Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Importere hund fra England??
Forfatter: 
Dato:  18-02-2015 23:46

Vi har længe ønsket os en staffordshire bull terrier i hjemmet og nu er tiden snart kommet til at virkeliggøre den drøm, MEN...

Hvalpen vil blive født i UK og hvordan er reglerne for at importere sådan en lille en til DK?

Tænker hvilke papirer(Den har FCI stamtavle)og vaccinationer der kræves inden? Samt er der karantæneregler?

Hvis nogen har erfaring med import af hvalp fra UK, må I meget gerne komme med gode råd/dele jeres erfaring, da det er første gang at vi bevæger os ud i køb af hvalp uden for DK ;-)

På forhånd mange tak

Nuuni

0
1
Svar på denne tråd

Fødevarestyrelsen
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 17:49

Prøv at google 'Fødevarestyrelsen import af hund', så kommer der en masse relevante links til bl.a. krav for ikke-kommerciel import af hund, kat og fritte fra andre EU lande.

Der er også trådt nye regler i kraft om unge hvalpe, der endnu ikke er rabies vaccineret, eller som er blevet det, men endnu ikke har opnået immunitet.

Der skal søges specielt, og der er vist en selvbetjeningsløsning. Ellers gælder generelt, at kæledyr skal have et godkendt EU-pas med en gyldig rabies vaccination.

Fødevarestyrelsen har en glimrende side, der hedder 'Rejse med kæledyr', og der kan man taste alle relevante oplysninger ind (hvilket dyr, til hvilket land osv), og så spytter den nok så nydeligt et dokument ud om, hvad man skal være opmærksom på til det pågældende land . Som forholdsvis nyudklækket dyrlæge har jeg brugt den side MEGET, når folk ringer og spørger ("ja, m-hmm, til Ghana siger du... øjeblik *klikke, klikke, klikke*... ja, der skal du være opmærksom på bla, bla, bla..."). Elsker bare den side - den har fået mig til at virke SÅ alvidende en masse gange, he he .

Ellers har jeg ikke lige nogle personlige erfaringer med import af hund.

Rigtig meget held og lykke med jeres nye, lille vaps! Vi vil se billeder, når den kommer!

Venlig hilsen Mitte

3
0
Svar på denne tråd

Så vidt jeg kan
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 19:46

læse mig til er amerikansk staffordshire bull terrier på listen over forbudte racer, og der står også, at de ikke må indføres i DK:

www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/ Sider/Forbudte-hunderacer.aspx

Medmindre der findes andre staffordshire bull terrierer end den amerikanske

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Nu fik jeg læst
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 20:07

lidt mere - og der er så flere forskellige slags staffis Du kan ignorere, hvad jeg skrev tidligere!

Til gengæld vil jeg opfordre dig til at være meget kritisk over for, hvilken kennel/privatperson I køber fra - da jeg boede i England, var der mange sager om folk, der ikke burde have dem. Flere af mine naboer (i byområde) avlede dem også derhjemme (der sad tit "staffi-hvalpe til salg"-sedler i folks vinduer, og der var bestemt ikke plads til hundeavl i de lejligheder...

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd

staff/amstaff
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 11:12

Sine: En staffordshire bull terrier kaldes staff, en amerikansk staffordshire kaldes amstaff, sidstnævnte er forbudt, det er to forskellige racer :)

Og så skal du være opmærksom på, at når/hvis du skal overføre hunden til DKK, så skal hannen (faren) enten været GBCH eller du skal have en attest, hvor der står, at han har 2 normale testikler.

Men ja, fødevarestyrelsen kan hjælpe dig igennem importreglerne, det er slet ikke så svært, som det umiddelbart ser ud til, held og lykke med det!

Mvh Trine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider