Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Min mave/tarm hund vil ikke spise
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 16:17

Hej

jeg er i syv sind.....

jeg har en lille dværg puddel som har haft diarré i 2 måneder og er ordineret special kost - hverken skånekost i våd eller tør foder vil han røre.

alle de forskellige digestive gastro tørfoder jeg har købt vil han heller ik røre....

jeg skal lege maden i ham ved at kaste de og så lade som om jeg selv vil ha det...

det holder jo ik i længden da han skal ha lidt 3 - 4 g dagligt og jeg har jo også et arb jeg skal passe.

kylling/ris vil han ik ha - kylling/ris med boullion vil han ik ha hans madskål er taget og blir stillet frem 3 g dagligt i 15 min - rør han den ik så tar jeg den væk - den står et roligt sted

han har stadig intet rørt i 1 1/2 måned fra skålen

trods forskellige varianter af special mave/tarm hund kost. Han må ik få alm foder mere - før han blev syg fik han fra mærket orijen som sku være på hundens præmisser men det har han heller aldrig sådan helt dykket i men spist når han så han ik fik andet...

jeg har aldrig givet ham menneske mad som regular kost men har indimellem lavet en halv hakkebøf uden salt og peber og skåret den i tern og smidt ud på græsset så han ku søge - og detsamne med kylling.

kogt kylling er han osse nu blevet træt af - han viser tydeligt at appetitten ik fejler noget når det kommer til hva vi spiser men det må han absolut ik få pt.

Han er stadig i behandling og undersøgelse hos dyrlægen da han stadig ik er fit for fight og har tabt sig og viser tegn på lidt maveonde indimellem hvor han går rastløs rundt i haven og stopper op og rejser sig og går rundt igen og står stille - han bøjer ik ryg men han har det ik godt. Dette gør han ik hver dag men ca hver 3 - 4 - 5 dag.

Tror måske det er efter jeg har fået en lille håndfuld foder i ham så får han det sådan ca 1/2 time efter.

Han vil stadig lege og løbe efter bold men bare ik spise - hjælp - hva gør jeg - har osse prøvet ris/ torskerogn men nej - men det er osse det alm våd eller tør special digestive/gastro foder han helst skal ha ....

har i nogen ide til at gøre det spændende - jeg har prøvet at bløde det op - gik heller ik - måske nogen ved et super trick eller kender til et prima foder produkt til mave/tarm/ bugspytkirtel/ hund.

Vh. Susan og på forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

prøv at se her
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 19:09

www.zooplus.dk/shop/hund/ hund_fodertilskud/mave_tarm

det skal lige siges at det oftes er billigst på den tyske side

0
0
Svar på denne tråd

bare et andet forslag
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 19:12

jeg har en kat på 4 kg og han nøjer også med dårlige mave til trods for div skånekost

han får 3 dråber Mercurius bijod.comp. hver dag og har været på det nu i en lille uge, og allerede nu har han fået bedre mave.

0
0
Svar på denne tråd

Mave tarm hund
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 21:06

Hej

og tak for rådet - har dog købt det meste af al fodret på zooplus....

0
0
Svar på denne tråd

Mave tarm hund
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 21:07

Hej

tak for rådet - hva er dette middel og hva sku det gøre?

vh Susan

0
0
Svar på denne tråd

Maveonde...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2015 23:18

Jeg har selv haft en hund med problemer med maven, som også gik fra alt foder. For vores hjalp det ikke at tilbyde foder tre gange dagligt og så fjerne det igen. Det betød kun at hun absolut intet spiste. Vi skiftede i samråd med dyrlægen over til Royal Canin Gastro Intestinal, som er et foder til hunde med maveproblemer. Tørfoderet faldt som det eneste i hendes smag, og vi brugte også dåsefoderet af samme type til at komme oven på maden og på den måde få vækket appetitten endnu mere. Vi prøvede også andre typer skånekost fra dyrlægen, men det spiste hun intet af.

Vores hund fik meget ofte kvalme, hvilket betød at hun intet ville spise. Ofte var det hvis hendes mave var tom for længe hun fik kvalme og kastede galde op. Problemet var at når hun først havde fået kvalme, nægtede hun at spise. Jeg blev nødt til at "tvangsfodre" hende med foder, så hun kunne få noget i maven. Det var ofte kun en håndfuld vådfoder jeg fik hende til at spise ved at lægge det ind i munden på hende og fik hende til at synke det. Men det fik maven igang og hjalp på appetitten, så hun selv begyndte at spise efter et par minutter.

Foderet hjalp maven til at falde til ro, og vi har stille kunne skifte hende tilbage til et normalt foder. Hun fik RC Gastro Intestinal i ca. et halvt år, før vi skiftede tilbage til normalt foder.

Har I fået tjekket hunden for giardia og orm?

0
0
Svar på denne tråd

Snapseglas metoden
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 23:10
Intet er nævnt om årsagen til diarré, men vi antager korrekt udbredt og behandling.

Som menneskelæge ser jeg regelmæssigtat folk efter mavesygdom ikke har appetit, måske rest af kvalme osv.

Så spiser man ikke nok, for det er rarere ikke at putte et fuldt måltid i maven. Uden mad og drikke bliver man træt, mat, ingen energi. Og så spiser man endnu mindre.

Jeg havde brugt snapseglas metoden. Dvs magter du ikke at tømme et helt glas, så tøm bare et snapseglas. Og et til. Og så liige...

Giv hunden små overskuelige portioner. Små nok til at den kantømme skålen. Mange små portioner. Måske del op i 6 til 10 portioner!

Det er meget mere overskueligt for en mave der skal arbejdes i gang.
Med tiden kan du give større og færre portioner igen.
1
0
Svar på denne tråd

Mave/tarm hund
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 16:06

Hej

jeg må KUN give i små optioner flere gange dagligt for ikke at forskrække maven - han er frisk og legesyg som jeg skrev i indlægget - jeg har alle gastro / intestinal/digestive foder i flere mærker - det sidste jeg nu har fået fra dyrlæge er hypoallergenic - han vil ik ha det! Har ingen appetit for noget af det foder han er blevet ordineret men viser tydelig at han vil ha det jeg spiser - jeg mangler råd for hvordan jeg kan få det foder han er ordineret i sig - har også diverse vådfoder af de samme mærker har givet det hver for sig og har prøvet at blande men intet har virket. Jeg vil ha hjælp til at vække hans appetit for sit special ordineret foder som han KUN må få

0
0
Svar på denne tråd

Mave/tarm hund
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 16:15

Hej

ja han er tjekket for div bacc og vira på lab i Tyskland og han fik for en sikkerhedsskyld antibiotika for gardia inden svaret derfra og det viste sig ik at være tilfælde - dog havde han i for store mængder af en bacc der SKAL være i tarmen men bare for mange af dem så den fik han antibiotika for - mit problem er manglende appetit for det foder der ham ordineret - han viser tydeligt han har for menneskemad men det må han pt under alle omstændigheder ik få.

jeg mangler ideer til at få et gastro/digestive/intestinal/ hypoallergenic foder i ham - en hund spiser jo med næsen og det lugter åbenbart ik godt al den special foder i forskellige mærker jeg nu indtil videre har prøvet....

0
0
Svar på denne tråd

Ideer?
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 23:34
Jeg ville dele op i små portioner.
Små nok til at han ikke er mæt og absolut ikke proppet, når skålen er tom.
Kan han spise 1.5 dl pr måltid, så giv ham 1 dl!

Er der slet intet duftende han må få?
Fx vend et par af foderpillerne i tunvand?
Åben dåse. Smid tun på dit rugbrød. Hæld tunvand over foder og hæld væde fra turen ud af foder skålen?
Han ser og lugter at du spiser det samme. Det er ikke mange gram tun fra tun i vand han får ind, kun lugten.
Eller, server i emballage fra pålæg. Smør en mad af det sidste leverpostej, giv foderet i leverpostej bakken. Dufter godt, illusion af i deler, men igen, det er jo ikke mange gram.
0
0
Svar på denne tråd

Walter
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 21:29

fik hjerte og lungeorm da han var 1 1/2 år. Han var så syg, de troede han ville dø. Han brækkede sig tit fordi han ikke kunne få vejret. Efter det havde vi 2 1/2 pr med en hund, som spiste ca 20 stk tørkost om ugen. Han nægtede at spise mere, og dyrlægen sagde at han nok skulle spise, hvis han var sulten. Vi prøvede ca 20 forskellige mærker hundemad, til vi en dag fik nok. Så købte vi det billige fra bilka til 35 kr for 5 kilo, og nu er vi oppe på 200gr tørkost om dagen. Dyrlægen sagde det var psykisk, men at han begyndte at spise fordi det er lækkert. Nu får han sin tørkost hver dag, og har det stående så han kan spise hvis han vil. Den er aldrig Tom længe, da vi ikke vil nægte ham mad. Han er en dansk/svensk Gårdhund og vejer 9,6kg

0
0
Svar på denne tråd

Mave/tarm hund
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 16:20

Hej

tak for rådet - det lyder som gode ideer det vil jeg prøve :-). Har får dog kun små optioner - råd fra lægen - skal bare ha det i ham

tak

0
0
Svar på denne tråd

Kræsen hund
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 23:07

Med vores kræsne hund er det bedste trick til ting han ikke vil spise, at hælde det op i kattens skål, sige nej det er missens, vende ryggen til og lade ham stjæle det fra katten.

Virker dog kun når katten er ude eller det er noget han ikke vil have - ellers får hunden ikke lov at stjæle fra ham.

Måske kan du have tørpillerne i en skål på bordet og så give ham maden fra bordet. Så han tror det kommer fra jeres måltid.

Ellers blander der vi tørfoderet med lakseolie, leverposteg eller vådfoder. Typisk kvalitetsvådfoder.

Mon ikke det rigtige foder findes? Min allergikat med sindssygt sart mave kunne kun spise orijens 6 fish til katte. Det holdt hans mave i ro og forhindrede udslæt og mat pels. I en periode fik den også tilskud af husk, der også gav maven ro.

Kan godt huske hvor fistrende det er bare at købe og købe forskelligt foder - i håb om at finde lige det der fungerer.

0
0
Svar på denne tråd

Rocco vådfoder
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 23:20

Vil i øvrigt lige anbefale Rocco vådfoder - det er markedsført som et fuldfoder, er ret billigt og vores ret kræsne hund elsker det. Fodrer med det og James Wellbeloved tørfoder. Alt sammen til sensitive maver og med single protein, der skulle være godt mod allergi osv. Du kan jo evt. få din dyrlæge til at kigge på foderet. Tænker Rocco sensitive blandet i hans tørpiller måske kunne være en idé.

Ellers er det også porta21, der bruger meget rene produkter - hvilket typisk er ret godt til de sarte maver.

t.zooplus.co.uk/shop/dogs/ wet_dog_food/rocco

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider