Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 store stykker tørkost
Forfatter: 
Dato:  19-09-2015 22:14

Er der nogen som ved hvilken kattefoder jeg skal gå efter hvis jeg skal have noget med store stykker hvor kattene er tvungen til at tykke.

 

Jeg har prøvet at mærke på det foder til MCO, men synes at de også er lidt for små.

 


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-09-2015 23:49

har du evt prøvet

www.petworld.dk/kattefoder/ kingsmoor-pure-kylling-kattemad- 5708487000920

 

den til store katte er rimelig store



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 12:59

Olivers petfood, der kan du vælge størrelse på pillerne til det meste af deres foder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 store foderstykke
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 14:35

Du skr at du har prøvet foder til MCO...fra hvilket firma?

 

De største foderpiller jeg har kunne finde er maine coon tørfoder fra royal canin, og dem synes jeg er helt fine. Jeg har en maine coon og hun tygger dem fint, har i en periode været i tvilv om de for store til min norske skovkat, men da hun selv nu hvor hun 8 år får ros af dyrlægen for hendes fine tænder og jeg ikke har kunne finde nogle der var lidt mindre end dem jeg bruger nu, men større end dem der er i royal canins norske skovkat, forsætter jeg med de samme.

 

Hvor stor en kat har du?


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 tørkost
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 22:35

Det er RC til MCO jeg har prøvet at mærke på og synes de er for små.

 

Jeg har en PER og en MCO og vil gerne have stykker så store som muligt så de kan tygge deres foder.

 

Faktisk har jeg til hundene også valgt nogen kæmpe stykker (som kattene får lidt af også) og det til trods for at det er 2 små hunde jeg har.

 

Jeg tror at det renser deres tænder bedre at få lov til tygge i store stykker samt at de får en bedre mæthedsfornemmelse, samtidig går det noget langsommere at spise så de kommer ikke til at sluge deres mad med efterfølgende opkast.

 

Jeg vil helst have noget foder jeg enten kan købe hos dyrlægen eller hos zooplus.


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-09-2015 23:23

den eneste jeg har kunne finde er denne

www.zooplus.de/shop/katzen/ katzenfutter_ergaenzung/ zahngesundheit/futter/411585

 

den er kun lidt større end Rc´s



0
0
Svar på denne tråd
 
 Min får
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 08:37

James wellbeloved oral health (i hvert fald noget med oral i navnet). Det er fine store piller.

 

Synes nu han havde bedre tænder, da han spiste orijen 6 fish. Orijen har ellers meget små piller.

 

Hvis du virkelig vil give noget, der er godt for tænderne så giv dem tørfisk.

0
0
Svar på denne tråd
 
 store stykker
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 09:33

jeg fodrer med den som der linkes til - Smilla Adult XXL.
og jeg synes faktisk de virker mærkbart større end RC's, som jeg kender en anden der bruger.

 

jeg har så bare helt almindelige katte, dog ikke så små.

før synes jeg også de ofte slugte foderet og nogle gange forslugte sig, så den ene kastede op, men det gør de sjældent nu.
dog giver det flere knuste stykker som ligger tilbage i madskålen til sidst, fordi de jo netop knaser pillerne.

 

jeg køber dem også hos zooplus.de

 


"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd
 
 maine coon
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 22:49

Jeg endte med at købe RC MCO efter at have skimmet hvad der var i fodret, der var der nogen ting i RC som jeg prioterede.


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider