Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Grime el. Halsbånd til ged
Forfatter: 
Dato:  26-12-2014 11:13

Som overskriften siger , hvad er bedst når man skal trække med en ged, kan man bruge en fåregrime el. Er det bedre med et halsbånd ?

Hvis nu geden skal tøjres et sted et par timer, for at udrydde brombær eks., er det så bedst i grime el. Halsbånd?

Alle erfaringer modtages med kyshånd

0
0
Svar på denne tråd

Jjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 00:23

Vores gik altid med halsrem/bånd, både tøjret og på tur... hihi vi havde ged og hund som matchede i farverne, når vi gik tur kiggede folk én gang, og så lige en gang mere....

Venlig hilsen

Mie Jensen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 19:17

he he, tror også jeg lige ville vende mig en ekstra gang .

Tak for svar, tror jeg må ud og investere i nogle halsbånd.

0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  31-12-2014 13:25

Nu har jeg kun haft får og ikke geder, men vi havde grimer til når de skulle trækkes, og halsbånd når de stod i tøjr for at græsse. Dvs halsbåndene var mest til vædderne uden for avlssæsonen.

1
0
Svar på denne tråd

Ingen af delene
Forfatter: 
Dato:  01-01-2015 21:44

Jeg synes personligt du hverkan skal vælge grime eller halsbånd. Hvis geden bliver forskrækket/bange reagere den ved at flygte, og hvis den har halsbånd på kan den komme rigtig meget til skade :)
Jeg ville uden tvivl bruge en sele til min ged, og kender også mange der gør det. Bare en normal hundesele :)

0
1
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2015 10:25

kan godt se dit synspunkt, men må sige jeg synes det ville være overkill at købe seler til dem, for at kunne trække dem de 50 m til fold fra stald 2 gange om året.

De skal ikke bruges til at gå tur med.

Med hensyn til seler ved tøjring, så vil jeg faktisk være bange for at de får viklet sig ind i tøjret hvis de står i sele, for der sættes tøjret jo fast på ryggen.

De skulle desuden gerne være så tamme og trygge her på egen grund at de ikke flipper, og oveni er de meget mere flegmatiske end heste og bliver ikke så paniske når de forskrækkes ( min umiddelbare erfaring).

1
0
Svar på denne tråd

Gede advice
Forfatter: 
Dato:  03-01-2015 22:49

Jeg kan sagtens se hvad du mener, men det er bare min mening :)
Det kan godt være at det er overreaktion, men jeg kan bare godt lide at være på den sikre side. Jeg kender personligt en vis ged kom til skade i halsbånd og måtte derfor komme af med geden, og den situation ville jeg hade at stå i. Jeg hos mig gælder safty first altid :)

Med venlig hilsen Nilla :)

0
0
Svar på denne tråd

Halsbånd
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 13:41

Vores gik med halsbånd, alm. hundehalsbånd.

Men altså, alle kan jo blive forskrækket på egen matrikel - og hænger de fast, så kan halsbåndet ikke komme over hornene (Hvis ens geder har horn, vel) - men, vælger man alm. nylonhalsbånd m. plastiklås, så kunne jeg forestille mig at de ved et stort nok tryk, enten går op eller går i stykker.

Vi gik også tur med to af gederne - geder og hunde i snor og så afsted, altid hyggeligt (Y) :)

Rollo

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider