Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Sikkerhedsafstand?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2016 10:05

Hvad vil i mene er sikker afstand fra bolig til befærdet vej?

~ Anette

vind-alarm-danmark.eu

Eventyr hest på 2 år sælges.

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan sikker?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2016 16:23
Hvordan bolig?
Hvordan befærdet?
Hvordan sikker?

Jeg kan ikke huske at have set et hus, hvor jeg tænkte, at jeg ville være bange for trafikken, hvis jeg boede der.

Men tænker du luftforurening ved indfaldsveje, så gør det en stor forskel bare man bor i anden husrække...

Hvis du insisterer på at lade dyr gå frit uden hegn, så lyder det derimod hurtigt kritisk farligt...
😜

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-05-2016 19:11

hvis katten ikke er neu så kan en hankat rende 10 km pr dag. hunkatten ca halvdelen

men er man virkelig glad for sin kat så laver man en løbegård. har selv 2 meter ud til en mega trafikkeret stor vej, og mine har fået en kæmpe løbegård. har så også 14 rovdyr.

andre vælger at få indhegnet deres have.

2
0
Svar på denne tråd

Sikkert
Forfatter: 
Dato:  13-05-2016 23:13

Bolig, altså et hus man bor i, på landet?

Befærdet som i en slags hovedevej..

Sikker som i, min kat går nok ikke SÅ langt væk når den er snittet. :) Men hvordan kan det lyde kritisk og farligt når du ikke kender afstanden???

Lige nu har vi ca. 2 km til rimelig befærdet vej, og 700 m til mindre befærdet vej... og bor tæt på stille vej (stortset kun landbrugs redskaber, post, skraldemand og naboer.)

Vil ikke have kat i voliere eller løbegård ej heller høns eller hunde der skal leve deres liv bag tremmer!

~ Anette

vind-alarm-danmark.eu

Eventyr hest på 2 år sælges.

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

0
2
Svar på denne tråd

sssssssssss
Forfatter: 
Dato:  14-05-2016 22:17

Jeg tror desværrre ikke der er sikkerhedsafstand .. :/ Vi boede inde i en lille by hvor folk kørte igennem som var det motorvej, der boede vi i to år uden at vores kat kom galt afsted, vi boede 2 meter fra vejen.. Så flyttede vi på landet her er 600 meter til nærmeste vej, der gik CA 3 måneder så blev han kørt ned ( han var også `"snittet" )

Jeg vil heller ikke bure vores kat og hund inde, vi har en hunkat nu, hun har end ikke været uden for havens grænse ( gudskelov)

Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd

Begrebet sikkerhedsafstand...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2016 20:21

eksisterer ganske rigtigt ikke i den sammenhæng - desværre.

Vi bor på en blind vej, hvor der ud over vores ejendom ligger 6 andre parceller, incl. et sommerhus der sjældent er beboet.

Ud af de 5 katte, vi har haft mens vi har boet her, er 2 blevet påkørt - inden da boede vi i 9 år op ad en stærkt trafikeret vej, og vores daværende kat klarede frisag.

Hun var så heller ikke blandt de ramte hernede, men generelt tror jeg, at det i højere grad er et spørgsmål om kattens evne til at begå sig i trafik - og ikke mindst om noget så ukontrolabelt som held eller uheld...

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Findes ikke
Forfatter: 
Dato:  16-05-2016 19:05

Vi bor 300 m fra en mindre trafikeret vej og har fået kørt et par stykker ned. Men generelt har steriliserede hunkatte den laveste frekvens af at gå på walkabout. Har dog en der de fleste somre har været væk 2-3 uger. Resten af tiden er hun ikke mere end 50 meter fra huset.

Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider