Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Nabo til hundekennel?
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 11:02

Det lader til at vores nye naboer har planer om at etablere en hundekennel. Nu er jeg måske fordomsfuld, men jeg frygter lidt noget med hunde, der står og gør i timevis.

Såvidt jeg kan læse mig til kræver det tilladelse hvis de har mere end 4 hunde, men afstandskravet er kun 100 m til nabobebyggelse i landzone og det er ikke noget problem ude på landet hvor vi bor.

Er der nogen, der har erfaring med at være nabo til en kennel? Jeg håber jo meget at det er mig, der bekymrer mig for meget.

* Be poor, be happy, own a horse *

WrapKONGEN - kvalitet til din hest

0
0
Svar på denne tråd

bum bum..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 12:15

Øv bøv for jer siger jeg bare - alt efter hvilke hunde det er og hvilken vindretning i bor i ;)

Vi bor på landet - og det første hus på vores vej, ca 2-3 km fra os blev sat i stand og der blev brugt mange penge på at lave det om, så de kunne have en hundepension.

De fik så godt nok afslag pga et eller andet noget, eller erhversdrivende agtigt, så det blev aldrig, de solgte det igen.

Men(!) der ligger tilgenegæld en hundepension yderligere 1,5 km længere væk, på den anden side af år og skov, og jeg siger dig de larmer de hunde de har :(

De ligger til vest for os, og når der er lidt god vind, så høre vi rigtig meget glammen om sommeren når de har fyldt op og folk er på ferie.

Der har vist været noget indsamling og noget klager, men der skal vist en del til, for at stoppe sådan en omgang.

vi har vænnet os mere eller mindre til det, det er bare rigtig tit om aftenen når man skal i seng de larmer, eller der ligger man ihvertfald mærke til det.

Men det kan jo være i er heldige at jeres naboer har et fornuftigt syn på sagerne, og ikke har hundene glammende i bure uden for, en kennel kan jo sagtens bestå af et par gode tæver, og hvalpekuld engang imellem.

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

Skrækhistorier
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 13:13

Uha, ja det var jo lige præcis den slags jeg var bange for at høre.

Naboerne er ikke flyttet ind endnu, så jeg ved ikke hvordan de er, men jeg håber da de har et fornuftigt forhold til det hele.

0
0
Svar på denne tråd

Der er nu lidt regler
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 16:59

Jeg er nu ret sikker på at der skal være 200m afstand, ikke at det hjælper meget. Derudover skal de jo søge landzonetilladelse (altså tilladelse fra kommunen) når de vil drive erhverv og så skal det i nabohøring..

Jeg har en bekendt der fik afslag pga. noget med afskaffelse af afføringen..

Julie

Frederik 07.11.2001

Cirkeline 24.04.2008

Termin (Alfred) 18.04.2011

0
0
Svar på denne tråd

Regler
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 17:36

Julie -> såvidt jeg kan læse mig til gælder de 200m i byzone, i landzone er det 100 m.

Nå, vi venter og ser, det er jo ikke sikkert de vil fylde hele matriklen med gøende uhyrer :-)

0
0
Svar på denne tråd

Bjæfbjæf
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 19:50

Jeg boede engang (også lidt ude på landet) ca. halvanden km fra en Samojedekennel. Hundene havde mulighed for at gå ud, og det gjorde de altså tit om natten, hvor de så rigtig fik gøet om kap! Så jeg vågnede ganske ofte op midt om natten til en vældig koncert. Det var IKKE særligt fedt!

Så jeg krydser fingre for, at I ikke får problemer med jeres to- og firbende naboer

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 14:39

Man kan jo også sagtens have hundekennel med 2-3 hunde indendørs

Man skal have tilladelse hvis man har over 5 hunde.

Kan jo være de bare skal have kennel fordi man i DKK kun kun stambogsføre 2 kuld hvalpe uden kennelmærke, så slet ikke sikkert du behøver at bekymre dig jo :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 19:11

Mener der skal være længere til nabo .

I landzone der er lyde fra div dyr , men mener man kun må ha 2 tæver ( der er "klar til hvalpe ) og max 5 hunde .

Men gå ind på dkk side eller dyrenesbeskyttelse dek kan du læse det hele .

Vi har også kennel (har 2 hunde nu , har haft 5 ) man skal ha kennel navn for at avle (racehunde )

Schæfer tæve født 13.9.09 sælges ;O)

En RIGTIG hund er en schæferhund ;O)

www.lakimo.dk

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 19:33

nu kommer det jo andet på racerne ja... Og det skal siges at det er schæfere de har - det ligger vel 2 km væk fra svigermors hus- men alt efter vinden mv hører man dem gaaaaanske tydeligt desværre

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

200 meter og 300 meter
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 11:49

Jeg har selv haft hundepension og kender derfor reglerne ret godt. afstandskravene siger 200 meter til nærmeste naboer i landzone og 300 meter i byzone.

Jeg havde kun en lille pension med plads til 9 hunde og jeg har sjældent haft problemer med gøende hunde her hos mig. Vi er meget glade for vores naboer og ville gerne bibeholde det gode naboskab og har derfor tit spurgt ind til om de kunne høre larm hernede fra osv. Og hvis jeg havde nogle hunde der gøede meget når de var ude, som regel i leg, så prøvede jeg så godt jeg kunne at passe det ind med at jeg ikke luftede dem når jeg kunne se barnevognen stod uden for nede hos dem, da jeg så vidste at deres dreng lå og sov.

De har aldrig været generet af os sige de og har sjældent kunne høre hundene hernede, nu er der også ca. 500 meter ned til dem, men vi har nogle andre naboer som ligger et stykke bag os (ca. 600 meter fra os og 700 meter fra naboerne) og de har 2 shæfere der går i hundegår og dem er vores naboer mere generet af end de var af vores pension. Men de gør også en del og meget højt og så er det tit på ukristelige tider om morgenen (kl. 5 foreksempel).

Så bare fordi det er en kennel, behøver det ikke at larme mere end en alm nabo med hunde

Men jeg kan nu sagtens forstå din skeptis, jeg ville også meget nødig selv være nabo til en pension eller kennel med megen larm og det var også derfor det var så vigtig for mig da vi selv havde pension, hele tiden at have en dialog med naboerne, for at vide om vi var til gene eller ej.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider