Hej
jeg er i syv sind.....
jeg har en lille dværg puddel som har haft diarré i 2 måneder og er ordineret special kost - hverken skånekost i våd eller tør foder vil han røre.
alle de forskellige digestive gastro tørfoder jeg har købt vil han heller ik røre....
jeg skal lege maden i ham ved at kaste de og så lade som om jeg selv vil ha det...
det holder jo ik i længden da han skal ha lidt 3 - 4 g dagligt og jeg har jo også et arb jeg skal passe.
kylling/ris vil han ik ha - kylling/ris med boullion vil han ik ha hans madskål er taget og blir stillet frem 3 g dagligt i 15 min - rør han den ik så tar jeg den væk - den står et roligt sted
han har stadig intet rørt i 1 1/2 måned fra skålen
trods forskellige varianter af special mave/tarm hund kost. Han må ik få alm foder mere - før han blev syg fik han fra mærket orijen som sku være på hundens præmisser men det har han heller aldrig sådan helt dykket i men spist når han så han ik fik andet...
jeg har aldrig givet ham menneske mad som regular kost men har indimellem lavet en halv hakkebøf uden salt og peber og skåret den i tern og smidt ud på græsset så han ku søge - og detsamne med kylling.
kogt kylling er han osse nu blevet træt af - han viser tydeligt at appetitten ik fejler noget når det kommer til hva vi spiser men det må han absolut ik få pt.
Han er stadig i behandling og undersøgelse hos dyrlægen da han stadig ik er fit for fight og har tabt sig og viser tegn på lidt maveonde indimellem hvor han går rastløs rundt i haven og stopper op og rejser sig og går rundt igen og står stille - han bøjer ik ryg men han har det ik godt. Dette gør han ik hver dag men ca hver 3 - 4 - 5 dag.
Tror måske det er efter jeg har fået en lille håndfuld foder i ham så får han det sådan ca 1/2 time efter.
Han vil stadig lege og løbe efter bold men bare ik spise - hjælp - hva gør jeg - har osse prøvet ris/ torskerogn men nej - men det er osse det alm våd eller tør special digestive/gastro foder han helst skal ha ....
har i nogen ide til at gøre det spændende - jeg har prøvet at bløde det op - gik heller ik - måske nogen ved et super trick eller kender til et prima foder produkt til mave/tarm/ bugspytkirtel/ hund.
Vh. Susan og på forhånd tak