9 år da hun blev opereret.

Katte har en fantastisk evne til at indordne sig, så tag du dem roligt med, det skal nok gå.

Karin

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 12:48

Tak for jeres svar.. det var rart at høre.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har så nogen
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 10:27

Der ikke vil trives som indekatte, den ene begynder at tisse indendørs, hvis hun ikke kommer ud. En slags klaustrofobi. Andre har for meget krudt i numsen til, at de kan leve inde i pænt hjem. (Medmindre man vil indrette sit hjem som *kattenes* hjem- og så er det ikke pænt).

En kattegård lyder fint. Hvis de så, mod forventning- ikke trives, så er det prøvet.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider