Kørte jeg taxa- begge veje, da Falck havde travlt (det er fredag). Og taxi elsker jeg endnu mere, de kommer som regel meget hurtigt.
Nå: Dummekatten HADEDE transportkassen, og var ikke mere syg end, han energisk brugte en masse energi på at kradse sig vej ud, og fik skrabet næsen på gitteret. (Mere syg var han heller ikke!
)
Han kom så i narkose, så dyrlægen kunne rense hans hullede forben (åbenbart brugt som tyggeben), og hun overvejede om, bollerne nu skulle ryge, men fravalgte det, da der var noget betændelse.
Så er jeg glad for, vi ikke så det an, for vores første kat fik det rigtig skidt efter et potebid- med byld og generel infektion. Tro mig: Han var syg og dårlig og meget forpint.
Dummerniksen var blot hævet, og havde energi til at være utidig overfor de andre.
Meen: Han kan heller ikke tåle narkose...
Så har være kattesitter siden klokken 13.00, nu har han omsider nået vakle-stadiet, som de andre når efter 7 timer normalt.
Her er det vakle- duk!-væk. Repeat.
Det er altså ikke sjovt! Men dyrlægen sagde, at hvis jeg vidste det, så kan de blive indlagt natten over, så jeg slipper for, at sidde brandvagt, så de ikke kommer til skade.
Men det ved jeg jo ikke før, de har været i narkose...
Åh ja og Anton tog hævn ved at knurre som en varulv af Dumme. Ellers tør han vist ikke, så hævnen var sød.
Men jeg troede bare, han skulle have et skud penicillin og have renset sår. (Det var det, der krævede narkose).
Hævelsen er faldet noget, og nu starter 8 sjove dage med "How to give your cat a pill"- heldigvis vil han nu æde dem i leverpostej. Ellers er han champion i at spytte piller ud.