Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Min hund gør og gør og gør og gør.....
Forfatter: 
Dato:  13-03-2019 23:19

Jeg er på grænsen til sindsyge !!! Min hvalp på 6 måneder gør af ALT. Hele tiden. Jeg får hovedpine og bruger det meste af dagen på at få ham til at holde op. Da han var yngre gøede han som en vanvittig , der kunne han gø i timevis uden jeg kunne få ham til at stoppe. Nu gør han ikke længere sådan konstant flere timer i streg, men nu gør han af alle lyde.

 

Jeg blev smidt ud af min lejebolig efter 2 måneder , fik ham da han var 8 uger. Hans gøen var EKSTREM som lille. Han gøede hele tiden, om dagen og natten, trods hvalpetræning, fodersøg, han sover hos mig, han leger med andre hunde, vi har dage hvor vi kun slapper af, dage hvor vi er aktive osv. Han er undersøgt i hoved og røv med røngten og scanning og blodprøve for at udelukke noget fysisk.

 

Jeg er nu flyttet til ny lejebolig, etage ejendom med have til. Han gør hver gang han kan høre nogen i opgangen, hver gang naboen " larmer " med en dør, hosten, skramlen inden ved siden af. Når overboen går over gulvet. Når nogen går forbi ude på gangen, når nogen smækker en dør, en postkasse, en skraldespand osv.

Han gør af ALT når han er i haven, så der er han kun med mig ude, da han ellers bare står og gør og gør af alt han kan se gå forbi, bevæge sig, høre osv.

 

Han gør når han leger med legetøj, han gør når han leger med andre hunde.

 

Jeg har sat matteringen på vinduerne, ellers sidder han og gør som en tosset , af alt der bevæger sig udenfor. Jeg er begyndt at camuflere lyde med musik / radio indenfor, men gider ikke selv hører på det hele tiden.

 

Jeg har forsøgt ALT. Jeg har haft adfærdsbehandler ude for at tilrette lægge vores dag, så han bliver mentalt stimuleret og han har et stort behov for motion også.

 

Han har fået Kalm og zylkene og pt prøver vi serene UM, men det har ikke nogen effekt. Jeg har købt en thudnershirt og giver ham den på om aften, for at få ham til at slappe af, men det virker ikke, det eneste der virker, er at at give ham snor på.

 

Den eneste og mest " effektive " metoder der virker, er at hver gang han gør, så lukker jeg ham ude i gangen i 10-20 sekunder og så ind igen. Dette kan godt gentages MANGE MANGE gange på en dag. Eller har ham i snor indenfor, oftes nødvendig om aften.

 

Vandsprøjt, skæld ud, råben osv virker ikke en skid, men har gjort det i afmagt nogen gange.

 

Han er rigtig dygtig til trick og kan sagtens forstå NEJ, vente, bliv, osv, han elsker andre hudne og alle mennesker og virker generelt ikke bange af sig overhovedet. Men jeg tænker jo at han gør af lydene fordi han synes han skal reagere på dem og være vagtsom ?

 

Han er en coton, puddel og cocker.

 

Hjææææælp !!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan er han, bortset fra gøen?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2019 07:52
Hvordan er han, altså bortset fra at han gør??

Og hvordan er du?
Hvor gammel er du, hvor vant er du til hunde/ hvor meget erfaring har du, hvad laver du i din hverdag?? Hvor meget er du hjemme? Hvorfor holder du hund? Hvordan holder du hund?

Min første tanke var, at den er utryg og derfor gør meget.
Men hvis den er tavs og tilfreds, når den er udenfor, så er det måske bare stimulerings niveauet / måden der er gal??

Jeg vil gerne kommentere med brugbare råd, men jeg mangler et mentalt billede af, hvem du og hunden er.
....
Det gode er, at problemadfærd som gøen ofte er en reaktion på livsvilkår og ikke kropslig sygdom.
Dvs det er nok menneskets håndtering af hunden - og det er skønt, for så har mennesket også magten til at ændre på det!
Man skal bare gennemskue hvordan...

....
Hvis du virkelig har prøvet alt/ eller ikke har kompetencerne til at se, hvad der mangler at blive gjort, ville jeg i dit sted finde et pålideligt internat og tale om omformidling, før du bliver så frustreret at du bestiller tid til aflivning hos dyrlægen.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider