Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

En forspørgsel..
Forfatter: 
Dato:  13-03-2015 19:56

Kære alle herinde. Jeg har en forspørgsel. Jeg ved ikke helt om det er comme il faut at lave dette oplæg, såfremt det ikke er, må det slettes af adm. Nogle af jer har måske læst lidt om mit hvide hundehelvede... En dejlig hund jeg er blevet alenemor og jeg har bare slet ikke tiden til ham mere...ikke så meget som han har behov for any hur.. derfor tænker jeg ( efter snart to år med mange forsøg på omlægning af dagsplan, samt bønner om flere timer i døgnet) at et andet hjem måske er den bedste løsning.. jeg har forsøgt mig med "formidlingsgrupper" men rammer åbenbart den forkerte målgruppe hele tiden... Folk der ser en smuk hunni og måske ikke tænker så meget over behov for aktivering etc. Det er sådan en tung beslutning og jeg er så enormt kræsen med evt. ny familie.. Derfor denne forespørgsel, for om i noget fora, må HN da være stedet hvor nogen måske kender nogen med plads, tid og hjerterum til en hund med behov for aktivering! Ikke en lejlighed, ikke et stressfyldt sted men et sted med plads til en "spids" personlighed...han er virkelig verdens mest kærlige vuf og jeg er sgu lidt på mine sidste reserver....og så trækker man jo på alle mulige løsningsemner..derfor; kender du nogen med lyst til en hund som min, har du et super godt råd eller noget andet godt at sige? Kom med det by all means! På forhånd tak!

Billede

1
0
Svar på denne tråd

En spids
Forfatter: 
Dato:  20-03-2015 16:58

Nu er en spids jo en ret bred betegnelse. Kan du ikke skrive noget konkret om hunden, i stedet for blot omkring problemer med tid osv.? Ellers er det jo svært at vurdere om man kan have eller kender nogen der kunne være interesserede i sådan en hund.

1
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  20-03-2015 18:48

Jo, det kan jeg da i hvert tilfælde.. Han er snart fire år gammel, blanding af samojedespids, islandsk fårehund og japansk spids. Det er i høj grad den islandske, der dominerer hans sind. Han er meget følsom, meget kontaktsøgende og ret vokal... Han "taler" og kan finde på at gø hvis han er stimuleret utilstrækkeligt. Han er kastreret og derfor madglad. Grundet kastrering er han ca fire kg for tung. Han er vant til at løbe ved siden af cykel, følge med på løbetræning og er særdelses dygtig til indkald. Han kan finde på at gø af andre hunde når han er i Line men er klikkertrænet og kan afledes relativt let af erfaren linefører. Han har absolut ingen problemer med at at være alene hjemme og er let at have med i bil, tog etc. Han er fra et privat opdræt på landet...

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider