Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Hund alene hjemme
Forfatter: 
Dato:  08-03-2015 18:07

Hvor længe vil i mene en hund må være alene hjemme i hverdagene? Normalt har min kæreste været meget hjemme ved hunden og han har kun haft få dage alene i en 8-9 timer. Nu valgte min kæreste så i fredags at slutte forholdet meget brat, det betyder jeg står alene med hunden.

Jeg bor 1 times kørsel fra mit arbejde og er jo derfor afsted en del timer hver dag. Det betyder at hunden skal sidde alene ca. 10 timer om dagen, medmindre jeg arbejder hjemme.

Jeg har måske mulighed for at tage ham med og sætte ham af hos min moster, så er han hos mig i bilen og hun kommer hjem allerede omkring kl. 15. Men det betyder jo han skal ud at køre hver dag..

Jeg håber at kunne flytte tættere på jobbet, men en lejlighed i Aarhus virker urealisk bare lige at få.

Pt er hunden hos mine forældre, han skal ikke påvirkes af mit humør lige nu, og han kommer først hjem når jeg sikker på at kunne magte det...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis hunden)
Forfatter: 
Dato:  08-03-2015 19:31

kan være alene hjemme i 8-9 timer af og til og du ellers sørger for at den bliver aktiveret, så ville jeg ikke være bekymret. Er det ikke Cavalier du har? Det er jo ikke hunden er avlet til at skulle bruges flere timer hver dag.

 

Jeg er alene og pendler lidt mere end en time til og fra arbejde. Så mine to er også alene hjemme i store dele af dagen og de er meget velfungerende. Jeg er ikke i tvivl om at de foretrækker de dage hvor jeg er hjemme hos dem hele dagen(det ville jeg da også selv), men det er nu sådan vores hverdag er. Samtidigt tror jeg at begge mine hunde stadigvæk kommer ud og oplever mere end en dansk gennemsnitshund.


Camilse

 

Hey, tjek lige min blog og følg med i mit hundeliv :D

camilse2.wordpress.com

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  08-03-2015 20:25

Mine hunde reagerer overhovedet ikke på hvor længe de er alene. Heldigvis kan jeg også ofte arbejde hjemme, men der er altså også dage hvor de er alene længe, hvilket aldrig har været et problem.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 Alene hjemme
Forfatter: 
Dato:  08-03-2015 21:12

Alt over 5 timer er ikke ok.....jeg ville tage ham med, der er vel ikke noget galt i at han skal køre(det ælsker de fleste)

1
10
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 08:43

Det er en cavalier, og han sover gerne det meste af dagen også selvom vi er hjemme... Han har tendens til stress hvis hans hverdag ændres for meget, så er ikke sikker på han vil bryde sig om den lange køretur hver dag... Men jeg kan selvfølgelig tage ham med nogle dage. Håbet er en lejlighed tættere på arbejde..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stress ved ændringer
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 09:35

Hvis han har tendens til at stresse i omskriftelige situationer, og hvis han sagtens kan være alene 8-9 timer uden problemer, så ville jeg ikke vælge at tage ham med til din moster hver dag.

 

Vi har haft min svigermor til at komme og lufte vores hund hver eneste hverdag midt på dagen fra hun var lille hvalp til hun var halvandet år, men jeg har ved video overvågning konstateret at min hun reagerede stresset i tiden efter at min svigermor havde været der for at lufte hende. Hun havde lige sådan en halv time dagens luftetur (som ellers foregik meget stille og roligt) hvor hun var meget urolig og indimellem også ødelagde ting.

 

Nu hvor svigermor ikke kommer længere ligger hun roligt og sover stort set hele tiden.

 

Jeg tror at mange hunde har svært ved at forholde sig til 2 "flokke" og 2 "hjemmebaser".. Men det er kun ud fra egne erfaringer..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alene hjemme...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 18:44

Vores hund er alene hjemme 8-9 timer, 10 dage hver måned. Det klarer hun helt fint og når jeg har video-overvåget hende ligger hun og sover/hviler hele tiden.

 

Hvis din hun er vant til 8-9 timer, tror jeg sagtens den kan klare 10 timer engang imellem. Men jeg ville være ked af, hvis jeg skulle efterlade min hund 10 timer hver dag. Nu du har mulighed for at arbejde hjemme. Er der så ikke mulighed for at du arbejder 6 timer på arbejdet hver og en time eller to når du er kommet hjem?


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det værste..
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 08:15

man kan gøre, er at forlade hunden mere end en gang om dagen.. Har jeg hørt i hvert fald..

 

Hvor længe den er alene hjemme er ikke så betydende, bare den er aktiveret inden du kører og den straks bliver aktiveret når du kommer hjem igen og ellers får opmærksomhed, vil jeg altså ikke være så nervøs..

 

Men det er selvfølgelig ikke optimalt og du bør da klart overveje at finde en lejlighed tættere på dit arbejde eller et arbejde tættere på din lejlighed..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider