Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Loppeallergi
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 23:42

Mit hundeskravl har for 14 dage siden tilraget sig en enkelt loppe. Havde knap nok opdaget den inden hun var behandlet og huset sprøjtet, alt vasket, gjort rent og sprøjtet igen.

Loppen (fandt kun den ene) har nu gjort at hun har kløet sig hårløs på måsen og starten af halen. Vi var hos doktor dyr igår hvor hun fik binyrebarkhormon til at tage kløen og piller med hjem da hun blev ved med at klø i varierende grad.

Hun har kløet hul et par steder og overvejer om jeg kan smøre det og den bare hud med helosan eller babyolie eller andet så det ikke tørrer ud i det her vejr? Tænker at det jo ikke ligefrem hjælper på helingen hvis huden bliver tør og klør.

Eller er jeg bare en pylret madmor?

Loppesækken:

Billede

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 00:21

Vi er også en tur igennem med loppeallergi med vores ene hund - udover binyrerbarkhormonen fik vi en shampoo ved dyrlægen som både er helende og kløestillende. Den fik vi at vide vi skulle vaske hende i hver 3-4 dag indtil hun var ovenpå igen.

Med venlig hilsen

Line Madsen

Fotonørd med ualmindeligt stort F!

Se evt. mine billeder på:

www.Line-Madsen.dk

www.facebook.com/FotografLineMadsen

0
0
Svar på denne tråd

loppesæk
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 01:52

Her var ingen shampoo... Hun er heldigvis ikke hårdt ramt, men nok til der er et par bare pletter og hun ligner noget der er løgn fordi hendes halerod er bar.

0
0
Svar på denne tråd

Loppeallergi
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 12:34

Jeg har også en hund med loppeallergi, og det er virkelig belastende! Både for mig og for hunden.. Han får også binyrebakhormom, og jeg har også en allergishampoo at vaske ham i (synes nu ikke at den hjælper det vilde). Jeg har prøvet at smøre halosan på ham, men det slikker han bare af igen.

- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd

Allergi
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 12:33

Har du prøvet med Strong Hold? Det skal lige siges, at jeg ikke selv har prøvet, men det står på pakken. God bedring til hunni.

0
0
Svar på denne tråd

Strong Hold
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 22:56

Strong Hold har jeg ikke prøver nej... Har brugt Advantage med succes - men havde glemt at give så tror der var derfor hun nåede at tilrage sig et "kæledyr".

Heldigvis hjælper pillerne på hendes kløe, og hun får et dup Helosan hver morgen efter gåtur som hun er overraskende god til at lade være! Så det fortsætter vi med ind til hun får lidt mere hår på bagdelen :)

0
0
Svar på denne tråd

Lopper
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 02:26

Stakkels hundebasse - og stakkels dig. Loppeallergi er noget skrækkeligt stads! Godt, at det ikke nåede at blive værre, jeg har virkelig set nogen hunde, hvor man næsten var ved at tude over at se, hvor de havde kradset sig helt i stykker.

Der er et ret nyt bekæmpelsesmiddel mod lopper, der virker i 8 mdr, et halsbånd der hedder Seresto vet.

Det kan være et godt alternativ til loppe allergikere, hvor en glemt ampul Advantage eller andet kan have de uheldige følger, fordi der vitterligt ikke skal mere til end én skaldet loppe, før de reagerer.

Halsbåndet er receptpligtigt, så du kan jo vælge at tale med din dyrlæge om det, næste gang I skal derhen. Om det er en mulighed for din hund, du og din dyrlæge kender hende jo bedst

God bedring til dit lille loppecirkus.

Venlig hilsen Mitte

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 17:22

Evt kan man oxo prøve Kate Winters medicinshampoo, hvis den stadig findes.

VH Pernille

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

stakkel
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 21:00

Ja stakkels Freja... Hun ser skrækkelig ud, og folk glor på hende som om hun har pest og føler mig som jordens værste hundeejer med de blik de kan sende. Og priser mig lykkelig over det er et "mildt" angreb - har også set et par af de hårdt angrebne tilfælde og hold da op hvor havde jeg ondt af de stakkels dyr!

Seresto har jeg godt hørt om, og overvejer om det er det næste vi skal ud i. Men den må jeg hellere vende med dr. dyr :) Men mon ikke hun siger god for det. Det her allergi"sjov" er i hvert fald træls, og pillerne er ikke voldsomt gode til hendes mave. På plus siden er hun super glad for kogt kylling :D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider