Personligt er jeg ikke vild med foder med korn i, ris der i blandt, men for nogle hunde fungerer det jo.
Der er iflg. dem jeg køber foder hos, forskel på kartoffel og sød kartoffel - lige nu kan jeg ikke huske den tekniske forklaring, men noget med stivelsesindhold etc.
Mine får pt. Essentials, men jeg tænker at måske Wolfsblut også kunne være en mulighed for Jer, i og med der er så stort et udvalg af varianter og dermed til at finde et med et højere energi-/fedtindhold og måske ikke så højt protein indhold? Der er mange muligheder afhængig af variant og behov og dermed også smagsvarianter - mine var vilde med det og spiste godt af det, ligesom de gør med det de får nu.
Skulle jeg finde nyt foder ville jeg stadig holde mig til noget uden korn, ris, majs og "benmel" eller kødbenmel osv. - og biprodukter.
Jeg har brugt Arion en overgang, hundene trivedes på det men de blev helt klart pænere i pelsen, ligesom at ham med hudproblemer blev kønnere, af et foder uden korn mv. - ligesom at min ene hanhund, som godt nok suger al farve til sig, blev fuldstændig lyserød af Arions laksevariant! (Så meget at nogle spurgte om han var en cairn for han lignede da bestemt ikke en westie, hrumpf
)
Ellers er der jo alternativt altid råt - og med fedt tilsat. Fedt kan jo også gives sammen med tørfoderet 
Jeg har en tæve som alle dage har været til den tynde side, næsten uanset hvad vi så har gjort - de tidspunkter hun vægt- og huldmæssigt har været bedst i stand har faktisk været mens hun har haft hvalpe, især lige efter
Men hun er faktisk blevet RIGTIG flot på Essentials, vejer 1kg mere end hun plejer - hvilket klæder hende. Essentials virker lidt mere drøjt i brug end tidligere mærker jeg har prøvet og med en hund som er småtspisende i tørfoder (og flår snacks ud af hånden på en) er det fantastisk. De har også en højenergi-variant, som måske var egnet til en meget aktiv hund med svært ved at holde huld?