Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Arion hundefoder
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 20:02

Hej :-)

Jeg er interesseret i at høre, hvilke erfaringer I har med Arion hundefoder.

Jeg overvejer at skifte over til Arion med kartofler og kylling til min dalmatiner på 5 år, der desværre ikke er så madglad og lige til den tynde side.

Håber at høre Jeres erfaringer.

Lige et billede af dyret:

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Vores har
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 19:16

Dejlig plet hund du har dig.

Vores vapser er opvokset på Arion lige fra avler og til nu (2 år til sep). Han får desuden tilskud af lakse og fårefedt, samt pemikan ved ekstra hårdt arbejde.

Han er en Breton, som bruges til markprøve altså meget intensiv.

Han ser hammer godt ud (muskuløs og blank) og har nok energi, men vi har haft svært ved at holde huld på ham. Så slemt, at vi har måtte spørge til råds hos erfarne avlere og trænere :-(

Så nu prøver vi noget nyt foder for at se om han fungerer bedre på andet. Han SKAL fedes op, da han skal til udstilling om ca en måned eller to, og prøvesæson'en er jo på pause. Så her kommer der også svinefedt på menuen. Adr.. men det skulle virke.

Det er ikke sikkert at det skyldes Arion, at han ikke kan holde huld. Han forbrænder bare ekstemt meget. Og så er han lidt kræsen, så han gider ikke altid spise op. Mega træls, når de skal fedes op.

Jeg kender dog mange, som er glade for mærket, og sværger kun til det. Vi vil bare prøve noget andet.

Men man bliver nødt til at prøve sig lidt frem, til man finder lige dét, som hunden fungerer optimalt på.

Og lige et blærebillede af vapseren kommer selvfølgelig også..

Billede

Billede

Venlig hilsen

Mia F.

Do not corner something that you know is meaner than you.

...

1
0
Svar på denne tråd

Tak for svar!
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 11:50
Tak for et godt og brugbart svar! Og sikke en flot hund! Elsker aktive hunde, der dog også kan dase og slappe helt af.
Jeg tror jeg prøver at skifte langsomt over til arion. Har haft en smagsprøve med hjemme, og vores kræsne hund er helt vild med det :-)
Her gives lakseolie oveni foderet en gang om dagen, og der fodres tre gange om dagen, da han ikke vil spise ret meget af gangen. Ville gerne kunne nøjes med at kunne give to måltider.

Atlas er heldigvis ikke alt for tynd, men hofteknoglerne og ribben er altså for tydelige! Han er flot i pelsen og meget muskuløs.

Kan man regne med mængdeangivelserne opgivet af arion?
0
0
Svar på denne tråd

velbekomme
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 13:15

Nu kan jeg ikke huske, hvad de anbefaler af mængde.

Vores får 300 g pr dag af produktet til high performance hunde.

Han vejer knap 16 kg nu. Han er nede på 15 kg, når han er i absolut top jagt form.

Vi kan så kun give ham én gang om dagen. Hvis vi deler op af flere gange, går han helt fra foderet. Sjovt som de er forskellige :-)

Do not corner something that you know is meaner than you.

...

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 16:09
Så skal vores nok have det anbefalede (380 gram), han vejer 27 kg.

Ja, hvor underligt :-) vi har også prøvet mad ad libitum, og der spiste vores slet ikke.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar!
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 20:48
Dejligt med endnu en synsvinkel! :-)

Lige pt fodrer vi med kingsmore, som jeg desværre ikke synes fungerer så godt.

Da vores hund er dalmatiner, anbefaler vores dyrlæge et proteinindhold på Max 25%, da de ellers har ment ved at danne urinsten. Det er egentlig derfor, jeg har kig på arion, da der er meget kartoffel i. Hvad siger du til kartoffel som "opfedning"?
0
0
Svar på denne tråd

Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 15:47

Personligt er jeg ikke vild med foder med korn i, ris der i blandt, men for nogle hunde fungerer det jo.

Der er iflg. dem jeg køber foder hos, forskel på kartoffel og sød kartoffel - lige nu kan jeg ikke huske den tekniske forklaring, men noget med stivelsesindhold etc.

Mine får pt. Essentials, men jeg tænker at måske Wolfsblut også kunne være en mulighed for Jer, i og med der er så stort et udvalg af varianter og dermed til at finde et med et højere energi-/fedtindhold og måske ikke så højt protein indhold? Der er mange muligheder afhængig af variant og behov og dermed også smagsvarianter - mine var vilde med det og spiste godt af det, ligesom de gør med det de får nu.

Skulle jeg finde nyt foder ville jeg stadig holde mig til noget uden korn, ris, majs og "benmel" eller kødbenmel osv. - og biprodukter.

Jeg har brugt Arion en overgang, hundene trivedes på det men de blev helt klart pænere i pelsen, ligesom at ham med hudproblemer blev kønnere, af et foder uden korn mv. - ligesom at min ene hanhund, som godt nok suger al farve til sig, blev fuldstændig lyserød af Arions laksevariant! (Så meget at nogle spurgte om han var en cairn for han lignede da bestemt ikke en westie, hrumpf :P )

Ellers er der jo alternativt altid råt - og med fedt tilsat. Fedt kan jo også gives sammen med tørfoderet :-)

Jeg har en tæve som alle dage har været til den tynde side, næsten uanset hvad vi så har gjort - de tidspunkter hun vægt- og huldmæssigt har været bedst i stand har faktisk været mens hun har haft hvalpe, især lige efter :-) Men hun er faktisk blevet RIGTIG flot på Essentials, vejer 1kg mere end hun plejer - hvilket klæder hende. Essentials virker lidt mere drøjt i brug end tidligere mærker jeg har prøvet og med en hund som er småtspisende i tørfoder (og flår snacks ud af hånden på en) er det fantastisk. De har også en højenergi-variant, som måske var egnet til en meget aktiv hund med svært ved at holde huld?

Rollo

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider